۳۳۸۹۱۱
۹ نظر
۵۰۰۳
۹ نظر
۵۰۰۳
پ

۶ دلواپس که به مجلس دهم راه نیافتند

این گزارشی از سرنوشت برخی نمایندگان مجلس نهم است که دیگر در مجلس دهم حضور ندارند.

خبرگزاری ایسنا: این گزارشی از سرنوشت برخی نمایندگان مجلس نهم است که دیگر در مجلس دهم حضور ندارند.

علیرضا زاکانی عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران و متخصص پزشکی هسته‌ای در بیمارستان امام خمینی(ره) به کار پزشکی و درمان مشغول است که در توضیح فعالیتش بعد از دوران نمایندگی گفت: افراد نوع کار خودشان را مبتنی بر ایده‌آل‌ها و آرمان‌ها انتخاب می‌کنند و به همین دلیل بعد از دوران نمایندگی ضمن خدمت در عرصه پزشکی به فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی و هم‌چنین کارهای علمی، آموزشی و تحقیقاتی و در نهایت خدمت به مردم مشغول هستم.

زاکانی در مورد دلیل عدم موفقیت در انتخابات با تاکید بر اینکه یکی از وجوه مردم‌سالاری داشتن حق انتخاب واقعی توسط مردم است، افزود: مردم با رای خود نظراتشان را اعلام کنند. البته باید از خدا و مردم عزیز تشکر کنم که این بار سنگین را بر دوش من نگذاشته‌اند، ‌آنهایی که رای آورده‌اند نیز باید شاکر خدا باشند که مردم این مسئولیت را به دوش آن‌ها گذاشته‌اند و بنده نیز برای آن‌ها آرزوی توفیق می‌کنم.

بیژن نوباوه که قبل از نمایندگی خبرنگار صداو سیما بود و اکنون بازنشسته این سازمان است، در مورد فعالیت‌هایش بعد از دوران نمایندگی گفت: از آن جا که به دنبال کار رسانه‌ای به معنای کار خبرنگاری و روزنامه نگاری هستم، به دنبال تهیه برنامه گفت‌وگو محور در تلویزیون به عنوان کارشناس مجری یا تهیه کننده‌ هستم تا در این برنامه مسائل مختلف اجتماعی و فرهنگی با کارشناسان و افراد مختلف مورد بررسی قرار گیرد.

نوباوه در مورد دلیل عدم موفقیت در انتخابات مجلس نیز گفت: در این انتخابات همه اصولگرایان تهران نتوانستند در برابر لیست مقابل رای آورند. البته رای بنده تقریبا نسبت به دوره قبل دو برابر شده به طوری که در انتخابات مجلس نهم با ۴۹۵ هزار رای نفر ششم لیست تهران بودم و در انتخابات مجلس دهم ۸۱۰ هزار رای آوردم. به همین دلیل در این انتخابات این دوره مسأله رای آوردن و یا نیاوردن نبود بلکه حرکت خاصی بود که در تهران فقط رخ داد که همه این‌ها یک پروسه دموکراسی است.

مهرداد بذرپاش که قبل از نمایندگی مدیر عامل سایپا و رییس سازمان جوانان بود، بعد از دوران نمایندگی همچون سالیان گذشته با مدیر مسئولی در روزنامه وطن امروز مشغول کار رسانه‌ای است و می‌خواهد کارهای پژوهشی انجام دهد.

بذرپاش در مورد دلیل رای نیاوردنش در تهران ترجیح داد سکوت کند و به این سوال پاسخ ندهد.

فاطمه آلیا بعد از دوران نمایندگی انجام فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغاتی و اعتقادی همچون سالیان گذشته را مدنظر دارد که این کار را در کنار شغل اصلی‌اش در مراکز تربیت معلم، وزارت آموزش و پرورش و سازمان صدا و سیما انجام می‌دهد.هم‌چنین قرار است بر روی فعالیت‌های حزب زنان جمهوری اسلامی با رویکرد فعالیت‌های فرهنگی ،دانش افزایی و مشارکت های سیاسی اجتماعی، اعتقادی و دینی در جامعه زنان تمرکز بیشتری کند.

همچنین به گفته آلیا پیشنهاداتی برای مسئولیت به او شده است ولی ترجیح می‌دهد با توجه به سابقه کاری‌اش در حوزه های سیاسی ،فرهنگی و آموزشی به صورت نیمه وقت در حد مشاوره در بخش های مختلف کار کند و تمرکز بیشترش را بر فعالیت‌های جانبی قرار دهد.

آلیا که عضو ارشد حزب موتلفه اسلامی و از اعضای جبهه پایداری است در مورد دلیل رای نیاوردن در انتخابات گفت: معمولات مسئولیت‌ها در چرخش است و این طور نیست که افراد دائما در یک پست و مسئولیت باقی بمانند.جابجایی مسئولیت ها برای یک جامعه آزاد و با نشاط خوب است که باعث گردش نخبگان می‌شود موضوعی که در مجلس دهم رخ داد. ما از این اتفاق استقبال می‌کنیم چون مردم به دنبال تنوع و تحول هستند و افراد باید به وعده هایشان عمل کنند. در واقع این تغییر و تحولات را می‌توان به مثابه مسابقه‌ای برای خدمت کردن به مردم دانست.

مهدی کوچک زاده بعد از دوران نمایندگی همچون دوران نمایندگی به کار تدریس در رشته مهندسی آب خواهد پرداخت .کوچک زاده عضو هیأت علمی دانشگاه تربیت مدرس است.

کوچک زاده در مورد رای نیاوردن در انتخابات گفت: دلیل این موضوع مناسب نبودن اطلاعات مردم، کم اطلاعی از عملکرد بنده و یا دادن اطلاعات غلط و حتی اطلاعات نادرست است. البته از اطلاعاتی که از بنده در فضای رسانه‌ای کشور است راضی نیستم و آن را مملوء از دروغ می‌دانم.

وی در عین حال گفت: با وجود اینکه در لیستی حضور نداشته‌ام باز هم نفر ۶۴ تهران و به تعبیری نفر چهارم از لیست‌ مستقل‌ها شده‌ام. این یعنی بیشتر از تمامی افرادی رای آوردم که در لیست آقای مطهری قرار داشته‌اند.

بهرام بیرانوند بعد از دوران نمایندگی می خواهد سراغ کار اصلی اش یعنی کشاورزی و باغداری برود و در بروجرد به مدیریت کشاورزی و باغداری بپردازد.

بیرانوند که هیچ برنامه‌ای برای ورود مجدد به مجلس بعد از اتمام مجلس دهم ندارد در مورد دلیل رای نیاوردن در انتخابات مجلس دهم گفت:‌ خداوند امور را روزی معطوف ما و روزی دیگر معطوف به دیگران می‌کند، از این رو رای آوردن و یا رای نیاوردن باعث خوشحالی و ناراحتی نمی‌شود.

وی گفت که مجلس نهم دوران جدی را پشت سر گذاشت که مردم بر اساس نیازشان رای شان را مطرح می‌کنند. در مجلس نهم دوران سختی را پشت سر گذاشته و دشمنان دشمنی‌های جدی با ما داشتند و مجلس نهم مفتخر است که در برابر دشمنان فتنه‌گر به خوبی ایستاد و تنها بخش تاریکش موضوع تصویب برجام است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • راد

      اقای کوچک زاده لطفا به شعور مردم توهین نکنید.مگه دوره قبل که انتخاب شدین مردم اگاه بودند و الان نا اگاه شدند؟

    • ابرام

      سلام خوب برید پشت سرتون نگاه تکنید که نابود کردین کشور عزیزمان ایران را

    • حسین

      چه نماینده باشن چه نباشن دوستشون داریم چونکه هیهات من الذله .!!!!

    • ملت ایران

      این کوچک زاده ی کوچک زاده کیه که به خودش اجازه داده اینگونه به مردم توهین بکنه؟ یعنی آن وقتیکه به او روی دادند آگاه و با شعورند و وقتی روی ندادند نا آگاهاند؟ اف بر شما که اینگونه مقام پرستید!!

    • بدون نام

      اقای کوچک زاده بفهم چی میکي مردم ايراان بهترین هستند بیشتر از اين خودرا کوچک نکن

    • بدون نام

      خداروشکربیکارنمیشن اگرهم به مجلس نرن مهم نیست مثل بقیه مردم دغدغه درآمدومشکلات رو ندارن.

    • بدون نام

      من نمیدونم توی مجلس چه خبره البته خبرکه چه عرض کنم یارودکتره ازش میپرسن چراشرکت کردی واسه مجلس هدفت چیه میگه میخام به مردم خدمت کنم توی همون شغل قبلیتم میشدبه مردم خدمت کنی ببین اونجاچقدگیرش میادکه دکتری زیادبراش به صرفه نبوده یعنی بقیه مردم دل ندارن بایدازخیرچیزهای اولیه زندگیشون بگذرن .

    • واقع بین

      آقای کوچک زاده مردم آگاهانه به شما رای ندادند به عملکردتان در مجلس نهم نگاه کنید دلیش را می فهمید

    • بدون نام

      وقتی بعضیها مقامشون راازدست میدهن لقمه ی چرم ونرم ازچنگشون درمیره زمین وزمان رابه هم می دوزن.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج