۳۳۹۴۵۲
۱۳ نظر
۵۰۰۶
۱۳ نظر
۵۰۰۶
پ

زیباکلام: روحانی دست بسته پیروز می‌شود

صادق زیباکلام می گوید اگرچه اصلاح‌طلبان ایرادات و در برخی مواقع انتقاداتی به روحانی دارند، اما همچنان مانند سال ۹۲ از ایشان حمایت می‌کنند و کاستی‌ها را سعی می‌کنند درک کنند و می‌دانند که بیشترین کاستی‌ها مرتبط با زمانی است که ایشان دولت را تحویل گرفتند.

نامه نیوز: صادق زیباکلام می گوید اگرچه اصلاح‌طلبان ایرادات و در برخی مواقع انتقاداتی به روحانی دارند، اما همچنان مانند سال ۹۲ از ایشان حمایت می‌کنند و کاستی‌ها را سعی می‌کنند درک کنند و می‌دانند که بیشترین کاستی‌ها مرتبط با زمانی است که ایشان دولت را تحویل گرفتند.

این استاد دانشگاه در خصوص آخرین وضعیت و فعالیت اصلاح‌طلبان برای انتخابات سال ۹۶ گفت: برنامه خاصی را برای ریاست جمهوری شروع نکرده‌اند و در حال حاضر نامزد اصلی و اولیه اصلاح طلبان حسن روحانی است و اجماع برای دور دوم ریاست ایشان است.

وی ادامه داد: اگرچه اصلاح‌طلبان ایرادات و در برخی مواقع انتقاداتی به ایشان دارند، اما همچنان مانند سال ۹۲ از روحانی حمایت می‌کنند و سعی می‌کنند کاستی‌ها را درک کنند و می‌دانند که بیشترین کاستی‌ها مرتبط با زمانی است که ایشان دولت را تحویل گرفتند.البته بخش دیگری از این کاستی‌ها بر می‌گردد به اینکه رئیس جمهور فاقد قدرت و اختیارات لازم برای پیاده کردن سیاست‌هایی که مردم به آن رای دادند، است.

زیباکلام با بیان اینکه بخشی از این مشکلات و کاستی‌ها به تحولات منطقه مرتبط است، خاطرنشان کرد: با در نظر گرفتن این سه عامل یعنی اختیارات محدود رئیس‌جمهور درایران، شرایطی که روحانی دولت را در ۸ سال مدیریت اصولگرایان و مشکلاتی که در منطقه بوده و موضوع مسئله هسته‌ای که بر سر راه توافق بوده است با در نظر گرفتن این سه عامل، نمره ای که روحانی از اصلاح‌طلبان می‌گیرد نمره‌ی خوبی است.

این فعال سیاسی با بیان اینکه اصلاح‌طلبان همچنان از روحانی حمایت می‌کنند، تصریح کرد: البته مباحثی نیز مطرح است، اگر اصولگرایان برای رسیدن به پیروزی به سمت قاسم سلیمانی و محمود احمدی‌نژاد بروند آیا همچنان اصلاح‌طلبان از روحانی به عنوان نامزد اصلی حمایت می‌کنند یا خیر.

زیباکلام یادآور شد: اگر اصولگرایان سردار سلیمانی یا احمدی نژاد را به میدان انتخابات بفرستند آن وقت انتخابات دو قطبی شدیدی پیدا خواهد کرد؛ و در آن زمان است که شاید اصلاح‌طلبان به فکر بازنگری بیافتند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی افزود: در وضعیت فعلی اگر اتفاق خاصی رخ ندهد و نامزد اصولگرایان افرادی به غیر از این دو نفر باشند، مانند ولایتی، توکلی، قالیباف،جلیلی یا حداد و باهنر باشند ، در آن صورت آقای روحانی با دستان بسته هم می‌تواند به راحتی اصولگرایان را شکست دهد.اما اگر اصولگرایان به سراغ دو گزینه سلیمانی و احمدی‌نژاد بروند شرایط مقداری برای اصلاح طلبان تفاوت پیدا خواهد کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خانه ازپای بست ویران است
      خواجه دربندنقش ایوان است

    • بدون نام

      مگه میخادکشتی کج بگیره که دست بسته پیروزمیشه ،راستی شماکه درهمهٔ زمینه هاصاحب نظرید چرابه بازماندگان حبیب تسلیت نگفتی آقای زیباکلام

    • بدون نام

      تاریخ نشان داده نظامی ها رای نمی اورند مانند محسن رضایی .میماند احمدی نژاد که انهم امتحانش را پس داده .ولی روحانی هم در اداره کشور و توجه به قشر اسیب پذیر و اقتصاد ضعیف عمل کرده.

    • علی نظری

      دنیا فقط احمدی نژاد

    • سعید

      زنده باد احمدی نژاد

    • کیوان خدایی

      این زیباکلام واقعا مثل ای وی در برنامه دیرین دیرین همه چیز میداند

    • بدون نام

      آقای زیباکلام آیا حرف های شما فایده برای کسی داره ؟ غیر از مطرح شدن خودتون آیا هدف دیگه‌ای دارید ؟

      در میان نکته‌دانان خودفروشی شرط نیست
      یا سخن دانسته گو ای مرد عاقل یا خموش

      لطفا

    • بدون نام

      جناب زیباکلام حضرتعالی بعنوان یک اصلاح طلب دارید همانند مبلغ اصولگرایان عمل میکنید
      شاید بحث اجماع روی سردار یا احمدی نژاد فقط در مخیله برخی اصولگراها بود، ولی ازبس این مطلب رو شما تکرار کردید اصولگراهای مایوس از پیروزی را به شکست روحانی امیدوار کردید و حتی اعتماد بنفس اونها را به مرتب بالاتر میبرید.
      از وقتی میزان رای احمدی نژاد و احتمال ایجاد مشکل برای انتخاب مجدد روحانی را تکرار کردید خیلیا حرفای شما را دارن به باور مردم میرسونن

    • بدون نام

      آقای زیبا کلام شما با حرفاتون ریشه ملت رادر آوردین فقط دروغ دروغ

    • بدون نام

      زنده باد روحانی

    • اسماعیل

      سلام چرا این برنامه خبری مطالب و اخبار رو اینقد یکطرفه و به نفع اصلاح طلبان نشر میده، لطفا در نشر اخبار عدالت رو رعایت نمایید

    • بدون نام

      زنده باداحمدی نژاد

    • حسن خطیبی

      ضربالمثلی است که میگه عروس بلد نیست برقصه میگه زمین کجه،بابا شما رو خدا بس کنید اینهمه تقصیره‍ا رو ندازین گردن دولت قبل، اینها صددرصد نتیجه معکوس داره ، وباز گوئند عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج