۳۳۹۵۸۶
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

جواد افشار از «برادر» می گوید

جواد افشــار کارگردان ســــــریال «برادر» در گفت و گو با ما در خصوص نحوه شکل‌گیری ساخت این مجموعه تلویزیونی، اظهار داشت: تقریبا از اواخر فیلمبرداری سریال «کیمیا» با پیشنهاد ساخت این اثر مواجه شده‌ام.

خبرگزاری برنا: جواد افشــار کارگردان ســــــریال «برادر» در گفت و گو با ما در خصوص نحوه شکل‌گیری ساخت این مجموعه تلویزیونی، اظهار داشت: تقریبا از اواخر فیلمبرداری سریال «کیمیا» با پیشنهاد ساخت این اثر مواجه شده‌ام. در ابتدا سناریو را به دقت مطالعه کردم، احساس کردم بخشی از دغدغه های جامعه در آن نهفته است و مورد توجه مخاطب قرار خواهد گرفت، به همین خاطر با تولید این اثر نمایشی موافقت کردم.

وی در پاسخ به اینکه خاستگاه خودتان از ساخت این سناریو را باید در چه نکته‌ای جستجو کنیم، خاطرنشان ساخت: مسائل کلانی همچون حفظ کانون خانواده تم اصلی این سریال است که در کنار آن به مباحثی مانند رعایت احترام بین افراد یک خانواده و توجه به تولیدات داخلی و قانونی شدن وارادت است که از ورود کالای قاچاق به داخل است که ضربه بدی به بدنه تولید و اقتصاد کشور وارد کرده است که اگر مسیر قانونی خود را طی کند، مطمئنا ثمربخش خواهد بود و اگر شاهد این مسئله نباشیم، بیماری‌های زیادی را با خود به کشورمان وارد می کند. به همین خاطر احساس کردم با این سریال می شود تلنگری به جامعه وارد کرد.

جواد افشار از «برادر» می گوید

وی در همین رابطه افزود: از سویی حال وهوای قصه «برادر» با فضای ایجاده شده در ماه رمضان ارتباط خوبی برقرار خواهد شد. با پیشنهاد‌های مدیر گروه فیلم و سریال سیما و جلسات زیادی که با نویسنده داستان به عمل آورده‌ایم، فضای ماه رمضان به قصه سرایت کرده است، به الحمدالله در این مسئله احتمالا موفق بیرون خواهیم آمد. چرا که در سال های گذشته شاید کمتر به این مسئله پرداخته می شد.

افشار با ابراز اینکه ساخت «برادر» دستاورد تولید «کیمیا» برای وی نبوده است، تشریح کرد: هر اثری مقتضیات خودش را دارد. چرا که «کیمیا» مباحث مخصوص به خودش را دارا بود و مسائل مختلفی را دنبال می کرد. زیرا «برادر» مباحث روز اجتماعی را بررسی می کند و ارتباطی با مضمون «کیمیا» ندارد. یا به عبارت دیگر استقلال خودش را دارد، البته شاید چون برخی از بازیگران سریال فعلی که در حال فیلمبرداری است در آن اثر هم مقابل دوربین رفتند، این ذهنیت به وجود آمده است که در این خصوص باید اعلام کنم چون قائل به استفاده افراد به صورت یک باره نیستم، تمام تلاش خود را کردم که متناسب با ظرفیت موجود از پتانسیل بازیگر و عوامل «کیمیا» در این مجموعه تلویزیونی استفاده کنم.

این کارگردان در پاسخ به اینکه آیا حتما باید سریال های که در ایام ماه رمضان به روی آنتن می رود، از حال وهوای این ماه بهره ببرند، گفت: نه، می توانیم سریال های با مضمون های متفاوت برای نمایش در این ماه تهیه کنیم، ولی اگر بتوانیم موضوع را با مناسبات و فضای این ماه حاکم کنیم فکر می کنم به سود اثر مربو‌طه خواهد بود، در «برادر» شاهد این مسئله خواهیم بود. ولی در مجموع چون در سازمان همه چیز آنقدر برنامه‌ریزی شده به جلو هدایت نمی‌شود که هر سریالی براساس مناسبتی ساخته شود با مشکلاتی مواجه می شود، ولی اگر برنامه ریزی بهتری اعمال شود مطمئنا خیلی بهتر به این مباحث می شود ورود پیدا کرد.

کارگردان «کیمیا» با اشاره به اینکه تنها ۱۵ درصد از فیلمبرداری این اثر باقی مانده است، گفت: خوشبختانه در رابطه با پخش سریال از سیما جلو هستیم و بعید است اتفاق بدی رخ بدهد زیرا نزدیک ایام لیالی قدر فیلمبرداری این اثر ۳۰ قسمتی به پایان خواهد رسید.

وی با اعلام اینکه از ساخت اثر سینمایی استقبال می کنم، گفت: علاقه مند هستم که در مدیوم سینما هم فعالیت کنم و دائما هم به دنبال مهیا سازی سازوکار آن بوده ام، ولی فعلا ساخت سریال فرصتی برای تولید فیلم سینمایی فراهم نمی کند، امیدوارم که در آینده مقداری از تلویزیون فاصله بگیرم و به آن حوزه هم ورود پیدا کنم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج