جاباما
۳۳۸۲۰۰
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

خروج ۲۱ هزار میلیارد وام از شبکه بانکی

مجموعه بانک‌ها در ماه ابتدایی سال بالغ بر ۲۱ هزار میلیارد تومان تسهیلات به بخش‌های مختلف اقتصادی پرداخت کردند.

خبرگزاری ایبسنا: مجموعه بانک‌ها در ماه ابتدایی سال بالغ بر ۲۱ هزار میلیارد تومان تسهیلات به بخش‌های مختلف اقتصادی پرداخت کردند.

تازه‌ترین آمار اعلامی بانک مرکزی باز هم از رشد تسهیلات پرداختی در شبکه بانکی خبر می‌دهد. این در حالی است که در مجموع در فروردین سال جاری ۲۱.۲ هزار میلیارد تومان یعنی حدود ۸۵۰۰ میلیارد تومان نسبت به ماه مشابه سال گذشته وام بانکی پرداخت شده است. این رقم ۶۷.۷ درصد رشد دارد.

بنا بر این گزارش، در حال حاضر از مجموع ۲۱ هزار میلیارد تومانی که بانکها به بخش‌های مختلف اقتصادی پرداخت کرده‌اند حدود ۶۸.۹ و به عبارتی ۱۴.۶ هزار میلیارد تومان آن به تامین سرمایه در گردش بنگاههای اقتصادی اختصاص داشته است. این البته موضوع مورد تاکید به شبکه بانکی در دو سال اخیر بوده تا بتواند با ارائه تسهیلات بیشتر به حوزه‌های تولیدی، موجبات حرکت در این بخش و افزایش رونق اقتصادی را فراهم آورد.

این در حالی است که اخیرا ولی الله سیف-رئیس کل بانک مرکزی- در رابطه با میزان تسهیلات دهی بانکها بر تخصیص بهینه منابع محدود نظام بانکی تاکید کرده و گفته که تسهیلات بانکی باید به گونه ای تخصیص داده شود که بر دستاوردهای بدست آمده در تورم و نقدینگی آثار منفی نداشته و منابع محدود به صورت اثربخش در اقتصاد تزریق شود.

وی، البته اشاره‌ای به تعداد ۱۰ هزار واحدی بنگاه‌های کوچک و متوسط در کشور داشته و عنوان کرده که در صورتی که تنها ۱۰ درصد تسهیلات جدید شبکه بانکی که رقم آن در حدود ۱۶ هزار میلیارد تومان است به بنگاه های کوچک و متوسط اختصاص یابد، این بنگاه ها احیا می شوند و می توانند به فعالیت خود ادامه دهند. وی از بانک‌ها خواسته تا در این رابطه به طور مرتب به بانک مرکزی گزارش عملکرد ارائه کنند.

اما به روال گذشته بخش صنعت و معدن، بیشترین سهم را تسهیلات بانکی دریافت کرده به گونه ای که بالغ بر ۸۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به این بخش اختصاص داده شده است، از این رقم حدود ۵۰۰۰ میلیارد تومان به سرمایه در گردش این بخش تعلق دارد.

بر این اساس رقمی در حد ۷۲۳ میلیارد تومان، مسکن و ساختمان ۱۲۶۰ میلیارد، بازرگانی ۲۷۰۰ میلیارد و خدمات ۱۱ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از مجموع ۲۱ هزار میلیارد تومانی وام های بانکی را دریافت کرده اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج