۳۳۸۵۱۱
۱ نظر
۵۰۱۲
۱ نظر
۵۰۱۲
پ

داعش «معبد نابو» را ویران کرد

گروه تروریستی داعش که در تمامی جنگ های تن به تن با رزمندگان عراقی، جز شکست و فرار در پوشش زنانه، هنری دیگری ندارد، برای جبران همه این ناکامی ها این بار با آلهه حکمت در شمال عراق در افتاد و معبد نابو را در شمال عراق ویران کرد.

خبرگزاری ایرنا: گروه تروریستی داعش که در تمامی جنگ های تن به تن با رزمندگان عراقی، جز شکست و فرار در پوشش زنانه، هنری دیگری ندارد، برای جبران همه این ناکامی ها این بار با آلهه حکمت در شمال عراق در افتاد و معبد نابو را در شمال عراق ویران کرد.

تروریست های داعش که شجاعت شان در انفجار آثار تاریخی، ویران کردن قبور و مزار اولیاء و انبیاء (ع) و قتل وحشیانه اسرا و تجاوز به زنان است، برای سرپوش گذاشتن بر شکست فلوجه مهمترین پایگاه معنوی و راهبردی این گروه تروریستی، معبد 'نابو' الهه حکمت و نگارش را در شمال عراق منهدم کردند.

مشاهده بلدوزرها که به جان معبد چند هزارساله الهه حکمت و نگارش افتاده و انفجار مهیبی که باعث انهدام کامل این معبد شد، روزچهارشنبه بازهم علاقه مندان آثار باستانی سرزمین بین النهرین و نخبگان علم و فرهنگ را دچار حزن و اندوه کرد.

براساس تصاویر و برش های ویدئویی که سایت های مرتبط با گروه تروریستی داعش در شبکه های ارتباط جمعی خود، منتشر کرده اند، حمله به معبد نابو در روز گذشته (سه شنبه) تدارک دیده شده است.

معبد تاریخی نابو در بخش شرقی شهر تاریخی نمرود در جنوب شرقی شهر موصل مرکز استان نینوا در ۴۰۰ کیلومتری شمال بغداد واقع شده است.

گروه تروریستی داعش پیش از این در مارس ۲۰۱۵ شهر تاریخی نمرود مربوط به دوره آشوریان را بطور کامل ویران کرده بود.

آثار باستانی و معابد تاریخی عراق که در طول حکومت های مختلف اسلامی در دوره خلفاء، سپس امویان و عباسیان و حتی هجوم مغول و یا ۴۰۰ سال امپراطوری عثمانی، بدون کمترین خدشه باقی مانده بود، در یک دهه اخیر و پس از ظهور گروه های تکفیری- وهابی امثال داعش، منهدم شده اند.

این گروه های تروریستی، ملهم از وهابیت شبه جزیره، همه این اثرهای باستانی و تاریخی را جزو آثار شرک و کفر می دانند و برهمین اساس، به محض ورود به یک منطقه، اولین وظیفه خود را ویران کردن مزارها و قبور اولیاء و انبیاء و آثار تاریخی آن منطقه می دانند و با افتخار آن را برای اطلاع عموم، در اختیار رسانه های ارتباط جمعی می گذارند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      میخان عرضه داشته باشن از خودشون دفاع کنن .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج