جاباما
۳۳۸۰۶۱
۵۰۱۷
۵۰۱۷
پ

موفقیت «لاک پشت های نینجا» در اکران

قسمت دوم از سری فیلم های جدید موسوم به «Ninja Turtles» که بر خلاف نسخه های قبلی ساخت استودیوهای آمریکایی است، این هفته در بخش هایی از جهان و منجمله آمریکا و کانادا اکران شد و همان طور که پیش بینی می شد، در صدر آثار پرفروش این کشورها قرار گرفت.

روزنامه بانی فیلم: قسمت دوم از سری فیلم های جدید موسوم به «Ninja Turtles» که بر خلاف نسخه های قبلی ساخت استودیوهای آمریکایی است، این هفته در بخش هایی از جهان و منجمله آمریکا و کانادا اکران شد و همان طور که پیش بینی می شد، در صدر آثار پرفروش این کشورها قرار گرفت.

این رویداد و سبقت «نینجاها» از رقبا در هفته ای شکل گرفت که یک فیلم جدید دیگر با نام «من مقابل تو» در رده سوم جدول سودسازان سینماهای آمریکای شمالی قرار گرفت و فروش ۲/۱۸ میلیون دلاری اش بیش از آنی بود که برایش پیش بینی می شد. در نقطه مقابل محصول جدید کمپانی یونیور سال که نام آن «ستاره پاپ: توقف را هرگز متوقف نکن» است به رغم نوشته و چاپ شدن نقدهای دلپذیر پیرامون آن نتوانست جمعیت زیادی را به سالن های آمریکا و کانادا بکشاند و با اکتفا به فروش ۶/۴ میلیون دلاری در رده ای بالاتر از هشتمی قرار نگرفت.

موفقیت «لاک پشت های نینجا» در اکران

اگر قیاسی با میزان فروش فیلم در هفته ای مشابه از سال پیش صورت گیرد، می بینیم که رقم مجموع فروش ۱۲ فیلم صدر جدول امسال ۵۶ هزار دلار بیشتر از مجموع سودسازی فیلم های نخبه و موفق سال پیش بوده است. با این وجود باید صبر کرد زیرا در یک ماه ژوئن (خرداد) سرشار از فیلم های دنباله ای و قسمت های دوم یا سوم فیلم های پرفروش هنوز تعدادی فیلم نوید بخش اکران نشده وجود دارند و احتمالا معادلات تازه و ارقام جدیدی به ثبت خواهند رسید.

در سطح کارهای دنباله ای

قسمت دوم از سری تازه «نینجا ترتلز» که نام کامل و طولانی آن «Teenage Mutant Ninja Turtles: Out of the Shadows» است، برای ایستادن در بالاترین نقطه جدول درآمد سازان سینمای آمریکای شمالی ۲/۳۵ میلیون دلار در هفته سپری شده پول در گیشه ها به بار آورد و این به طور نسبی برابر با میزان فروش بسیاری از فیلم های دنباله ای و قسمت های دوم و سوم کارهای مشهور در هفته نخست اکران آنها است. البته شروع نمایش این قسمت از «Ninja Turtles» در قیاس با آغاز اکران فیلم قبلی در سال ۲۰۱۴ چیزی حدود ۴۶ درصد ضعیف تر است و آن فیلم کارش را با فروشی ۵/۶۵ میلیون دلاری در آمریکا و کانادا شروع کرده بود. اگر هم به بحث بودجه ساخت فیلم ها رجوع شود، می بینیم هزینه ۱۳۵ میلیون دلاری فیلم فعلی ۱۰ میلیون کمتر از چیزی است که صرف ساخت فیلم قبلی شد و همه اینها البته بدون محاسبه فیلم های اصلی و سری قبلی و اوری ژینال نینجاها و این لاک پشت های سریع و چالاک (!) و صاحب قوه سخنگویی و ماجرا سازی های آنان است که نه توسط هالیوودی ها بلکه به وسیله هنگ کنگی ها و جامعه سینمای شرق آسیا ساخته می شد.

اقلام دیگر درآمد نینجاها

پس از فروش به ثبت رسیده در هفته نخست برای این نسخه «نینجا» کارشناسان معتقدند چیزی حدود ۱۰۰ میلیون دلار فروش به عنوان یک رقم حداکثری برای این نسخه نینجایی در آمریکای شمالی متصور است و این برابر با فروشی است که فیلم نخست در سال ۲۰۱۴ داشت. این را نیز بگوییم که برای فیلم هایی همچون «نینجاها» که بیشتر یک فرانچیز هستند تا تک فیلم های سودساز، وسایل و راههای متعدد دیگری هم برای پولسازی وجود دارد و از آن قبیل است فروش یادبودها و عروسک ها و نشانه ها که در اغلب اوقات درآمد چشمگیری را هم تشکیل می دهند. این را هم بیافزاییم که از تماشاگران هفته نخست «Ninja Turtles ۲» ۵۴ درصد مرد و ۴۶ درصد زن بودند و اگر بحث سرشکن کردن تماشاگران هم به لحاظ سنی پیش بیاید، به این نتیجه می رسیم که ۵۲ درصد آنها کمتر از ۲۵ سال سن داشته اند که با توجه به کودکانه بودن نینجاها و موضوعات آنها امری کاملا طبیعی است.

نزولی فزون تر از اندازه

نسخه جدید «مردان ایکس» که نام جنبی و کامل کننده آن «رستاخیز» است در دومین هفته اکرانش در آمریکا از رتبه اول به مقام دوم جدول پرفروش ها تنزل کرد و در این راه ۳/۲۲ میلیون دلار فروخت و این ۶۶ درصد تنزل در فروش را در قیاس با آمار هفته اول اکران این فیلم نشان می دهد. این میزان نزول بسیار بیشتر از چیزی است که برای هفته دوم پخش این فیلم پیش بینی می شد و با این وجود سودسازی این فیلم تا این لحظه به ۴/۱۱۶ میلیون دلار می رسد و تا سقف ۱۷۰ میلیون دلار و قدری بیش از آن نیز تا پایان اکران آن در آمریکای شمالی متصور و مقدور است.

از چند دیدگاه این دستاورد مثبت و از چند منظر دیگر این یک رویداد منفی به حساب می آید. حداکثر میزان فروش احتمالی برای این فیلم که پیشتر نیز از آن یاد کردیم تقریباً برابر با سودی است که فیلم اول از این مجموعه در سال ۲۰۰۰ کسب کرد ولی نسخه قبلی مردان ایکس که «روزهای سپری شده آینده» نام دارد طی فقط ۱۰ روز به همین میزان فروش نایل شده بود. «Dead pool» که بر اساس مهجورترین قهرمان کمیک استریپی شرکت مارول ساخته و از اواخر بهمن ماه سال پیش در سطح جهان اکران شد، طی تنها ۵ روز به آمار فروش فیلم فعلی نینجاها رسید و سودسازی دو هفته ای «رستاخیز» کمتر از سود آفرینی «بت من مقابل سوپرمن: طلوع عدالت» فقط در هفته اول نمایش آن فیلم بوده است.

در قبال بودجه ای اندک

«من مقابل تو» همان طور که قبلا نیز از آن یاد کردیم، در جدول پرفروش های این هفته آمریکای شمالی به رتبه سوم رسید و فروش ۲/۱۸ میلیون دلاری فیلم در راه کسب این رتبه سازندگان فیلم را شگفت زده کرد. مهمتر از همه این که فقط ۲۰ میلیون دلار صرف ساخت این فیلم شده و شرایط گواهی می دهد که فروشی ۶۰ میلیون دلاری نیز برای آن متصور و امکان پذیر است و همه اینها سود و منفعتی را شکل می دهد که کمپانی سازنده این فیلم «برادران وارنر» توقع آن را نداشت.

رونق اندک ورسیون تازه آلیس

رتبه چهارم در جدول این هفته به دیگر محصول بزرگ و جدید استودیوهای هالیوودی اختصاص یافت که فیلمی از کمپانی والت دیسنی و به واقع نسخه ای تازه از ماجراهای آلیس به نام «آلیس از درون آینه» است. این فیلم با فروش ۶/۱۰ میلیون دلاری اش در این هفته مجموع فروش خود را پس از ۱۲ روز به ۵۰ میلیون دلار رساند که کمتر از چیزی است که برای این فیلم متصور می شد. میزان تنزل در فروش این فیلم در قیاس با آمار هفته اول آن به ۶۰ درصد می رسد و از آنجا که والت دیسنی بهترین سال خود به لحاظ سودسازی طی سالهای معاصر را سپری می کند، ارقام مذکور کم و اندک نشان می دهد و نازل تر از چیزی است که برای یک محصول پر امید دیسنی در یک سال بسیار پر بار باید طبیعی و منطقی شمرد و انتظارش را کشید.

موفقیت «لاک پشت های نینجا» در اکران
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج