جاباما
۳۳۹۱۹۹
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

بازگشت زیر پوستی ضرغامی به صدا و سیما؟

پس از کناره گیری سرافراز از ریاست سازمان صدا و سیما سیل تغییرات بخش های کلیدی مدیریتی آغاز شد. بخش هایی که اینبار با وسط کشیده شدن دوستی دیرینه عزت الله ضرغامی و عبدالعلی علی‌عسگری رنگ و بوی دیگری به خود گرفت.

پارسینه: پس از کناره گیری سرافراز از ریاست سازمان صدا و سیما سیل تغییرات بخش های کلیدی مدیریتی آغاز شد. بخش هایی که اینبار با وسط کشیده شدن دوستی دیرینه عزت الله ضرغامی و عبدالعلی علی‌عسگری رنگ و بوی دیگری به خود گرفت.

کمتر از یک ماه از مراسم معارفه عبدالعلی علی عسگری و آغاز رسمی سکانداری رئیس جدید رسانه ملی می گذرد. اولین تغییر مدیریتی صورت گرفته رئیس جدید با انتصاب مرتضی میرباقری به عنوان معاون سیمای رسانه ملی کلید خورد، مدیر با سابقه ای که معاون سیمای ضرغامی را نیز در کارنامه دارد. تغییر مدیریتی دوم نیز در این راستا انتصاب مدیر اسبق شبکه سه سیما و معاون سابق سیمای سرافراز یعنی پورمحمدی بود.

بازگشت زیر پوستی ضرغامی به صدا و سیما؟

با این رویکرد اتخاذ شده در رسانه ملی برای انتخاب مدیران ارشد رسانه ملی بود که گمانه زنی ها برای بازگشت مدیران عزت اله ضرغامی قوت گرفت. گمانه زنی هایی که با گذشت زمان و نگاهی به تغییرات مدیریتی صورت گرفته در صدا و سیما این احتمال را قوت بخشید و از فرضیه ای قابل بحث به رویکرد مدیریتی اتخاذ شده درعمل تبدیل شد.

به عبارت دیگر انتصاب‌هایی که طی روزهای بعد نیز صورت گرفت عمدتا بازگشت معاونان و مدیران دوره پیشین به پست‌های خود آنهاست. رویکردی که از جهات متعددی می‌تواند تامل‌برانگیز باشد. اگرچه گمانه‌‌زنی‌ها از حضور نیروهای تازه نیز خبر می‌دهند اما موج تغییرات از بالاترین سطح یعنی معاونت سیما آغاز شد. موج تغییراتی که می‌توان آن را «موج بازگشت» دانست؛ « بازگشت سیستم مدیریتی عزت به رسانه ملی»

نفوذ ضرغامی در صدا و سیما

عزت الله ضرغامی پس از انتصاب عبدالعلی علی‌عسگری به ریاست صدا و سیما در کانال تلگرامی خود نوشت: «رابطه ما از جنس دوستی و رفاقت است ولی در مقاطع مختلف در طول این سالها همکاری نزدیک با هم داشته‌ایم. یا من معاون ایشان بوده‌ام، یا ایشان معاون من بوده‌اند. بعضی وقت‌ها هم در سطحی مشابه همکار بوده‌ایم.با این حال رابطه فردی، شخصیتی و دوستی ما نه تنها هیچ وقت تحت تأثیر این عناوین قرار نگرفت بلکه مرتباً مستحکم‌تر شد. این خیلی خوب است.در این میان انتصاب مدیران این واحدها نه تنها با تعجب و البته نگرانی مدیران و دست اندرکاران رسانه ملی مواجه شده است بلکه در بین شرکتهای تبلیغاتی و بخش خصوصی مرتبط با صدا و سیما نیز التهاب آفرین بوده است.»

رفاقت این دو یار دیرین برکسی پوشیده نیست و به نوعی رابطه مرید و مرادی در سطح روابط این دو مدیر سیمایی بر همگان اثبات شده است.

یاران ضرغامی چه کسانی بودند

با تاملی بر انتصابات اخیر سازمان صدا و سیما سطح روابط و میزان دوستی ضرغامی و علی عسگری پیچیده تر می شود:

مرتضی میرباقری معاون سیما(معاون سیما در زمان ضرغامی)

پورمحمدی مدیر شبکه۳( مدیر شبکه ۳ در زمان ضرغامی)

علیرضا برازش مدیر شبکه یک (مدیر شبکه ۱و ۲ ضرغامی )

حمیدرضا رهبری فر رییس حراست مرکزی (مدیر کل حقوقی، ذیحساب و مدیر کل اداری ومالی ضرغامی)

احمد شهریاری سمت معاون برنامه ریزی و منابع مالی (از مدیران مالی سازمان در دوره ضرغامی)

عباس مهدوی مهر مدیرکل بازرگانی صدا و سیما(عباس مهدوی مهر مدیرکل بازرگانی صدا و سیما در زمان ضرغامی) و…..

با نگاهی اجمالی به اسامی یاد شده می توان میزان تاثیر گذاری احتمالی ضرغامی بر علی عسگری را متوجه و به نوعی ردِ سایه رئیس سابق این سازمان عریض و طویل را بر مدیر فعلیش دنبال کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج