جاباما
۳۳۸۷۰۷
۵۰۶۲
۵۰۶۲
پ

راز منطقه ۵۱؛ آیا موجودات فضایی حقیقت دارند؟

منطقه ۵۱ یکی از پر رمز و رازترین مناطق موجود در جهان است. عده‌ای بسیاری گمان می‌کنند که دولت ایالات متحده در این ناحیه از تکنولوژی‌های فرا زمینی و موجودات بیگانه نگهداری می‌کند.

وب سایت گجت نیوز: منطقه ۵۱ یکی از پر رمز و رازترین مناطق موجود در جهان است. عده‌ای بسیاری گمان می‌کنند که دولت ایالات متحده در این ناحیه از تکنولوژی‌های فرا زمینی و موجودات بیگانه نگهداری می‌کند.

راز منطقه 51؛ آیا موجودات فضایی حقیقت دارند؟

هیلاری کلینتون، نامزد حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری آینده‌ی ایالات متحده اخیرا در یک حرکت غیر معمول و به‌منظور جلب حمایت مردم از کاندیداتوری او، در برنامه‌ی زنده جیمی کیمل (Jimmy Kimmel Live) درباره‌ی یوفو ها (UFO) و سایت مرموز نوادا با نام منطقه 51 ابراز علاقه کرد.

هیلاری کلینتون در گفتگو با کیمل گفت: "من قصد دارم که به این ناحیه سفری داشته باشم و امیدوارم که این امکان برای همه مردم نیز فراهم شود. اگر چیزی در آن‌جا نیست، اجازه دهید که به همه‌ی مردم بگوئیم که هیچ چیزی در آن‌جا وجود ندارد" او تائید کرد که همسرش بیل کلینتون، رئیس جمهور سابق ایالات متحده، در طول دوران ریاست جمهوری خود به‌دنبال اطلاعاتی درباره‌ی فرازمینی‌ها به این منطقه سفر کرده؛ اما نتیجه‌ای در بر نداشته است.

Jeffrey T. Richelson، عضو ارشد بایگانی اسناد ملی آمریکا در دانشگاه جورج واشنگتن در مصاحبه‌ای با وب‌سایت خبری Live Science گفت: "اگر کسی برای پیدا کردن بشقاب پرنده یا موجودات فضایی مرده‌ و یا هر موردی در این رابطه، قصد دارد که به این منطقه برود، گمان می‌کنم که بسیار ناامید شود"

بایگانی اسناد امنیت ملی (National Security Archive)، یک سازمان غیر انتفاعی بوده که در سال ۱۹۸۵ برای کشف و انتشار اسناد طبقه بندی شده‌ی دولت به عموم مردم، تاسیس شد. این مجموعه پس از اسناد مخزن دولت فدرال بیشترین فایل‌های محرمانه‌ی دولت را در اختیار دارد.

آرشیو امنیت ملی جرج واشنگتن در سال 2013 با انتشار بیش از 60 سند درباره‌ی منطقه 51 (Area 51) راز سر به مهر این منطقه را فاش کرد. در این فایل‌ها به‌روشنی به نقش منطقه 51 در توسعه برنامه‌های سری و پروازهای آزمایشی ایالات متحده در دوران جنگ سرد اشاره شده بود.

منطقه ۵۱ چیست؟

راز منطقه 51؛ آیا موجودات فضایی حقیقت دارند؟

منطقه 51 یک پایگاه نظامی فوق سری در نوادا بوده و در 130 کیلومتری از شمال غرب لاس وگاس واقع شده است. نام رسمی آن محدوده آموزش و آزمون نوادا (Nevada Test and Training Range) بوده، بخشی از پایگاه نیروی هوایی ادوارز است و به دلیل طبقه بندی نظامی فوق سری این منطقه ورود برای عموم مردم میسر نیست.

گفته می‌شود که هدف این پایگاه نظامی آزمایش سیستم‌های نوین پروازی و جنگ‌افزارهای فوق سری است؛ اما گردانندگان و نوع کار این پایگاه تاکنون نامعلوم بوده است. تا جایی که کارکنان این پایگاه به دور از عموم مردم زندگی کرده و تقریبا هیچ تماسی با دنیای خارج ندارند. در سال ۲۰۱۳ سازمان سیا پس از انتشار اسناد بایگانی امنیت ملی دانشگاه جرج واشنگتن، رسما گزارشی از تاریخچه‌ی هواپیمای شناسایی U-۲ در دوران جنگ سرد را منتشر کرد و طی آن وجود منطقه ۵۱ به‌طور رسمی تائید شد. این گزارش نشان می‌داد که در دهه ۵۰ و ۶۰، دلیل خیلی از گزارش‌هایی که در مورد «بشقاب‌پرنده‌ها» از سوی مردم منتشر شده بود به پرواز هواپیمای جاسوسی «یو-۲» و هواپیمایی دیگر مربوط می‌شد.

راز منطقه 51؛ آیا موجودات فضایی حقیقت دارند؟
Roger D. Launius ، معاون برگزاری نمایشگاه‌ها در موزه‌ی بین‌المللی هوا و فضامی‌گوید: " واقعا حائز اهمیت است که آنچه اکثر مردم درباره اتفاقات این منطقه فکر می‌کنند از آن چیزی که واقعا در این منطقه رخ داده است ازهم تفکیک شود. تصور عامه‌ مردم اینست که تکنولوژی‌های موجودات بیگانه و بشقاب پرنده‌ها توسط ارتش در این منطقه به‌صورت فوق سری نگهداری می‌شود."

اما حقیقت چیست؟ Launius اضافه می‌کند: " وجود آزمایشات پروازی متعدد در منطقه 51 ممکن است یکی از دلایلی باشد که عامه مردم آن را با موجودات بیگانه و بشقاب پرنده‌ها مرتبط می‌دانند. این منطقه یک مکان فوق سری کاملا شناخته شده‌ای است که هواپیماهای عجیب و غریبی در داخل و خارج از آن پرواز می‌کنند.

Launius گفت: "صرف‌نظر از اینکه مردم درباره‌ی موجودات فرازمینی چه فکری می‌کنند، نکته‌ی مهمی در سخنان خانم کلینتون وجود داشت. هر کسی که قرار است رئیس جمهور آمریکا شود، چه خانم کلینتون، چه آقای ترامپ و یا هرکس دیگری به‌خوبی می‌داند که اطلاعات طبقه‌بندی شده‌ای در داخل دولت فدرال وجود دارد که دیگر برای امنیت ملی ما لازم نیست و باید از حالت محرمانه خارج گردد."

درحالی که او از علنی کردن اسناد دولتی در این زمینه حمایت کرد، به این نکته نیز اشاره داشت که روند غیر محرمانه کردن اسناد طبقه بندی شده‌ی دولت، کاری طاقت فرسا بوده و نیاز به تلاش قابل توجهی دارد. این پروسه ممکن است حتی با فشار رئیس جمهور نیز چندین سال به‌طول انجامد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج