۳۳۹۲۱۰
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

آیت‌ الله مکارم‌: خسارت افراط را می‌دهیم

آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر اینکه افراط سبب تخریب می شود، گفت: از افراط گری گرفتار خسارت های زیادی شدیم که هنوز هم ادامه دارد.

پایگاه خبری انتخاب: آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر اینکه افراط سبب تخریب می شود، گفت: از افراط گری گرفتار خسارت های زیادی شدیم که هنوز هم ادامه دارد.

اين مرجع تقليد در تفسیر فصل هجدهم دعای بیستم صحیفه سجادیه، ابراز داشت: نخستین نکته از دعا این است که امام سجاد(ع) از خداوند تقاضا می کند که توفیق دهد از افراط و تفریط در کارها پرهیز شود.

وی با بیان اینکه افراط و تفریط بلای بزرگی در جوامع انسانی است، گفت: این مسئله در زندگی فردی و اجتماعی افراد زیادی وجود دارد.

این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه افراط سبب تخریب می شود، ابراز داشت: واقعا در زندگی فردی و اجتماعی از افراط گری گرفتار خسارت های زیادی شدیم که هنوز هم ادامه دارد؛ بنده نمی خواهم وارد جزئیات شوم اما از افراط گری خسارت هایی وارد شده است که هنوز هم ادامه دارد.

آیت الله مکارم شیرازی همچنین بر نهی از تفریط تاکید کردند و افزود: بلای تفریط سبب می شود که دشمن خیال کند ما تسلیم شدیم و هرکاری دلش می خواهد انجام دهد و از ما بخواهد اسرائیل را به رسمیت بشناسیم و در خصوص عرصه دفاعی ما نیز مسائل نامربوط مطرح کند. در صورتی که تفریط شود، دشمن طمع می کند و می خواهد بر همه امور ما تسلط یابد.

وی بار دیگر بر لزوم نهی از افراط و تفریط در زندگی تاکید کردند و افزود: باید در خط مستقیم اعتدال حرکت کنیم؛ در زندگی فردی اگر در خط اعتدال حرکت کنیم هیچ ناراحتی و ناآرامی بوجود نمی آید؛ ناراحتی ها همواره از تندروی و کندروی است.

این مرجع تقلید همچنین بر لزوم حرکت خانواده های ایرانی در مسیر اعتدال در زندگی شخصی تاکید کردند و گفت: اگر زن و شوهر در خط اعتدال حرکت کنند، مشاجره پیش نمی آید که پرونده های دادگستری و آمار طلاق افزایش پیدا کند؛ متاسفانه دائم به ما از افزایش آمار طلاق می گویند.

آیت الله مکارم شیرازی افزود: در صورتی که در مسائل سیاسی و اجتماعی نیز در خط اعتدال حرکت کنیم، شاهد پیشرفت خواهیم بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج