۳۳۹۵۱۸
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

چند ‌میلیون ایرانی درگیر اعتیاد هستند؟

وزیر بهداشت از فقر و بیکاری افرادی گفت که هنوز در محرومیت به سر می‌برند؛ از خانواده ١٢ نفره‌ای که تنها یک نفرش، نان‌آور است و از اعتیادی که گریبان ٦‌میلیون ایرانی را گرفته گفت و ابراز تاسف کرد.

روزنامه شهروند: خیران ‌هزار ‌میلیارد تومان به بخش سلامت کمک کردند؛ اینها را وزیر بهداشت در ضیافت افطاری خیران سلامت اعلام کرد، زمانی که از موانع زیاد برای مشارکت خیران در امور خیر سخن می‌گفت. به گفته حسن‌ هاشمی، در دو، سه دهه اخیر حوزه بهداشت گرفتاری‌های زیادی داشته، مظلوم واقع شده و خیلی از وعده‌ها تحقق پیدا نکرده است.

اینها تمام صحبت‌های وزیر بهداشت نبود. او در این مراسم از فقر و بیکاری افرادی گفت که هنوز در محرومیت به سر می‌برند؛ از خانواده ١٢ نفره‌ای که تنها یک نفرش، نان‌آور است و از اعتیادی که گریبان ٦‌میلیون ایرانی را گرفته گفت و ابراز تاسف کرد.

وزیر بهداشت، جمعه شب، در کنار خیران سلامت مشکلات موجود حوزه سلامت را ناشی از کم‌تدبیری و کم‌دانشی‌های گذشته دانست و گفت: «نباید در کشور چهره محرومیت وجود داشته باشد؛ اما ما هنوز شاهد آن هستیم و نمی‌توان هم آن را پنهان کرد.» او در ادامه این مراسم، به اهمیت ورود خیران به مشکلات سلامت روان مردم هم اشاره کرد: «تنها سرطان خانواده‌ها را از پا در نمی‌آورد، اعتیاد بدتر از آن است؛ چرا که حداقل ٥ تا ٦‌میلیون نفر در کشور درگیر آن هستند و خانواده‌های زیادی را گرفتار می‌کند.» به گفته وزیر بهداشت فقر و بیکاری از مشکلات کشور است؛ گزارش‌ها نشان می‌دهد که در یک نقطه از مناطق محروم کشور، یک نفر باید کار کند تا شکم ١١ نفر دیگر را سیر کند؛ اگر برای آن یک نفر بیماری یا تصادفی پیش آید، قطعا وضع دشوار می‌شود و ممکن است منجر به ایجاد آسیب‌های اجتماعی شود.

هاشمی با بیان این‌که موانع زیادی برای مشارکت خیران در امور خیر وجود دارد، گفت: «در دو، سه دهه اخیر حوزه بهداشت گرفتاری‌های زیادی داشته و مظلوم واقع شده، چرا که توقع ما زیاد است و بخشی از وعده‌های ما هم محقق نشده، اما همکاران ما در سراسر کشور، اقدامات بسیار خوبی انجام داده‌اند.»

او در همین مراسم به سامانه یاس ١٩٠ (yas١٩٠.ir) اشاره کرد؛ سامانه‌ای که برای کمک به توسعه زیرساخت‌ها و تقویت امکانات حوزه سلامت طراحی شده، حالا همه خیرانی که می‌خواهند در زمینه سلامت فعالیت کنند، می‌توانند به این سامانه مراجعه کنند.

در ادامه این مراسم، محمد‌هادی ایازی، معاون امور اجتماعی وزارت بهداشت هم در این مراسم حضور داشت. او از نیمه‌تمام ماندن ٢٥٠ بیمارستان خبر داد و گفت: «ما به ساخت تعداد زیادی مراکز درمانی و بهداشتی در سطح کشور نیاز داریم، چرا که در این زمینه با عقب‌ماندگی‌های زیادی مواجه هستیم در این میان با توجه به محدودیت‌های دولت این عقب‌ماندگی فقط با کمک خیرین قابل جبران است.» او با بیان این‌که با اعتبارات محدود دولتی نمی‌توان زیرساخت‌های مورد نیاز را فراهم کرد، افزود: «با سالمند شدن جمعیت ایران در دهه‌های آینده، قطعا مراجعه مردم به مراکز بهداشتی و درمانی افزایش پیدا می‌کند که این موضوع نیاز به توجه ویژه‌ای دارد.»

معاون امور اجتماعی با تأکید بر توجه وزارت بهداشت بر توسعه مراکز بهداشتی و حوزه پیشگیری، گفت: «٧٥‌درصد از مرگ و میرهای کشور مربوط به بیماری‌های غیرواگیر است که سکته قلبی و مغزی ٥٠‌درصد این بیماری‌ها است. باید پیشگیری کرد و امید به زندگی را افزایش داد و در این زمینه همراهی و مشارکت خیرین بسیار تعیین‌کننده است.»

او با تأکید بر لزوم مشارکت جوانان در حوزه سلامت گفت: «گروه دانشجویی در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در قالب طرح دستان بهشتی اقدامات بسیار زیبا و موثری انجام داده‌اند و باید الگوی سایر دانشگاه‌ها شود تا جوانان نیز فعال شوند؛ ٤٠٠ نفر از آنها در یک روز به پاکدشت رفتند و ١٢٠٠ نفر از اهالی آن شهرستان را غربالگری بهداشتی کردند.» ایازی افزود: «آنها در ٧٦ ایستگاه متروی تهران در یک روز، ٧٠٠ تست قند خون گرفتند و وعده دادند که دو‌هزار نفر از این دانشجویان در اقدامات پیشگیرانه به وزارت بهداشت کمک می‌کنند.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بفرمایید چند میلیون درگیر نیستن زودتر به جواب میرسید!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج