جاباما
۳۳۹۲۳۱
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

ستاره های سیاره های داغ پرسرعت ترند

محققین دانشگاه پرینستون اخیراً کشف کرده اند که یکی از اگزوپلنت های مشتری داغ به قدری بزرگ است و به ستاره خود نزدیک، که می تواند سرعت گردش آن را دستخوش تغییر کند.

وب سایت دیجیاتو - شایان ضیایی: اگزوپلنت های مشتری داغ به هیچ وجه قابل سکونت نیستند اما این دلیل نمی شود تا محققان آنها را خسته کننده تلقی کنند. محققین دانشگاه پرینستون اخیراً کشف کرده اند که یکی از اگزوپلنت های مشتری داغ به قدری بزرگ است و به ستاره خود نزدیک، که می تواند سرعت گردش آن را دستخوش تغییر کند.

ستاره های سیاره های داغ پرسرعت ترند

این سیاره که بعد از رصد با تلسکوپ HATSouth، نام HATS-18 برای آن برگزیده شده، حدود 2100 سال نوری با زمین فاصله دارد. با این حال، HATS-18 به شکل عجیبی به ستاره خود نزدیک است (حتی نزدیک تر از عطارد به خورشید ما) و با اندازه ای 1.34 برابر بزرگ تر از سیاره مشتری کهکشان راه شیری، می تواند یک دور کامل پیرامون ستاره اش را در زمانی کمتر از چرخه روزانه زمین، طی کند.

بعد از ثبت ۱۰ هزار تصویر از ستاره مورد اشاره توسط HATSouth و دیگر تلسکوپ ها، محققان به توضیحی منطقی در این زمینه دست یافتند. این محققان به نتیجه رسیده اند که حجم بسیار زیاد سیاره به همراه مدت زمان کوتاه گردش به دور ستاره، سبب می شود تا نوعی از دوره های جزر و مد میان مدار HATS-۱۸ و ستاره پدید آید. تیم دانشگاه پرینستون در گزارش خود نوشته که با توجه به عمر HATS-۱۸، این سیاره در حال بالا بردن سرعت گردش ستاره به دور خود است.

محققان اعتقاد دارند که این سیستم می تواند به دانشمندان در شناخت ساختار و نحوه شکل گیری سیارات کمک کند. آنها در مرحله بعدی می خواهند نتایج خود را با دیگر نتایج به دست آمده از مشتری های داغ مقایسه کنند تا با دقت بیشتری، تاثیر جزر و مدهای سیاره ای بر ستاره ها را بررسی نمایند. برای مثال آنها تا به امروز پی برده اند که سیاره HATS-18 با گذشت هر 28 سال، به یک دقیقه زمان بیشتر برای گردش به دور ستاره خود نیاز دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج