۳۳۸۰
۵۰۱۴
۵۰۱۴
پ

لثه‌ های خود را دوست بداريد

دندان‌ها ممكن است از نظر ظاهر كاملا سالم به‌نظر برسند اما در اثر بيماري‌ بافت‌هاي نگاهدارنده، نه تنها لق شده و قابل استفاده نباشند بلكه عفونت ناشي از آن به ساير دندان‌ها و اعضاي بدن از جمله قلب آسيب برساند به‌همين دليل سلامت لثه‌ها بسيارحائز اهميت است

لثه‌ های خود را دوست بداريد

لثه‌ های خود را دوست بداريد

دردي كه بين دندان‌هاست

مهم‌ترين علائم بيماري لثه عبارت است از قرمزي و تورم لثه، خونريزي، بوي بد،‌ ايجاد فاصله ميان دندان‌ها، لقي يك يا چند دندان،‌ جدا شدن لثه از دندان و عميق شدن شيار بين لثه و دندان،‌ در برخي مواقع هم ممكن است تحليل لثه و دردي به صورت مبهم يا با خارش بين دندان‌ها احساس شود. دندان‌پزشك با معاينه دقيق بيمار و راديوگرافي و همچنين با استفاده از وسيله مخصوصي عمق شيار لثه را در نقاط مختلف ارزيابي مي‌كند تا به وجود بيماري و ميزان پيشرفت آن پي ببرد.


فضايي براي باكتري‌ها

عامل ايجادكننده اين بيماري‌ها، ميكروب‌هايي است كه در محيط دهان وجود دارند. ميكروب‌ها در اطراف دندان‌ها تكثير و تجمع مي‌كنند و به صورت يك لايه بيرنگ و چسبنده به يكديگر و روي سطح دندان و لثه مي‌چسبند. به اين تجمع ميكروبي پلاك ميكروبي مي‌گوييم كه حاوي مقداري خرده‌هاي غذا و بزاق نيز هست.


زبان را فراموش نكنيد

روي زبان نيز محل تجمع ميكروب‌هاست، با مسواك مي‌توان زبان را از ميكروب‌ها و ذرات مواد غذايي پاك كرد و فرصت جاگيري مجدد روي دندان‌ها را از بين برد.


لثه‌تان به قلب‌تان هم ربط دارد

بايد توجه داشت بيماري‌هاي لثه علاوه بر اين‌كه سلامت دهان و دندان را دچار مخاطره مي‌كند مي‌تواند روي ساير اعضاي بدن مانند قلب، كليه‌ها و... اثرات زيان‌آوري داشته باشد كه متاسفانه گاهي‌اوقات منشا اصلي عفونت ناشناخته مي‌ماند. با معالجه لثه علاوه‌بر كاهش يا از بين بردن علائم آزاردهنده بيماري و تامين سلامت دهان و دندان از عوارض جانبي عفونت‌هاي دندان روي ساير اعضاي بدن پيشگيري شده و سلامت عمومي بيمار تامين مي‌شود.


ليزر در خدمت شماست

امروزه در دندان‌پزشكي مدرن با استفاده از وسايل جديد، تكنيك‌هاي نوين و دانش ليزر تمامي مشكلات لثه قابل حل شده است. همان‌طور كه توضيح داده شد علت اصلي بيماري‌هاي لثه باكتري‌‌هايي هستند كه با استفاده از فيبرنوري بسيار نازك (ليزر) وارد شيار و ساختمان‌هاي اطراف لثه مي‌شويم و به راحتي باكتري‌هاي فتال را از بين مي‌بريم. اين عمل بدون خونريزي و احساس درد همراه است و بهبود بيماري لثه بسيار سريع و بدون درد، التهاب و تورم خواهد بود.


ليزر بهتر از جراحي است چون...

  • قابليت انجام جراحي بدون خونريزي در محيط خشك
  • قابليت ضدعفوني كامل و دائم در محل جراحي
  • كاهش فعاليت باكتري‌ها
  • كاهش آسيب حاصل از تيغ جراحي
  • تورم حداقلي
  • درد حداقلي


از اين نوع نخ دندان استفاده كنيد

به خاطر داشته باشيد، بيشتر مشكلات دندان و لثه معمولا از بين دندان‌ها شروع مي‌شود، زيرا فضاهاي بين دندان‌ها آن‌قدر باريك است كه موهاي مسواك نمي‌تواند به خوبي وارد اين ناحيه شود و سطوح بين دنداني را از پلاك ميكروبي تميز كند؛ در نتيجه ميكروب‌ها مي‌توانند بين دندان‌ها مخفي شوند و خود را از دسترس مسواك پنهان و ضايعاتي ايجاد كنند. راه چاره چيست؟ بهترين وسيله براي تميز كردن لابه‌لاي دندان‌ها نخ دندان است. نخ‌هاي دندان‌پزشكي بسيار نازك و محكم بوده و مخصوص اين كار درست شده است. نوع مومي نشده آن بهتر تميز مي‌كند و اگر به‌طور صحيح به كار رود لابه‌لاي دندان‌ها را به خوبي از پلاك ميكروبي تميز مي‌كند. پس از استفاده از نخ دندان، دهان را با آب به خوبي چندبار بشوييد تا ذرات غذايي و پلاك ميكروبي جدا و ذرات معلق تميز شود. همچنين پس از هر وعده غذا اگر به مسواك و نخ دندان دسترسي نداشتيد، دهان را با آب بشوييد. به خاطر داشته باشيد، شست‌و‌شوي دهان به تنهايي پلاك ميكروبي را از روي دندان‌ها تميز نمي‌كند.


مسواك بايد نرم و از نظر اندازه كوچك باشد تا در قسمت‌هاي مختلف قوس فكي قابل استفاده باشد. لازم به ذكر است، مسواك‌هاي زبر و سخت و همچنين خميردندان‌هايي كه ساينده دارد ايجاد ضايعاتي در روي لثه و دندان مي‌كند.

باز نشر اختصاصی: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

لثه‌ های خود را دوست بداريد


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج