هفت خان فروش
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
مجتمع فنی تهران_Fموبایل
کلینیک فرشته_موبایلf
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
اپیلاسیون نانا 1
سفیر بار ساقدوش_1
کلاسینو_1
زمردی_داخلی1
ریزخور_1
لاله زار مال_1
ریزخور_3
کلاسینو_3
سفیر بار ساقدوش_3
زمردی_داخلی3
لاله زار مال_3
اپیلاسیون نانا 3
لاله زار مال_4
ریزخور_4
اپیلاسیون نانا 4
کلاسینو_4
سفیر بار ساقدوش_4
زمردی_داخلی4
ریزخور_2
کلاسینو_2
لاله زار مال_2
زمردی_داخلی2
سفیر بار ساقدوش_2
اپیلاسیون نانا 2
مجتمع فنی تهران_F
کلینیک فرشته_f
۳۳۸۷۶
۰۲ آبان ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۱
۹۰۹۶
یک پیشنهاد فروش، دیدار از پیش تعیین شده ای است که هدف اصلی آن شناساندن محصول و ویژگی های آن به مشتریان بالقوه است، الزامی است نکاتی را هنگام ارائه پیشنهاد فروش مد نظر داشته باشید.

برترین مجله اینترنتی ایران

هفت صبح: یک پیشنهاد فروش، دیدار از پیش تعیین شده ای است که هدف اصلی آن شناساندن محصول و ویژگی های آن به مشتریان بالقوه است، الزامی است نکاتی را هنگام ارائه پیشنهاد فروش مد نظر داشته باشید:

- در مورد محصول و خدمات خود به مشتری توضیحات لازم را ارائه کنید.

- برای فهمیدن نیازها و اولویت های مشتری از او سوال بپرسید.

- با نشان دادن اینکه محصولات و خدمات شما نیاز مشتری را برطرف می کند، او را به خرید تشویق کنید.

- حتی اگر موفق به فروش نشوید، همیشه از مخاطب خود بخواهید تا شما را به مشتریان احتمالی دیگری معرفی کند.

- داشتن رابطه قوی با مشتری، فروش آینده شما را تضمین می کند.

هفت خان فروش

اما قبل از ارائه اولین پیشنهاد فروش چه باید کرد؟

قبل از هرگونه اقدام برای ارائه پیشنهاد فروش هر آنچه که لازمه یک ارائه خوب است را تدارک ببینید. مثل بروشورها، فرم های سفارش، نمونه ها و ... می شود که باید واضح، خوانا و کاربردی باشند. تمام وسایل بازاریابی شما باید موجب تقویت مزیت رقابتی شما در ذهن مشتری شود. آماده ساختن این وسایل از سه منظر به شما کمک می کند:

1- فراهم کردن این وسایل سبب سازماندهی افکار شما می شود.

2- می توانید از آنها برای آموزش سریع کارمندان خود درباره کسب و کارتان استفاده کنید.

3- در طول یک پیشنهاد فروش بسیار کمک کننده هستند.

هفت خان آماده شدن برای ارائه پیشنهاد فروش:

1- آماده باشید

سعی کنید تا از لحاظ ذهنی آمادگی کامل داشته باشید. محصولات یا خدمات خود و مشتری، هر دو را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهید. قیمت، تخفیف، تمام اطلاعات تکنیکی وهرگونه جزئیات باید «نوک زبان» شما باشد زیرا مطمئنا نمی خواهید وقت مشتری خود را با گشتن به دنبال اطلاعات مورد نیاز تلف کنید. در صورت تقاضای مشتری برای اطلاعات بیشتر با میل و علاقه پاسخگو باشید.

2- سلام و خوشامدگویی

با مهربانی به مشتری خود خوشامد بگویید. سعی کنید صحبت را به سرعت به سوی مسائل تجاری بکشانید. کلمات اولیه مکالمه شما بسیار مهم و تعیین کننده هستند. مکالمه باید دوطرفه باشد. سعی کنید هنگام صحبت به چشمان او نگاه کنید و توجه مشتری را به خود جلب کنید.

هفت خان فروش

3- معرفی محصولات وخدمات

سعی کنید تا محصولات خود را به گونه ای متمایز جلوه دهید. منافعی را که محصولات شما برای آن مشتری خاص دارد جذاب جلوه دهید. هر جا که لازم است می توانید از دکور، مدل و ... استفاده کنید.

4- به حرف های مشتری با دقت گوش کنید


 پس از تعریف و تمجید از محصولات خود، به دقت به واکنش مشتری گوشدهید. بدین طریق است که می توانید باارزش ترین اطلاعات مورد نیاز خود را به دست آورده و از نیاز و خواسته مشتری خود مطلع شوید.

هدف شما در این مرحله و در طول پیشنهاد فروش باید این باشد که مشتری باورکند شما برای رفع مشکل او در حال تلاش هستید و تنها به فکر فروش کالای خود نیستید. این رفتار اعتماد مشتری را جلب کرده ویک رابطه واقعی را به وجود می آورد. تحقیقات انجام شده نشان می دهد که در مذاکرات تجاری موفق، خریدار بسیار بیشتر از فروشنده صحبت می کند.

5- پاسخگویی به اعتراض ها

هنگامی که به نظرات مشتری خود گوشمی دهید ممکن است اعتراضی از او نسبت به محصولات یا خدمات خود بشنوید. همواره گفته های او را تصدیق کرده و سعی کنید تا در مقابل مسائل مطرح شده، پاسخگو باشید. تظاهر به نشنیدن اعتراضات مشتری بی ثمر خواهد بود. از گوش دادن به آنها نترسید و از واکنش های احساساتی و افراطی بپرهیزید. اعتراضات گاهی تنها سوء تفاهماتی هستند که در صورت توجه دقیق به آنها رفع خواهند شد.

ویلیام سکندرف، کارآفرین مشهور املاک و مستغلات چنین می گوید: «در یک مذاکره فروش، هنگامی که به صحبت های مشتری خود گوش می دهم، متضرر نمی شوم.» برای گفتن حقیقت درباره بخشی از محصولات و خدمات خود که خواسته مشتری را برآورده نمیکند، لحظه ای تردید نکنید. هر بار که شما با صداقت کامل به سوالات مشتری پاسخ می گویید، اعتماد او را بیشتر به سمت خود جلب کرده اید.

6- درخواست تعهد

در صورتی که مشتری شما بر سر قیمت دچار مشکل باشد، توجه مشتری را به این نکته معطوف کنید که در قیمت پیشنهادی شما خرید محصولات یا خدمات شما هنوز هم ارزشمند است و خرید خوبی است. مزایای محصولات خود را بار دیگر برشمارید. انتخاب مشتری خود را محدود کنید و از او تقاضای تعهد بکنید. البته اگر محصولات شما پاسخگوی نیاز مشتری نباشد، سعی در فروش آن نکنید و بیش از حد نیاز در محل مذاکره نکنید.

هفت خان فروش

قانون میگوید: «اگر مشتری 3 بار پاسخ منفی دهد، هنوزشانسی برای فروش وجود دارد. هنگامیکه برای چهارمین بار جواب منفی شنیدید، مطمئن شوید که معامله ای در کار نخواهد بود.»

اگر جواب مشتری منفی بود، آن را با احترام بپذیرید. شاید بتوانید در آینده با او وارد معامله شوید. همچنین همواره به خاطر داشته باشید که رسیدی را برای تکمیل یک فروش موفق و ثبت تمام معاملات خود تکمیل کنید.

7- پیگیری


برای اطلاع از رضایت مشتری، مرتبا با او تماس داشته باشید و آمادگی خود را برای کمک های بیشتر به اطلاع او برسانید. شکایات مشتری را نادیده نگیرید. حفظ اعتماد مشتری پس از معامله مهمترین بخش فروش است زیرا یک کسب وکار موفق بر پایه تکرار فروش قرار دارد. به علاوه، هر بار که شما با مشتری خود صحبت می کنید، رابطه دوستی شما عمیق تر می شود.

بهترین مشتریان احتمالی شما در آینده کسانی هستند که قبلا از شما خرید کرده اند. با فرستادن پیام کوتاه یا سایر روش های ارتباطی آنان را همواره از کم و کیف و آخرین اخبار فروش خود مطلع سازید. مطمئن باشید در صورت خدمات رسانی خوب به یک مشتری و رفع نیاز او، شما را به دیگر مشتریان بالقوه معرفی می کند.

سیستمی راه اندازی کنید که دیگران را به ارجاع مشتریان بالقوه به سوی شما تشویق کند. برای مشتریانی که افراد دیگری را نیز به شما معرفی می کنند تخفیف و برگه جایزه در نظر بگیرید.

هفت خان فروش

پیش بینی نتیجه ارائه پیشنهاد فروش

پیش از اقدام برای تعیین یک پیشنهاد فروش برای فروش، این سوال را از خود بپرسید: آیا این فرد در بازار من فعالیت می کند؟ آیا به محصولات من نیازی دارد؟ آیا استطاعت خرید آن را دارد؟ اگر پاسخ هر کدام از پرسش های مطرح شده منفی باشد، هر مذاکره ای با فرد مورد نظر چیزی جز اتلاف وقت نیست. مطرح کردن این پرسش ها پیش بینی نتایج ارائه پیشنهاد فروش را آسان می کند.
انتشار یافته: 1
در انتظار بررسی:1
Iran, Islamic Republic of
21:46 - 1391/08/04
مشتری مداری
نام:
* نظر:
تعداد کاراکترهای مجاز: 450
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج
سوییچ ایران_1
ادیب_1
خرید باکس 1
عارفی_1
شیرآلات زمانی_1
دکتر نائبی_1
شرکت ویرا انرژی مهر ماهان_1
دکتر نائبی_3
عارفی_3
خرید باکس 3
ادیب_3
سوییچ ایران_3
شیرآلات زمانی_3
شرکت ویرا انرژی مهر ماهان_3
عارفی_4
سوییچ ایران_4
شیرآلات زمانی_4
خرید باکس 4
دکتر نائبی_4
شرکت ویرا انرژی مهر ماهان_4
ادیب_4
خرید باکس 2
دکتر نائبی_2
شیرآلات زمانی_2
عارفی_2
سوییچ ایران_2
ادیب_2
شرکت ویرا انرژی مهر ماهان_2
تدبیرکالا_فوتر موبایل
قالیشویی ادیب_فوتر موبایل
رستوران پارسیان_فوتر موبایل
تنورستان_فوتر موبایل
رستوران باغ بهشت_فوتر موبایل
آیلین_فوتر موبایل بلفارو
شفا_فوترموبایل
فنی آتل_فوتر موبایل
دکتر عارفی - موبایل فوتر
قالیشویی نوین_فوتر موبایل
موسسه خیریه زهرا_فوتر موبایل
پارسیس_فوتر موبایل ساختمان
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر موبایل
آیلین_تزریق چربی موبایل
کلینیک النا_فوتر موبایل
شاخه نبات_ فوتر موبایل
زمردی_فوتر موبایل اصلی
قالیشویی بانو_فوترموبایل
دکتر سید مصطفی حسینی_فوتر موبایل
آیلین_فوتر موبایل کاشت ابرو
قالیشویی نوین_فوتر
قالیشویی ادیب_فوتر
پارسیس_فوتر ساختمان
شاخه نبات_ فوتر
رستوران پارسیان_فوتر
تنورستان_فوتر
آیلین_تزریق چربی
فنی آتل_فوتر
دکتر سید مصطفی حسینی_فوتر
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر
قالیشویی بانو_فوتر
زمردی_فوتر اصلی
آیلین_فوتر کاشت ابرو
تدبیرکالا_فوتر
کلینیک النا_فوتر
شفا_فوتر
آیلین_فوتر بلفارو
رستوران باغ بهشت _فوتر
موسسه خیریه زهرا_فوتر