۳۳۸۴۲۹
۲ نظر
۵۰۰۵
۲ نظر
۵۰۰۵
پ

آتش پاسارگاد بعد از ۱۵ ساعت هم مهار نشد

با گذشت ۱۵ساعت از آغاز آتش سوزی درمناطق جنگلی و ارتفاعات شهرستان پاسارگاد در شمال استان فارس، این آتش از آنچه که سخت گذر بودن حوزه آتش سوزی و کمبود بالگرد برای انتقال نیروهای امدادی نامیده شد، هنوز مهار نشده است.

خبرگزاری ایرنا: با گذشت ۱۵ساعت از آغاز آتش سوزی درمناطق جنگلی و ارتفاعات شهرستان پاسارگاد در شمال استان فارس، این آتش از آنچه که سخت گذر بودن حوزه آتش سوزی و کمبود بالگرد برای انتقال نیروهای امدادی نامیده شد، هنوز مهار نشده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس شامگاه چهارشنبه با اشاره به اینکه تاکنون موفق به مهار۷۰ تا ۸۰درصد دامنه آتش سوزی درمنطقه بلاغی شهرستان پاسارگاد شده ایم، اظهار داشت : از استان کرمان تقاضای بالگرد کمکی به منظور انتقال بیشتر نیروهای امدادی به ارتفاعات پاسارگاد شده است.

حسن فیاض پور به خبرنگار افزود : امروز با همکاری نیروهای امدادی چندین شهرستان همجوار توانستیم آتش را به رغم شدت گرمی هوا و وزش باد در بخش وسیعی از منطقه بلاغی مهار کنیم.

به گفته فرماندار شهرستان پاسارگاد ۹۰۰ هکتار از پوشش گیاهی در منطقه بلاغی این شهرستان از صبح امروز دچار آتش سوزی شده و برغم تلاش نیروهای امدادی هنوز مهار نشده است.

طاهر ایزدی افزود: این آتش سوزی حوالی ساعت ۳۰: ۹ صبح امروز به دلایل نامعلومی درمنطقه یاد شده آغاز شد که از همان ابتدا گروه هایی از اداره های محیط زیست، منابع طبیعی و مردم برای فرونشاندن آتش به منطقه بلاغی عزیمت کردند.

وی گفت : هم اینک بخشی از این آتش سوزی مهار شده لیکن به دلیل سخت گذر بودن، وسعت منطقه و پوشش گیاهی انبوه در این مکان هنوز این آتش به صورت کامل مهار نشده است.

فرماندار پاسارگاد ادامه داد : برای سرعت بخشیدن به کار مهار آتش در این منطقه از اداره های شهرستان های همجوار نیز درخواست کمک شده و همچنین از بالگرد برای انجام این کار استفاده شده اما به دلیل محدود بودن ظرفیت بالگرد، این وسیله چندان کارآیی برای خاموش کردن آتش در این منطقه ندارد.

وی، نوع پوشش گیاهی منطقه آتش سوزی را درختان بادام و بنه عنوان کرد و افزود: وزش باد موجب شده که دامنه آتش در این منطقه گسترش یابد.

شهرستان پاسارگاد به مرکزیت سعادت شهر در فاصله ۱۱۰ کیلومتری شمال شیراز واقع شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      باسلام.وتشکرازبرنامه زیباتون بهترمیشه اخبارهاتون همراه بافیلم ویاعکس باشه

    • بدون نام

      حیف از این درختان واقعا جای تاسف داره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج