۳۳۹۵۰۴
۲ نظر
۵۰۰۵
۲ نظر
۵۰۰۵
پ

قوی زیبا آرمید

در حالي كه روز جمعه اظهارنظري از همسر حبيب محبيان مبني بر اينكه درخواست داده‌ايم پيكر اين خواننده و آهنگساز از مقابل تالار وحدت تشييع شود، منتشر شده بود، اخبار روز گذشته در اين زمينه حاكي از آن است كه پيكر حبيب در رامسر و با حضور تعداد زيادي از طرفدار او تشييع و در جوار مسجد قدس اين شهرستان به خاك سپرده شد.

روزنامه آرمان: در حالي كه روز جمعه اظهارنظري از همسر حبيب محبيان مبني بر اينكه درخواست داده‌ايم پيكر اين خواننده و آهنگساز از مقابل تالار وحدت تشييع شود، منتشر شده بود، اخبار روز گذشته در اين زمينه حاكي از آن است كه پيكر حبيب در رامسر و با حضور تعداد زيادي از طرفدار او تشييع و در جوار مسجد قدس اين شهرستان به خاك سپرده شد.

روز جمعه ۲۱ خرداد براي طرفداران حبيب محبيان روز سختي بود، چرا كه در نخستين ساعت اين روز خبر رسيد خواننده و آهنگسازي كه همين چند سال پيش از غربت به ايران بازگشته بود در خانه خود در رامسر بر اثر سكته قلبي درگذشته است. رسانه‌ها روز جمعه كه خبر درگذشت حبيب را منتشر كردند، عنوان كردند كه مرد تنهاي شب به آرزوي خود رسيد: مرگ در وطن. روز گذشته اخبار حول برآورده شدن آرزوي دوم اين خواننده پر طرفدار مي‌گشت: خاك سپاري در هواي امام زاده.

بالاخره همانطور كه اعلام شده بود مراسم تشييع جنازه اين خواننده در رامسر برگزار شد. روز گذشته، منابع خبري اعلام كردند: تعداد قابل توجهي از علاقه‌مندان حبيب محبيان از ساعت ۱۶ مقابل خانه‌ او در رامسر تجمع كردند تا در مراسم تشييع او حضور داشته باشند. ازدحام شديد جمعيت، روند مراسم خاكسپاري اين خواننده و آهنگساز تازه درگذشته را دشوار كرده بود. پسر حبيب به همراه خانواده‌اش در اين مراسم حضور داشتند و از حضور طرفداران قدرداني كردند. پيكر اين هنرمند ۲۲ خرداد روي دوش دوست‌دارانش تا نزديكي امامزاده محمد (ع) اين شهرستان بدرقه و در جوار مسجدي دفن شد.

حواشي كوچ قوي زيبا

همانطور كه انتظار مي‌رفت درگذشت حبيب حواشي زيادي به دنبال داشت. در حالي كه از روز جمعه صدور پيام‌هاي تسليت براي درگذشت محبيان آغاز شد، برخي از افراد و رسانه‌ها سعي كردند كاملا نسبت به كوچ خواننده «قوي زيبا» سكوت كنند. در حالي كه مرگ بالاخره پخش آهنگ‌هاي اين خواننده را در رسانه ملي مجاز كرد، اما برخي رسانه‌هاي حامي طيف‌هاي خاص كاملا نسبت به اين درگذشت سكوت كردند.

روزنامه كيهان كه همين چند روز پيش در اقدامي عجيب عكسي از گوگوش خواننده لس آنجلسي معروف در صفحه اول خود منتشر كرده بود، چيزي درباره حبيب ننوشت. حواشي مربوط به درگذشت حبيب محدود به انتشار خبر درگذشت او نماند، چنان كه همانطور كه پيش‌بيني مي‌شد پاي مسئولان بلند مرتبه دولت قبل به ماجرا باز شد. اسفنديار رحيم‌مشايي در برابر پرسشي درباره نگاه او به هنرمندان، به بهانه درگذشت حبيب محبيان ترجيح داد پاسخ ندهد و به جاي آن، گفت: «فضا به‌گونه‌اي است كه آدم حتي اگر يك حرف معمولي هم بزند برخي آن را سياسي تعبير مي‌كنند.»

ارتباط رحيم مشايي با موضوع حبيب به اين صورت است كه وقتي اين خواننده وارد ايران شد برخي بر اين مساله تاكيد كردند كه گروه‌هايي در دولت دهم به دنبال موج سواري از اين بازگشت و افزايش محبوبيت خود هستند. محبيان با اجازه رئيس‌جمهور سابق وارد ايران شد، اما مساله بازگشت موضوعي نبود كه با پيگيري اين دولت انجام شود. با وجود اين، برخي رسانه‌ها روز گذشته حتي خبري مبني بر حضور محمود احمدي‌نژاد در مراسم تشييع حبيب منتشر كردند كه البته اين موضوع تاييد نشد.

درگذشت محبيان به واكنش مسئولان حال حاضر نيز منجر شد، چنانكه سخنگوي وزارت خارجه درگذشت حبيب محبيان را در پست اينستاگرامي با عنوان «گاهي دلم براي خودم تنگ مي‌شود» تسليت گفت. حسين جابري انصاري نوشته است: به ياد او كه صبحگان، حصار شب بشكست و در ماه ‌ميهماني خدا، ‌ميهمان خدا شد. خداوند از خطاهاي او و همه ما بگذرد. سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان شعري از استاد محمدرضا شفيعي كدكني كه حبيب آن را با نام «نفسم گرفت از اين شهر» خوانده در اين پست به اشتراك گذاشته است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ظهوریان

      حبیب روحت شاد باشه

    • آرنیک همتی بابایی

      همیشه میگفتن مهمون حبیب خداست ،ولی امشب حبیب مهمون خداست،خدابیامرزدش

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج