۳۳۸۶۵۵
۲ نظر
۵۰۰۷
۲ نظر
۵۰۰۷
پ

عملكرد اصلاحات ضامن بقای روحانی

رياست علی لاريجاني بر مجلس دهم به عنوان فردي باسابقه مي‌تواند به آينده انتخاباتي روحاني ياري برساند، چراكه بي‌ترديد تعاملي سازنده ميان دولت و مجلس به وجود مي‌آيد كه در سرعت بخشيدن تصويب لوايحي كه دولت به مجلس عرصه مي‌كند اثر گذار خواهد بود و بدين وسيله دولت در مسير تحقق اهداف ملي و مطالبات بر زمين مانده حركت خواهد كرد.

روزنامه آرمان - غلامعباس توسلي: رياست علی لاريجاني بر مجلس دهم به عنوان فردي باسابقه مي‌تواند به آينده انتخاباتي روحاني ياري برساند، چراكه بي‌ترديد تعاملي سازنده ميان دولت و مجلس به وجود مي‌آيد كه در سرعت بخشيدن تصويب لوايحي كه دولت به مجلس عرصه مي‌كند اثر گذار خواهد بود و بدين وسيله دولت در مسير تحقق اهداف ملي و مطالبات بر زمين مانده حركت خواهد كرد.

تنها در سايه تعامل مجلس و دولت و پرهيز نماينده‌ها از اختلافات سياسي و جناحي، احساس دغدغه مندي و حركت در مسير رفع مشكلات مردم است كه مجلس دهم مي‌تواند يك خروجي مطلوب تا پايان عمر چهار ساله اش از خود به جاي بگذارد و از سويي مجلس طي يك همكاري سازنده با دولت مي‌تواند حيات سياسي روحاني را براي چهار سال آينده تداوم ببخشد.

در اين ميان جريان اصلاحات همچنان مي‌تواند نقش قابل توجهي در ادامه حيات سياسي روحاني ايفا كند. در صورتي اين مهم تحقق خواهد يافت كه اصلاح‌طلبان در مجلس بر اهدافشان تمركز و از حاشيه‌ها و جار و جنجال‌هاي سياسي دوري كنند؛ عملكرد اصلاح‌طلبان درمجلس مي‌تواند ضامن بقا و تداوم حيات سياسي روحاني، نه تنها براي انتخابات رياست‌جمهوري دوازدهم بلكه حتي ضامن بقاي سياسي جريان اصلاحات در انتخابات آتي نيز باشد.

اصلاح‌طلبان بايد مانند گذشته اصلاح وضعيت اجتماعي، فرهنگي، معيشتي و اقتصادي كشور را مدنظر قرار داده و در مسير اهداف ملي خود حركت كنند. چراكه امروز تغيير و اصلاح در ابعاد اقتصادي، معيشتي، فرهنگي و اجتماعي خواسته واقعي بدنه اصلاحات در سراسر كشور است. امروز نياز به تغيير در همه ابعاد احساس مي‌شود، بنابراين نبايد وعده‌ها و تعهدات را فراموش كرده و هيچ چيز حتي يك انتخاب نبايد اصلاحات را مايوس سازد در اين صورت اصلاح‌طلبان مي‌توانند جريان‌هاي ديگر مجلس را هم با خود همراه ساخته و مانند گذشته نه تنها پرچمدار تغييرات سازنده و اثرگذار بلكه زمينه‌ساز اين تحولات سازنده باشند.

اصلاحات امروز بازهم مانند سال‌هاي گذشته در مسير يك آزمون بسيار دشوار قرار دارد و نمي‌بايستي از مسئوليت‌هاي خود شانه خالي كرد و بدنه تحول خواهي و اصلاح‌طلبي را در سراسر كشور نا اميد ساخت. اگر اصلاح‌طلبان در مجلس رفتارها و حساسيت‌هاي خارج از نظام را در نظر بگيرند و در چهارچوب قانون، همگرايي و دغدغه مندي ملي و مردمي حركت كنند باز هم پيروز انتخابات در آينده خواهند بود. حتي اگرچه اين خروجي مستقيم يا يكي از دل اصلاحات نباشد اما هر فردي كه بتواند در مسير اصلاح و رفع مشكلات موجود در كشور به ويژه اقتصادي و معيشتي حركت كند حضورش يك دستاورد قلمداد گشته و بدون شك اصلاح‌طلبان از او حمايت خواهند كرد.

اما همانطور كه گفته شد تنها در صورتي اين مهم به وقوع مي‌پيوندد كه دولت و جريان‌هاي جناحي در مجلس به ويژه اصلاحات بر مدار تعامل، قانون گرايي و انسجام حركت كنند زيرا اگر در صورتي كه از دل اين فضا مشكل مردم حل نشود بلكه مشكلات ديگري به آن اضافه شود در نهايت مردم كارنامه همه جريان‌هاي سياسي حاضر در مجلس را مردود اعلام كرده و اين مساله در نتيجه از شانس روحاني براي حضور در دوره بعد نيز خواهد كاست.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      فقط یک سال دیگه مونده .فکر نکنم توی این یکسال هم اتفاق خاصی بیفتد.سه سال که نشد یک سال هم نمیشه.بجنبید از رقبا جا نمونید.

    • اسد

      دولت روحانی اگر وزیر آموزش وپرورش عوض نکند وبه معیشت فرهنگیان نرسد قطعا در انتخابات آینده حمایت فرهنگیان را از دست خواهد داد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج