۳۳۸۸۷۴
۹ نظر
۵۰۰۴
۹ نظر
۵۰۰۴
پ

برداشتن چادر شرط حضور در المپیاد شیمی!

روزهای گذشته پیامی با عنوان "برداشتن چادر؛ شرط پذیرش نفر اول المپیاد شیمی" در شبکه های اجتماعی منتشر شد. پیامی که هر خواننده ای را عصبانی می کند و مسئولان آموزش و پرورش را مستحق سرزنش.

تابناک: "برداشتن چادر؛ شرط پذیرش نفر اول المپیاد شیمی!" موضوعی که این روزها نگرانی برخی خانواده ها را به دنبال داشت و صحت و سقم آن توسط خبرگزاری مهر مورد بررسی قرار گرفت.

روزهای گذشته پیامی با عنوان "برداشتن چادر؛ شرط پذیرش نفر اول المپیاد شیمی" در شبکه های اجتماعی منتشر شد. پیامی که هر خواننده ای را عصبانی می کند و مسئولان آموزش و پرورش را مستحق سرزنش.

در متن این پیام ضمن ابراز تعجب نگارنده از وقوع چنین اتفاقی آمده است: .... به فاطمه خانم زنگ زده اند که درست است شما نفر اول المپیاد شیمی استان تهران شده اید، اما برای اینکه در سطح کشوری بتوانید حضور یابید، باید چادر را بردارید؛ وگرنه نفر دوم به جای شما فرستاده می شود... فایل صوتی تماس مربوطه هم موجود است.

نگارنده در این پیام آورده است: قبل تر در مراحل شهرستان و استان هم گفته بودند نباید با چادر به آزمایشگاه بیاید؛ اما فاطمه تاکید می کند که تمام مراحل و آزمایش ها را با چادر به خوبی انجام خواهد داد و البته در تمامی مراحل هم نفر اول می شود و همین یعنی چادر محدودیت نبوده است... حالا اما می گویند اگر چادر را برندارد، معرفی اش نمی کنند؛ این شرط حضور در مسابقات کشوری است! یعنی بجای آنکه مسئولین آموزش و پرورش خشنود شوند و فخر بفروشند که دختر دانش آموزی با حجابی که از نگاه رهبران و بزرگان جمهوری اسلامی حجاب برتر است، نفر اول المپیاد شیمی استان تهران شده، سنگ پیش پای او می گذارند که اگر چادرت را برنداری، حذف شده ای! به دختری که از کودکی با تربیت اسلامی و پوشش برتر رشد یافته، حالا بگویند بین پیشرفت علمی و چادرت یکی را انتخاب کن..."

اما روایت واقعی این ماجرا چیست؟ مهمترین پرسشی که برای هر فرد با خواندن این متن پیش می آید این است که چرا یک دانش آموز با استعداد به دلیل داشتن چادر نباید در مسابقات بزرگی همچون المپیاد شرکت داده شود مگر می شود چنین موضوعی در نظام تعلیم و تربیت کشور که تربیت اسلامی جزو رسالت های اصلی آن است رخ دهد.

حضور مشروط در مسابقات شیمی آزمایشگاهی

برادر "فاطمه . ت" در توضیح خبری که منتشر شده است به خبرنگار مهر می گوید: خواهرم فاطمه در مسابقات آزمایشگاهی شیمی شرکت کرده است. ابتدا در شهر ری مقام کسب کرد و سپاس در استان تهران مقام نخست را از آن خود کرد.

وی افزود: چند روز پیش خانم "سین" که مسئول کارگروه مسابقات شیمی است با خواهرم تماس می گیرد و شرطی را برای او می گذارد که اگر می خواهد در مسابقات کشوری شرکت کند باید تنها روپوش سفید آزمایشگاه را بر تن کند و چادر بر سر نکند. وی تاکید می کند اگر این شرط را قبول نکند او را از مسابقه حذف و نفر دوم مسابقه جایگزین او می شود.

وی تاکید کرد: این درحالی است که خواهرم در مسابقات منطقه ای و استانی با روپوش سفید و چادر در آزمایشگاه حضور داشته و مقام اول را کسب کرده است.

برادر فاطمه خاطرنشان می کند: جای تاسف دارد که به جای تشویق و پرورش استعداد دانش آموزی، او را به دلیل داشتن چادر از حضور در مسابقه منع می کنند.

حضور دختران با چادر در المپیاد منتهای آرزوی آموزش و پرورش است

در این ارتباط معاون باشگاه دانش پژوهان با تقبیح چنین برخوردی به خبرنگار مهر می گوید: این موضوع مربوط به المپیادهای کشوری نیست و به اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران ارتباط دارد.

حسن ساعی دهقان تاکید می کند: ما مسئول المپیاد های علمی در هفت رشته هستیم و آنچه در این خبر آمده هیچ ارتباطی به باشگاه دانش پژوهان ندارد و ما لیست مربوط به دانش آموزانی که به مرحله کشوری المپیاد شرکت کرده اند را چک کردیم و فاطمه نامی در المپیاد شرکت نکرده است.

وی تصریح کرد: تحت عنوان مسابقات علمی صدها مسابقه برگزار می شود و باید دید این مسابقه، کدام دسته از مسابقات و تحت نظارت کدام بخش آموزش و پرورش است.

وی تاکید کرد: سال گذشته خانم فاطمه زرگرباشی از شیراز با چادر به مسابقات جهانی راه یافت و مدال اول کسب کرد که حجاب و موفقیت ایشان مورد تحسین و تقدیر وزیر آموزش و پرورش نیز قرار گرفت.

وی تصریح کرد: حضور یک دختر خانم با چادر در مسابقات بین المللی افتخار و منتهای آرزوی ما است.

معاون باشگاه دانش پژوهان خاطرنشان کرد: اگر حتی در مسابقات علمی منطقه ای هم به دانش آموزی گفته شده که بدون چادر شرکت کنند باید با آنان برخورد شود چراکه آرزوی نظام تعلیم و تربیت، موفقیت دانش آموزان دختر با حجاب است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کار در آزمایشگاه شیمی با چادر خطرناک باشد. بنابراین از این جهت حرف درستی زده شده است. و باید توجه داشت که لباس پوشیدن بستگی به شرایط هم دارد. همانطور که کسی با چادر وارد استخر شنا نمی شوند!!
      اما مراسم عمومی فرق می کند. گمان نمی کنم در مسئولی جرات کند به خانمی بگوید برای شرکت در مراسم عمومی باید چادر نپوشی!!

    • متعجب

      کار دنیا برعکس شده!!!
      حالا یه نفر هم که میخواد چادر بپوشه، همه دست به دست هم دادن که نپوشه! تعجب میکنم از اینکه میگن چادر توی آزمایشگاه خطرناکه!؟! چطور این دختر خانم تونسته همه مراحل استانی رو با همین چادر با موفقیت بگذرونه اما به مراحل کشوری که رسید چادرش خطرناک شد؟؟؟؟
      همون که گفتم: "کار دنیا برعکس شده..."

    • علی

      به خداهرمسلمانی این خبررابشنودوازشدت ناراحتی بمیردنبایستی سرزنش شود

    • مریم

      گذاشتن چادر در ازمایشگاه شیمی خطر داره ممکنه برای این باشه

    • بدون نام

      چه ربطی داره به چادر حتما اینا بهانه بوده بخوان کسی رو جایگزین کنن والی با چادر که باشه مایه افتخار وغ

      یرت غرور یک ایرانیه

    • نادر

      دختر خاله من هم محجبه هست و هم در آزمایشگاه کار میکنه ولی با چادر داخل آزمایشگاه کار نمیکنه چون از نظر ایمنی اصلا درست نیست.

    • سید حبیب اله طاهری

      برای هر کاری لباس مناسب وجود دارد و بایستی در زمان کار رعایت شود ولی برای گرفتن جایزه چقدر زیباست که ایشان با حجاب کامل اسلامی که دلالت بر شکوه یک زن مسلمان است در مجامع عمومی ظاهر شوند .افراط و تفریط هر دو ناپسند است .

    • فرناز

      بخاطر خطرات پوشش چادر در آزمایشگاه بوده

    • بدون نام

      اول فکر کردم این خبر مربوط به دانش آموزان در کشور فرانسه یا کشوری ضد دینی و یا مثلا روشنفکره....اما....!!!
      خلاصش...؛
      خاک توی سر اون مسئولی که اینگونه پیشنهاد داده...
      اونو باید پیگیر بود تا ببینن از کجا دستور میگرفته تا نفر اول شیمی رو بی حجاب نشون بده یا میخواسته یه وقت تو ذهن دختران و خواهران با حجاب ما اینجوری القا نشه که میشه با حجاب هم به موفقعیت رسید...!
      قابل توجه دوستانی که میگن برای ایمنی در آزمایشگاه گفته..!
      دوست عزیز اینقدر مدل چادر داریم و اینقدر این محجبه ها مواظب کارشون هستن که نیاز به نگرانی شما دوستان نباشه...
      و در آخر؛
      آیا تا بحال از اتفاق ناگوار یا حتی مشکل کوچکی برای خواهران چادر در آزمایشگاه فیزیک خبری شنیده اید؟؟؟
      من درود میفرستم به خانواده ای که اینچنین دخترانی تربیت کرده اند و حسرت میخورم که ای کاش من هم بتوانم در آینده همچون اینان فرزندانم را تربیت نمایم...!
      آفرین بر شما....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج