۳۳۹۲۸۱
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

پيتزای نارنجکی، به جای شیرینی نارنجکی!

اين روزها ديگر همه چيز فرق كرده و داخل نان خامه‌اي مواد ديگر هم پيدا مي‌شود؛ به عنوان مثال مي‌توانيد داخل نان خامه‌اي مواد پيتزا بريزيد. اين پيتزا به مراتب براي همه هيجان‌انگيزتر از نوع معمول آن است. اين نوع پيتزاها براي مهماني‌ها به‌خصوص تولد بچه‌ها ايده‌آل هستند.

مجله آشپزی مثبت - ليلا هوشياري: تا همين دو سه سال پيش هر جا گلوله‌اي خميري و برشته مي‌ديديم انتظار داشتيم داخل آن پر باشد از خامه شيرين يا كرم. ولي اين روزها ديگر همه چيز فرق كرده و داخل نان خامه‌اي مواد ديگر هم پيدا مي‌شود؛ به عنوان مثال مي‌توانيد داخل نان خامه‌اي مواد پيتزا بريزيد. اين پيتزا به مراتب براي همه هيجان‌انگيزتر از نوع معمول آن است. اين نوع پيتزاها براي مهماني‌ها به‌خصوص تولد بچه‌ها ايده‌آل هستند.

مواد لازم براي نان پيتزا:

  • ۱ پيمانه آرد
  • ۱ پيمانه آب
  • ۲ ق‌س روغن جامد
  • ۳ عدد تخم‌مرغ
  • نوك ق‌چ نمك
  • به مقداركافي كاغذ روغني

مواد لازم براي داخل پيتزا:

  • 200 گرم گوشت‌چرخ‌كرده
  • 150 گرم پنير پيتزا
  • 1 ق‌س رب گوجه‌فرنگي
  • 1 عدد فلفل دلمه‌اي متوسط
  • نمك و فلفل به مقدار لازم
  • 1 پيمانه نخودسبز و ذرت پخته و هويج نگيني پخته
  • 2 ق‌س روغن
  • 1/2 ق‌چ آويشن
  • 1/2 پيمانه آب

پيتزای نارنجکی، به جای شیرینی نارنجکی!

طرز تهیه خمیر:

۱. آب، روغن و نمك را روي حرارت بگذاريد تا جوش بيايد. به محض جوش آمدن آب، آرد به آن اضافه كرده و دائم هم بزنيد تا يكدست شود، سپس از روي حرارت برداشته و باز هم بزنيد تا خنك شده و گلوله نشود.

۲. وقتي مايه بالا خنك شد، تخم‌مرغ‌ها را يكي‌يكي به مواد اضافه كنيد و هم بزنيد تا خمير نرم و براق و يكدستي به دست بيايد.

۳. روي سيني فر، كاغذ روغني پهن كنيد. خمير نان آماده شده را در قالب شكوفه بريزيد و با دهانه گشاد آن، شكوفه‌هاي بزرگي از خمير با فاصله، روي كاغذ روغني بزنيد.

۴. فر را روشن كرده، با درجه حرارت ۲۲۰ درجه سانتي‌گراد گرم كنيد. سيني فر محتوي نان‌هاي لقمه‌اي را در طبقه وسط فر به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقيقه حرارت دهيد تا مغزپخت شوند. پس از اين مدت فر را خاموش كنيد،‌ نان‌ها را دربياوريد و كنار بگذاريد تا خنك شوند.

نكته: اگر سطح روي نان‌ها درحال برشته شدن است يا به عبارت ديگر حرارت فرتان بالاست، زودتر از ۲۰ دقيقه نان‌ها را از فر بيرون بياوريد تا خيلي سفت نشوند چون يك مرحله پخت ديگر هم در پيش دارند.

طرز تهيه مواد داخل پيتزا:

روغن را در ماهیتابه ريخته، روي حرارت بگذاريد. گوشت چرخ‌كرده را هم با فلفل دلمه‌اي و سبزيجات پخته (هويج، نخود سبز و ذرت) تفت دهيد. نمك و فلفل را هم اضافه كنيد و با افزودن آويشن موادتان را طعم‌دار كنيد. رب گوجه‌فرنگي را هم به مواد بيفزاييد و خوب هم بزنيد. كمي آب اضافه كرده، بگذاريد گوشت چرخ‌كرده با حرارت ملايم پخته شود.

نان‌هاي آماده را روي ميز كار قرار داده و با چاقو برش عرضي در آنها ايجاد كنيد تا محلي براي ريختن مواد داخل پيتزا به وجود بيايد. با قاشق مقداري از مايه گوشت را روي نيمه پاييني‌ نان بريزيد. مقداري پنير پيتزا هم روي مواد ريخته و نيمه بالايي نان را با كمي فشار روي مواد اضافه كنيد.
همه نان‌ها را به اين صورت به شكل پيتزا درآوريد.

فر را با حرارت 180 درجه سانتي‌گراد روشن كنيد تا گرم شود. پيتزاهاي آماده را روي سيني فر در طبقه وسط قرار دهيد و حدود 8 تا 10 دقيقه صبر كنيد تا پنير پيتزاها آب شود.

يه جور ديگه: مي‌توانيد مواد پيتزا و پنير را روي نان بريزيد ولي آ‌نها را در فر نگذاريد. بلكه در ظرف دربسته در فريزر نگه داريد تا موقعي كه عجله داشتيد، آنها را براي گرم شدن و آب شدن پنير پيتزا در فر يا مايكروويو كمي گرم كنيد.

يه جور ديگه: داخل اين نان‌ها را به جاي مواد پيتزا، مي‌توانيد با سالاد الويه پر كنيد. اين هم پيشنهاد خوبي براي مهماني‌هاست.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج