جاباما
۳۳۹۳۰۱
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

چرا امام و سید احمد روزه نمی‌گرفتند؟

سیدحسن خمینی در تازه‌ترین پست اینستاگرامی خود که مربوط به آغاز ماه رمضان است، به بیان خاطره‌ای از امام و پدر خود در این ماه و شیوه عبادت آنها در این ماه پرداخته و گفته است که امام و پسر ایشان بنا به دلایلی توفیق روزه‌داری در این ماه را نداشته‌اند.

روزنامه شرق: سیدحسن خمینی در تازه‌ترین پست اینستاگرامی خود که مربوط به آغاز ماه رمضان است، به بیان خاطره‌ای از امام و پدر خود در این ماه و شیوه عبادت آنها در این ماه پرداخته و گفته است که امام و پسر ایشان بنا به دلایلی توفیق روزه‌داری در این ماه را نداشته‌اند.

سیدحسن خمینی نوشته است: «يادش بخير، سحرهای ماه مبارك رمضان، معمولا نماز صبح را به امامت حضرت امام می‌خوانديم. من تازه به سن بلوغ رسيده بودم و روزه می‌گرفتم. پدرم و امام روزه نمی‌گرفتند. امام بعد از سكته قلبی در سال ١٣٥٨ ديگر روزه نگرفتند و مرحوم حاج‌احمد آقا به سبب اينكه زخم معده داشتند، روزه نمي‌گرفتند. البته برخی سال‌ها چند روزی را امساك می‌كرد ولی وقتی معلوم می‌شد كه ضرر دارد، ديگر روزه نمی‌گرفت. آن سال‌ها مثل امسال رمضان در تابستان واقع شده بود و روزهای بلند امكان روزه‌داری را از بيماران سلب می‌كرد.

نماز مغرب را خيلی از اوقات به امام اقتدا می‌كردم. امام نماز جماعت نمی‌خواندند و تنها وقتی كسی از اعضای خانواده خدمتشان می‌رسيد، جماعت خانوادگی برپا می‌شد. صبح‌ها هم - اگر شب از زمره ليالی مقمره (شب‌های مهتابی) بود - يك‌ربع تا ٢٠ دقيقه‌ای با تأخير نماز می‌خواندند؛ فتوايی كه بعد از ايشان، به سبب اجتهادات ديگر مراجع وقت، متروك شد، در حالي‌كه به نظرم كاملا صحيح است. رحمت‌الله عليهما.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج