جاباما
۳۳۹۳۰۲
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

تضمین سلامتی با ماهی صدفی های بخار پَز

اين تصور كه ماهي را بايد حتما سرخ كرد تا خوشمزه شود اشتباه است؛ چرا که اگر شما بتوانيد ماهي را خوب طعم‌ دار كنيد، آب‌پز و بخارپز آن هم لذيذ است.

مجله آشپزی مثبت: اين تصور كه ماهي را بايد حتما سرخ كرد تا خوشمزه شود اشتباه است؛ چرا كه اگر شما بتوانيد ماهي را خوب طعم‌دار كنيد، آب‌پز و بخارپز آن هم لذيذ است. اگر در رژيم غذايي‌تان پيشنهاد شده است كه حداقل دو وعده در هفته ماهي بخوريد، اين روش پخت ماهي را هم امتحان كنيد. اين مدل ماهي پخته با سبزي‌ پلو هم خوشمزه است.

مواد لازم:

  • ۲۵۰گرم فيله ماهي
  • ۱عدد پياز كوچك
  • ۱عدد ليموترش
  • ۱عدد فلفل دلمه‌اي متوسط
  • ۲ عدد گوجه‌فرنگي بزرگ
  • ۲۰۰گرم قارچ
  • ۲ق س روغن زيتون
  • نمك و فلفل به مقدار لازم
  • ۳ق س سركه
  • ۲ق س آبليمو

تضمین سلامتی با ماهی صدفی های بخار پَز

طرز تهیه:

۱. اولين مرحله بعد از شستن ماهي‌ها مزه‌دار كردن آنهاست؛ به اين صورت كه ماهي‌ها را به نمك، فلفل و سركه آغشته كنيد و بگذاريد به مدت ۱۰دقيقه با اين مواد در ظرفي دربسته در يخچال بمانند تا مزه‌دار شوند.

۲. پياز را پوست كنده به شكل حلقه حلقه برش بزنيد. ليموترش و فلفل دلمه‌اي را هم حلقه حلقه كرده و همه سبزيجات را در كف ماهيتابه بچينيد. قارچ‌ها را هم ورقه ورقه كرده و به مقداري آبليمو آغشته كنيد و كنار بگذاريد. حالا گوجه‌فرنگي‌ها را رنده كرده يا در دستگاه غذاساز ريخته و پوره كنيد. پوره گوجه‌فرنگي را هم با نمك و فلفل كمي مزه‌دار كرده و روي مواد ديگر در تابه بريزيد و روي مواد پهن كنيد.

۳. ماهي مزه‌دار شده را روي سبزيجات و گوجه‌فرنگي بگذاريد و در تابه را ببنديد تا ماهي‌ها با حرارت ملايم بپزند. در طول مدت پخت مي‌توانيد چند بار از آب مواد با قاشق روي ماهي‌ها بريزيد تا هم طعم‌دار شوند و هم خوشرنگ.

۴. ماهي‌ها حدود ۲۰ تا ۲۵ دقيقه‌اي مي‌پزند؛ در مرحله آخر پخت، روغن زيتون را به ماهي‌ها و سس اضافه كنيد. اين كار باعث براق شدن و خوش رنگ و بو شدن ماهي و سس مي‌شود. قارچ‌ها را در چهار دقيقه آخر پخت ماهي روي آن بريزيد زيرا قارچ به سرعت مي‌پزد.

۵. بعد از پخت، ماهي‌ها را در ظرف مورد‌نظر بچینید و سس سبزيجات و قارچ‌هاي بخارپز شده را هم در كنار يا روي آنها قرار دهید و با زيتون و ليموترش تازه و سبزيجات سرو كنيد.

نكته: سركه باعث مي‌شود گوشت ماهي سفت و ترد و مزه‌دار شود.

فوت‌وفن

براي زيباتر شدن چيدمان ظرف پذيرايي‌تان مي‌توانيد فيله‌هاي ماهي را قبل از پخت به شكل نوارهاي باريك درآورده و به شكل لوله‌اي يا حلزوني شكل بپيچانيد و با خلال دندان يا سيخ چوبي ثابت كنيد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج