۳۳۹۶۰
۱۹ نظر
۵۰۹۱
۱۹ نظر
۵۰۹۱
پ

نکات مهم در سفر به دبی

این روزها با وضعیت نامشخص ارز و نوساناتی که دارد و از همه مهمتر حذف ارز مسافرتی خیلی ها به جای سفر به خارج، شهرهای داخلی را ترجیح می دهند اما هنوز هم هستند کسانی که یا مجبورند به سفرهای خارجی بروند یا آن عده ای که ...

نکات مهم در سفر به دبی

کسب و کار: این روزها با وضعیت نامشخص ارز و نوساناتی که دارد و از همه مهمتر حذف ارز مسافرتی خیلی ها به جای سفر به خارج، شهرهای داخلی را ترجیح می دهند اما هنوز هم هستند کسانی که یا مجبورند به سفرهای خارجی بروند یا آن عده ای که اصولا ارز گران هم نمی تواند آسیب چندانی به برنامه های اوقات فراغت شان بزند!

یکی از مقاصد کسانی که اجبار به سفر دارند (از جمله برای شرکت در همایش ها و دوره های آموزشی، دیدار اقوام و دوستان یا حتی برای گرفتن ویزا از کشورهایی مانند آمریکا، کانادا و انگلستان) امارات متحده عربی به ویژه دبی است.

در حقیقت دبی یکی از مقاصد گردشگری ایرانیانی است که تجربه سفرهای خارجی را دوست دارند اما اگر سال گذشته به یکی از آژانس های مسافرتی زنگ می زدید و بسته سفر به دبی را می خواستید باید حداقل از یک ماه پیش رزرو می کردید اما الان هر وقت زنگ بزنید برای هر زمان که بخواهید می توانید تورتان را بخرید. به این ترتیب باید گفت گردشگری در سواحل خلیج فارس این روزها رونق سابق را ندارد.

رضا سعادتی، مدیر یکی از آژانس های مسافرتی است که در زمینه تورهای خروجی فعالیت می کند، وی در این باره می گوید: «از حدود یک سال پیش با صعود یکباره قیمت ارز و کاهش ارز مسافرتی، سفرهای خارجی ایرانیان نیز کم شد ولی باز هم بیشتر از الان بود. در این چند ماهه اخیر که ارز مسافرتی به کل حذف شده و ارز هم قیمت ثابتی ندارد تنها کسانی به جایی مثل دبی سفر می کنند که وقت سفارت داشته باشند یا سفر کاری بروند یا اینکه بخواهند یکی از اعضای خانواده شان را ببینند.»

او ادامه میدهد: «وقتی درهم ارزانتر از الان بود خیلی ها برای تفریح به دبی می رفتند. در حقیقت ما همیشه مسافر به دبی داشتیم. الان هم وضعیت بد نیست ولی نسبت به آن زمان قابل مقایسه نیست. تا سال گذشته تقاضا برای اقامت مسافران در هتل پنج ستاره زیاد بود اما الان همه متقاضی هتل های سه ستاره هستند چرا که هزینه های شان با درهم 950 تومانی در دبی خیلی زیاد می شود و ترجیح می دهند تا جای ممکن هزینه اقامت را کم کنند. همین طور تعداد خیلی کمی از مسافران با هواپیمایی امارات به دبی می روند و اغلب پروازهای داخلی را ترجیح می دهند»

همچنین هوشنگ رشیدی، مدیر بازاریابی شرکت فروش عمده پکیج هتل های دبی به شرکت های خدمات مسافرتی و گردشگری در ایران نیز می گوید: «کیفیت سفر به دبی با افزایش قیمت دلار پایین آمده چون هزینه اقامت یک گردشگر در یک هتل چهارستاره در دبی که سال گذشته با درهم 250 تومانی 30 هزار تومان بود اکنون 114 هزار تومان و حتی بیشتر از این میزان تمام می شود. بلیت هواپیما نیز با افزایش نرخ ارز گرانتر شده و در نتیجه قدرت سفر کم شده است.»

او همچنین می گوید: «پروازهای دبی هیچ وقت خالی نبود و درگیر جذب مسافر نبودیم اما گران شدن نرخ ارز تاثیر زیادی داشت تا جایی که حتی بسیاری از کارگزارها ناچار به کنار گذاشتن کار شدند. گران شدن نرخ ارز وضعیتی ایجاد کرده است که اگر تا دیروز مثلا چند اتاق یک هتل را در قبال 500 درهم به آژانس دارها واگذار می کردیم اما امروز به دلیل نوسان ارز ممکن است این مبلغ چند ساعت بعد به 530 و همین فردا به 570 درهم برسد که این وضعیت اعتماد مسافران را از آژانس های گردشگری سلب می کند.»

تور دبی چند؟

اگر بخواهید فقط پرواز بخرید باید بدانید پرواز رفت و برگشت تابان 230 هزار تومان، کیش ایر 190 هزار تومان، ماهان به دبی 385 هزار تومان و هواپیمایی امارات از 513 تا 600 هزار تومان هزینه دارد.

اما اگر بخواهید تور دبی را بخرید به ازای سه شب و چهار روز سفر به دبی اگر دو نفر باشید و با هواپیمایی ماهان بخواهید سفر کنید، اقامت در هتل سه ستاره برای هر نفر از 865 تا 985 هزار تومان، اقامت در هتل چهار ستاره از 995 تا یک میلیون و 145 هزار تومان، اقامت در هتل پنج ستاره از یک میلیون و 395 تا یک میلیون و 885 هزار تومان هزینه دارد.

خوبی تور با هواپیمایی ماهان این است که قیمت هایش ثابت است و با تغییر نرخ ارز شما متضرر نمی شوید اما اگر بخواهید با هواپیمایی تابان سفر کنید باید به ازای سه شب و چهار روز اقامت در هتل سه ستاره 230 هزار تومان به علاوه 570 درهم، هتل چهار ستاره 230 هزار تومان به علاوه 730 درهم، هتل پنج ستاره 230 هزار تومان به علاوه 1130 درهم بپردازید.

این هزینه ها، هزینه دریافت ویزای شما را هم تامین می کند. اگر بخواهید از طریق آژانس اقدام کنید، برای گرفتن ویزای امارات باید 260 درهم بپردازید. هتل های سه و چهار ستاره صبحانه و ناهار شما را تامین می کند ولی هتل پنج ستاره فقط صبحانه دارد. وقت سفارت آمریکا نیز برایتان 180 دلار هزینه دارد.


امرای هفت گانه

۴۱ سال پیش که امارات متحده عربی از استعمار بریتانیای کبیر بیرون آمد و استقلال خود را اعلام کرد اهالی این شیخ نشین هم دوم دسامبر را با عنوان روز ملی و استقلال امارات جشن می گیرند. شیخ نشین های هفت گانه امارات متحده عربی شامل ابوظبی، دبی، شارجه، عجمان، ام القوین، راس الخیمه و فجیره هستند.


دبی کجاست؟

دبی دقیقا در جنوب ایران قرار گرفته که اگر سوار هواپیما شده و از تهران راهی آن شوید یک ساعت و 45 دقیقه زمان می برد تا به دبی برسید. دبی بعد از ابوظبی بزرگترین شیخ نشین امارات متحده عربی است.

امارات 3885 کیلومتر مربع وسعت دارد و زیبایی ها و جاذبه های دیدنی آن هرگز به پای جزایر کیش و قشم ایران نمی رسد اما اماراتی ها به خوبی توانسته اند با جذب سرمایه های خارجی امکانات گردشگری زیادی برای جذب توریست ایجاد کنند.


نکات مهم در سفر به دبی

با توجه به گرانی ها بهتر است پیش از سفر به هر کشور خارجی نکاتی را بدانید که سفرتان را راحت تر کند. برای سفر به دبی نیز به پیشنهادات ما فکر کنید:

۱- اگر می خواهید سوار تاکسی شوید بهتر است از تاکسی های خاکستری رنگ استفاده کنید که ورودی اش پنج درهم است و بقیه مسیر از طریق تاکسی متر محاسبه می شود.

۲- موبایل تان خود به خود رومینگ می شود ولی پیشنهاد می کنیم یک کارت تلفن ۳۰ درهمی بخرید و تماس بگیرید یا یک سیم کارت ۱۰۰ درهمی بخرید. به هیچ وجه از تلفن هتل استفاده نکنید چرا که قیمتش بسیار سرسام آور است.

۳- اگر در هتل اقامت می کنید باید بدانید هر روز از ساعت ۱۰ صبح ماشین جلوی هتل می ایستد تا شما را به صورت رایگان به ساحل و مراکز خرید ببرد.

۴- از بین پاشاژها و مراکز خریدی که در دبی وجود دارد، «انصار مال» هم قیمت اجناسش پایین تر است هم کیفیت بهتری دارد و هم تنوع اجناسش بیشتر است.

۵- هنگام سفر به دبی مراقب باشید با خود داروی کدئین دار یا داروی آرام بخش همراه نداشته باشید که اگر ماموران فرودگاه دبی متوجه شوند شما را دستگیر یا جریمه سنگین می کنند. فرودگاه دبی به ایرانی ها خیلی سختگیری می کنند و حتی ممکن است مجبور شوید کمربند و کفش های تان را درآورید تا شما را بازرسی بدنی کنند.

۶- چه در ایران و چه در دبی باید به شدت مراقب باشیدکه ماموران فرودگاه مهر ورود و خروجتان را پررنگ روی پاسپورت و ویزایتان بکوبند در غیر این صورت بدجوری گرفتار می شوید و حتی ممکن است ورود و خروجتان را غیرقانونی بدانند.


تورهای دبی گردی

نکات مهم در سفر به دبی

به محض ورود به هتل، تور لیدر برگه های استفاده از تورهای شهر و تفریحی را به شما می دهد که می توانید با پرداخت مبلغ موردنظر از آنها استفاده کنید. مانند این تورها:

تور گشت دبی: هشت ساعت ساحل جمیرا، مرکز خرید ابن بطوطه با معماری شش کشور جهان و امارات مال (سرزمین اسکی و برف) با صرف شام از ساعت ۳ تا ۱۱ شب.

قیمت: هر نفر ۱۵۰ درهم

نکات مهم در سفر به دبی


تور سافاری

پنج ساعت گشت در صحرا، شن پیمایی با لندکروز، اسکی روی ماسه، رقص عربی نقش بندی دست ها و پاها با حنا به همراه قلیان و صرف شام.
قیمت: هر نفر ۱۶۰ درهم

نکات مهم در سفر به دبی

تور والیدوادی: گردش در یکی از مهیج ترین و بزرگترین پارک های آبی جهان
قیمت: هر نفر 220 درهم

نکات مهم در سفر به دبی

نکات مهم در سفر به دبی

نکات مهم در سفر به دبی


تور جت اسکی: هر ساعت 300 درهم

نکات مهم در سفر به دبی

نکات مهم در سفر به دبی

تور کروز: صرف شام در کشتی های سنتی همراه با اجرای موسیقی به همراه تماشای مناطق زیبای دبی در شب
قیمت: هر نفر 400 درهم


برج خلیفه یا برج دبی

نکات مهم در سفر به دبی

این برج با ۱۶۳ طبقه قابل استفاده و ۸۲۸ متر ارتفاع، در حال حاضر بلندترین سازه و آسمانخراش ساخته شده به دست انسان است. ساخت این برج از ژانویه ۲۰۰۴ آغاز شد و در روز چهارم ژانویه ۲۰۱۰ گشایش یافت.

نمای برج خلیفه از ۲۴۳۴۸ شیشه تشکیل شده است. در بیرون برج فواره ای با هزینه ۲۱۷ میلیون دلار ساخته شده که ۲۷۵ متر طول دارد و قادر به پرتاب آب به ارتفاع ۱۵۰ متری است.


سیتی سنتر

نکات مهم در سفر به دبی

این مرکز با زیربنایی حدود ۳۷۰ هزار متر مربع و با بیش از ۳۰۰ فروشگاه و ۱۳ رستوران و کافی شاپ از بزرگترین و اصلی ترین مرکز خرید در دبی و خاورمیانه است.

نکات مهم در سفر به دبی

شعبه بسیار وسیع هایپرمارکت کارفور و فروشگاه بزرگ ایکیا (اسباب و اثاثیه منزل) و ۱۱ سالن سینمای ساین استار از جمله شاخص ترین و بزرگترین بخش های این مرکز هستند.

نکات مهم در سفر به دبی


پیست اسکی دبی

نکات مهم در سفر به دبی

امارات یک کشور گرمسیر است اما اماراتی ها با خرج هایی که کرده اند توانسته اند در این کشور یک پیست اسکی در امارات مال در جاده شیخ زائد بسازند که در هر چهار فصل سال پذیرای حداکثر ۱۵۰۰ میهمان است.

نکات مهم در سفر به دبی

دارای پنج دور با ارتفاع و شیب متفاوت است که طولانی ترین دور آن، ۴۰۰ متر با سقوطی بیش از ۶۰ متر است. این پیست با دمای بین منهای یک تا منهای دو درجه سانتیگراد، ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع فضای پوشیده از برف دارد و معادل سه زمین فوتبال است.

نکات مهم در سفر به دبی


مسجد جمیرا

نکات مهم در سفر به دبی

این مسجد از زیباترین و معروف ترین مسجدهای شهر دبی است که یک گنبد زیبا به ارتفاع ۱۶ متر و دو مناره به طول تقریبی ۴۰ متر و یک منبر بسیار زیبا و مجلل که نمونه ای از معماری نوین است، دارد. تصویر این مسجد به عنوان نمادی از این کشور روی اسکناس های ۵۰۰ درهمی چاپ شده است.


جزایر پالم (نخل)

نکات مهم در سفر به دبی

جزایر نخل، جزایر مصنوعی در دبی در امارات متحده عربی هستند. این جزایر توسط شیخ محمد بن راشد آل مکتوم به منظور افزایش میزان جهانگردی دبی راه اندازی شدند. هر چزیره به شکل یک درخت نخل خواهد بود که یک هلال ماه در بالای آن قرار دارد و تعداد زیادی مراکز مسکونی، تفریحی و سرگرمی را در خود جای خواهد داد.

جزایر پالم دور از ساحل امارات متحده عربی در خلیج فارس واقع هستند و ۵۲۰ کیلومتر ساحل را به شهر دبی اضافه خواهد کرد.


تور اتوبوس دو طبقه

نکات مهم در سفر به دبی

این اتوبوس ها هر یک ساعت و نیم یک بار از مقابل مرکز خرید وافی در منطقه بردبی حرکت می کنند و در طول مسیر در نقاط مختلفی توقف های کوتاهی دارند.

دیدارکنندگان از دبی می توانند مناظر شهر را از طبقه دوم این اتوبوس های دو طبقه مشاهده کنند. این اتوبوس ها دارای ۴۴ صندلی در طبقه بالا و ۲۸ صندلی در طبقه پایین هستند. چشم انداز شهر از طبقه دوم این اتوبوس ها که تقریبا سرباز نیز هستند، بسیار جالب است.


وایلد وادی

نکات مهم در سفر به دبی

وایلد وادی بزرگترین پارک مدرن آبی در خاورمیانه به شمار می آید این پارک از ۳۰ مسیر و جاذبه های تفریحی که ۱۴ تای آن به یکدیگر راه دارد، تشکیل شده است.

نکات مهم در سفر به دبی

مسیر مورد علاقه بازدیدکنندگان، جمیره سیره است که دارای ۳۳ متر ارتفاع و سرعت آب در آن به ۸۰ کیلومتر در ساعت می رسد. حوله و صندوق نگهداری اسباب با حداقل هزینه جهت اجاره در دسترس عموم است.

نکات مهم در سفر به دبی


برج العرب

ارتفاع این هتل 321 متر است و جزو منحصر به فردترین هتل های دنیا است. این هتل در دریا بر جزیره مصنوعی در فاصله 280 متری از ساحل خلیج فارس قرار دارد که فقط از طریق راهی منحنی شکل به شهر می رسد.

نکات مهم در سفر به دبی

این هتل اتاق های معمولی ندارد بلکه متشکل از ۲۰۲ سوئیت دوبلکس است. کوچکترین سوئیت آن ۱۶۹ متر مربع و بزرگترین آن ۷۸۰ متر مربع و یکی از گرانترین هتل های دنیا است.

نکات مهم در سفر به دبی


پارک ساحلی جمیرا

نکات مهم در سفر به دبی

ساحل طولانی این پارک ۱۲ هکتاری بسیار تمیز است ودر کنار ساحل و در امتداد آن درختان نخل بی شماری قرار دارد که سایه سار زیبایی برای شناگران و سایر بازدیدکنندگان از این پارک فراهم کرده است.


محله بستکیه

نکات مهم در سفر به دبی

نام محله ای بسیار قدیمی و تاریخی در دبی و حتی امارات متحده عربی است. بنای این محله را ایرانیان مهاجر از شهرستان «بستک» در استان هرمزگان گذاشته اند.

نکات مهم در سفر به دبی

محله قدیمی بستکیه در مجاور دبی در منطقه بر دبی و در خیابان فهیدی قرار دارد. خانه هایی با معماری قدیمی، کوچه های باریک و بادگیرهای مرتفع، نشاندهنده زندگی مردم قدیمی دبی است. از این بادگیرها برای خنک کردن منازل استفاده می شده است. حکومت دبی اکنون در حال مرمت این محله است تا از آن به عنوان یک دهکده توریستی استفاده کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • نازنین

      یه دبی مجانی رفتیم و برگشتیم

    • محمد حسن

      با سلام ميخواستم بدونم اگه بخوام بدون استفاده از تور و براي اولين بار با همسرم به دبي مسافرت كنم با چه مشكلاتي روبرو ميشم؟

    • احمدپارسا

      میخوام برم دبی کدوم مدرسه فارسی زبانش بهتر تدریس میکنه

    • خاطره

      ممنون از مطالبی که گفتین.
      و یک سوال: در دبی چه جور جاهایی برای اسکان چند روزه هست؟ مثلا در ایران مسافرخونه هم هست که هزینه هاش کمتره نسبت به هتل. کلا چه جوری میشه هزینه ها رو به حداقل رسوند؟

    • امید

      با سلام
      وعرض ادب و احترام و ارائه مطالب مفیدتون!
      من سوالاتی داشتم امیدوارم در این زمینه ها اطلاعاتی داشته باشید و بتون در جهت مثبت ازشون بهره بگیرم.

      من میخواستم تجارت چمدانی رو شروع کنم، البته کشورش اهمیت خاصی نداره،چه ترکیه،امارات،بلغارستان،قزاقستان،تایلند و البته برای استارت ابتدایی کشورهای اطراف فکر کنم ایده ال تر باشه،این و هم بگم در ترکیه اقوام هستند از نظر زمان و اقامت مشکلی ندارم، حالا میخواستم راهنمایی کنید با ده یا 15 میلیون چه تجارت سود اوری میتونم شروع کنم، از ایران کالا ببرم و از کشور هدف کالا واردکنم ،!!ممنون

    • بدون نام

      عالی بود مطالب تون

    • طفل معصوم

      دوستان نميدونم چقدر از كتاب اينترتينر و كوپن هاى تخفيف مراكز تفريحى اطلاع داريد.
      براى اينكه در هزينه هاتون صرفه جويى بشه پيشنهاد ميكنم كه حتمن اين وچر ها رو تهيه كنيد.
      به اين صورت هست كه شما با داشتن اين وچرها به ازاى پرداخت پول هر بليت،دو تا بليت دريافت ميكنيد و نفر دوم بصورت رايگان ميتونه بليت بگيره

      پاسخ ها

      • مهدی خانی

        Vاین کتاب رو از کجا میتونم تهیه کنم.لطفا اطلاعات بیشتر بدین

    • حسین

      سلام خسته نباشی
      میخواستم در مورد کار در دبی سوال کنم
      آیا کار شرکتی هست در دبی
      آیا مدرک برای کار میخواهند
      برای خوابیدن خود شرکت میدهد
      چه کارهای در دبی هست اگه میشه جواب بدین لطفا چون میخوام واسیه کار به دبی بیام

    • حسین

      سلام

    • pedram bezkool

      سلام خسته نباشی
      میخواستم در مورد کار در دبی سوال کنم
      آیا کار شرکتی هست در دبی
      آیا مدرک برای کار میخواهند
      برای خوابیدن خود شرکت میدهد
      چه کارهای در دبی هست اگه میشه جواب بدین لطفا چون میخوام واسیه کار به دبی بیام

    • آزیتا

      سلام شما واچرهای تخفیف دبی رو دارین؟

    • صبا

      تو فرودگاه دبی گوشی رو هم چک میکنن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • ابتین

      ممنون عالی بود
      خیلی کمک کرد

    • بدون نام

      سلام میخوام اونجا خرید کنم ایران خوبه یا دبی قیمت کجا مناسبه

    • rahman

      سلام جهت خرید بلیط با کدام شماره تماس بگیریم

    • رويا

      سلام.
      چه جالب درهم ٩٥٠ تومن زياد بوده. امروز درهم ٢٨٥٠ تومان. مينويسم براي آيندگان.

      پاسخ ها

      • رضا

        واقعا

    • matin

      در دبی سعی کنید برای تجارت گوشی.پارچه.عطر.ساعت اینا خیلی خوبن من زیاد میرم دبی ولی فقط پارچه میارم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج