۳۳۸۲۸۸
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

عکس: استفاده از هندوانه در جنگ صلیبی

در حدود بیش از هفت قرن پیش و در سال ۱۲۴۹، ارتش فرانسه به فرماندهی لویی نهم پادشاه وقت فرانسه به سرزمین مصر لشگر کشی کردند.از این لشگر کشی در تاریخ به عنوان«جنگ صلیبی هفتم»یاد میشود.

برترین ها: در حدود بیش از هفت قرن پیش و در سال 1249، ارتش فرانسه به فرماندهی لویی نهم پادشاه وقت فرانسه به سرزمین مصر لشگر کشی کردند.از این لشگر کشی در تاریخ به عنوان«جنگ صلیبی هفتم»یاد میشود. لویی توانست شهر «دمیاط» مصر را تحت تسلط خود در آورد و عزم حمله به «منصوره» شهر دیگر مصری را در سر بپروراند. اما مصری ها هم بیکار ننشسته بودند و در صدد پیدا کردن راههای خلاقانه و غیرقابل پیش بینی برای نجات سرزمین و شهر خود برآمدند.یکی از این روش ها استفاده از «هندوانه» بود.

عکس: استفاده از هندوانه در جنگ صلیبی

داستان از جایی شروع میشود که مصری ها مقدار زیادی هندوانه را در رودخانه می اندازند.این رودخانه از مسیر اردوگاههای فرانسویان عبور می کرد.بنابر مستندات تاریخی فرانسویان که تا به حال چنین میوه عجیبی نخورده بودند از خوردن این میوه سرخ و سبز و شیرین به شگفت آمدند.

عکس: استفاده از هندوانه در جنگ صلیبی

آنها منتظر بودند تا امواج رودخانه بار دیگر با مقدارزیادی از هندوانه آنها را خوشحال کند.در غروب آن روز باز هم رودخانه مملوء از هندوانه هایی بود که آب با خودش به سوی آنان می آورد.سربازان خود را داخل رودخانه انداختند تا بتوانند هندوانه ها را از سطح آب جمع کنند.

عکس: استفاده از هندوانه در جنگ صلیبی

اما ناگهان اتفاق عجیب وشگفت آوری رخ داد.سربازان در زیر کلاهخودهایی از پوست هندوانه پنهان شده و ازآن برای استتار استفاده خود استفاده کرده بودند مصری ها به محض نزدیک شدن سربازان دشمن،آنان را به داخل آب کشیده و به اسارت می گرفتند.

عکس: استفاده از هندوانه در جنگ صلیبی

آنها توانستند با این روش تعداد زیادی از سربازان فرانسوی را بربایند واسیر کنند.این موضوع و اتفاقاتی از این دست بر روحیه سربازان لویی نهم تاثیر منفی گذاشت و مقدمات شکست آنها را فراهم کرد.لویی نهم در دار بن لقمان شهر منصوره شکست خورد و سرانجام او نیز به اسارت در آمد.

عکس: استفاده از هندوانه در جنگ صلیبی
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج