۳۳۹۰۲۱
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

احتمال سکوت اصولگرایان در انتخابات ۹۶

خبرگزاری تسنیم در گفت وگویی با غلامرضا مصباحی مقدم به بررسی نوع ورود اصولگرایان به انتخابات ریاست جمهوری سال آینده پرداخت.

خبرگزاری تسنیم در گفت وگویی با غلامرضا مصباحی مقدم به بررسی نوع ورود اصولگرایان به انتخابات ریاست جمهوری سال آینده پرداخت.

بخش هایی از این گفت و گو را بخوانید:

۲۴ خردادماه دولت یازدهم به آخرین سال فعالیت خود وارد می‌شود. با توجه به شرایط فعلی آیا امیدی وجود دارد که ظرف یک سال شرایط تغییر پیدا کند؟ با ادامه این روند احتمال یک دوره‌ای بودن دولت و مستعجل شدن دولت تدبیر و امید وجود خواهد داشت؟

پاسخ پرسش شما به اراده دولت بر می‌گردد به اینکه دولت چه گام‌هایی را می‌تواند در این یک‌ سال باقیمانده بردارد. علائمی که مشاهده می‌کنیم حکایت از آن دارد که رویکرد بینابینی وجود دارد و آن هم این است که با تاکید رهبری بالاخره ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی شکل گرفت، اما هنوز خروجی جدی نداریم، اما شاید از جمله خروجی‌های این ستاد این باشد که آقای نوبخت اعلام کرد ۱۶ هزار میلیارد تومان قصد داریم به کارخانجات در حال تعطیلی و بنگاه‌هایی که زیر ظرفیت واقعی کار می‌کنند، کمک بدهیم و در حال کار کردن هستند که این کارخانه‌ها احیاء شوند. اگر این اتفاق بیفتد گام مهمی است و می‌تواند آثار و برکاتی داشته باشد، اما اگر جدی گرفته نشود این یک سال هم مثل ۳ سال گذشته طی می‌شود و حتی احتمال مستعجل شدن دولت یازدهم وجود خواهد داشت.

اصول‌گرایان با چه سازوکاری وارد انتخابات ریاست‌جمهوری ۹۶ خواهند شد؟

هر احتمالی تا انتخابات ۹۶ قابل طرح است. یک احتمال این است که کلا اصولگرایان با ارزیابی شرایط سکوت کنند و تنها مردم را پای صندوق رای دعوت کنند.

احتمال دیگر این است که با وضعیت موجود به یک رقیب قدر برسند و به مصاف آقای روحانی ببرند و احتمال دیگر هم این است که کسی را به عنوان رقیب قدرتمند نشناسند و از آقای روحانی حمایت کنند که من این نکته را گفته بودم که رسانه‌ها آن را برجسته کرده بودند اما فقط به عنوان احتمال مطرح شده بود. در مجموع اینکه به کدام احتمال خواهند رسید بعد از اینکه سران اصولگرا به گفت‌وگو بپردازند و به جمع‌بندی برسند، مشخص خواهد شد.

با توجه به تجربه‌های گذشته آیا تغییر روش‌ها برای انتخابات آینده درون جریان اصول‌گرایی ضرورت دارد؟

با حفظ اصول امکان اصلاح تاکتیک‌ها وجود دارد، حتی ضرورت هم دارد.

برخی از تئوریسین‌های جریان اصلاحات و حامیان دولت می‌گویند کسی توانایی رقابت با آقای روحانی را ندارد، برداشت شما چیست؟

معنی این حرف این است که ما دچار قحط‌الرجال شده‌ایم، خیر قبول ندارم. کسانی هستند که شایستگی دارند به رقابت انتخاباتی بپردازند و امکان رای‌آوری دارند، اما ممکن است پا پیش نگذارند و ضرورت ندانند که وارد شوند. این تعبیر که هیچ‌کس توانایی رقابت با آقای روحانی را ندارد تعبیر درستی نیست.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      با متن پایانی صددرصد موافقم.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج