۳۳۹۶۵۳
۳ نظر
۵۰۰۶
۳ نظر
۵۰۰۶
پ

کاربران اینترنت می‌توانند خسارت بگیرند؟

بسیاری از کاربران اینترنت در ایران از این موضوع بی اطلاع هستند که طبق مصوبات سازمان تنظیم مقررات ارتباطات به عنوان نهاد قانون گذار در حوزه ارتباطی کشور، شرکت‌ های ارائه دهنده خدمات اینترنت (ISP ها) مکلفند در صورت داشتن قطعی‌ های بیش از حد مجاز، به کاربران خود خسارت پرداخت کنند.

ایسنا: هر کسی که تا به حال در ایران کاربر اینترنت بوده باشد به طور قطع با قطعی ها و کندی گاه و بیگاه سرعت مواجه شده است؛ اختلالاتی که بر خلاف قرارداد اولیه با شرکت ارائه دهنده اینترنت رخ می دهند و همواره با افتادن تقصیر به گردن نهاد های دیگر، کسی در صدد جبران نقصان صورت گرفته در خدمات تعهد شده به کاربر نهایی اینترنت بر نمی آید. بسیاری از کاربران اینترنت در ایران از این موضوع بی اطلاع هستند که طبق مصوبات سازمان تنظیم مقررات ارتباطات به عنوان نهاد قانون گذار در حوزه ارتباطی کشور، شرکت‌ های ارائه دهنده خدمات اینترنت (ISP ها) مکلفند در صورت داشتن قطعی‌ های بیش از حد مجاز، به کاربران خود خسارت پرداخت کنند.

کاربران اینترنت می‌توانند خسارت بگیرند؟

همین قوانین در مورد سرویسی که خود این شرکت ها از جانب شرکت ارتباطات زیرساخت دریافت می کنند نیز صدق می کند. یعنی اگر ISP ها در دریافت پهنای باند از شرکت ارتباطات زیرساخت دچار مشکل شوند، شرکت ارتباطات زیرساخت مکلف است طبق قوانین موجود و قراردادی که برای ارائه خدمات میان دو شرکت به امضا رسیده خسارت‌ های مربوطه را به شرکت ارائه کننده خدمات اینترنت پرداخت کند.

با این وجود تجربه بسیاری از کاربران اینترنت نشان می دهد شرکت های ارائه دهنده خدمات اینترنت به بهانه های گوناگون از جمله پرداخت نشدن این خسارت از سوی شرکت ارتباطات زیرساخت از زیر بار پرداخت خسارت به کاربران نهایی بابت قطعی های بیش از حد شانه خالی می کنند. شانه خالی کردن ISP ها در حالی است که محمدجواد جهرمی، مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت، در این‌ باره گفته است: «این که گاهی گفته می‌ شود شرکت زیرساخت SLA (موافقت نامه سطح خدمات) را رعایت نمی‌ کند حرف دقیقی نیست».

برای اطلاعات بیشتر، موافقت نامه سطح خدمات یا Service Level Agreement یک قرارداد دوجانبه بین خدمت دهنده و خدمت گیرنده است که بر اساس توافق و به منظور تضمین پارامتر های کیفیت خدمات توافق شده منعقد می‌ شود، به ویژه در صنعت ارتباطات. در این قرارداد کیفیت سطح خدمات، نحوه اندازه گیری تخطی از سطح خدمات و ضمانت های اجرایی آن تعیین باید شود.

جهرمی در ادامه افزوده است: «ما موظفیم به مقررات تعیین شده پایبند بوده و بر اساس آن‌ها برخورد کنیم، اما درباره مناسب بودن شاخص‌ های این بحث می‌ توان از سازمان تنظیم مقررات پیگیری‌ های لازم را انجام داد. شاید در این خصوص جا داشته باشد که کمی بر روی شاخص‌ های تنظیم شده تجدید نظر شود». ایشان در پاسخ به سؤال خبرنگاران مبنی بر اینکه مقدار خسارت های پرداخت شده از سوی شرکت ارتباطات زیرساخت به ISP ها بابت نقصان خدمات چقدر بوده اظهار کرد: «اکنون جزئیات این آمار را ندارم، اما به زودی این رقم را اعلام خواهم کرد».

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره اینکه آیا کاربران نهایی بالاخره می توانند به دریافت خسارت از شرکت های ارائه دهنده خدمات اینترنت امید داشته باشند یا خیر گفت: «در این زمینه آنچه به شرکت زیرساخت مربوط می‌ شود شاید حدود ۲۰ درصد باشد، در حالی که بیش از ۴۰ درصد این سهم به شرکت مخابرات بازمی‌ گردد. ما بر اساس آنچه در قرارداد ذکر شده این خسارت‌ ها را پرداخت خواهیم کرد».
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • پژمان جوادزری

      سلام من سیمکارت رایتل وهمراه اول


      وایرانسل دارم که همه انها دایم قطع و وصلی زیاد پشیمانم کردن وازشرکت مخابرات ای دی اس ال گرفتم که اولا وقتی شارژ میکنی مثل برف آب میره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        از کی به کی شکایت کنیم وقتی خود مخابرات اینترنت بی کیفیت و کند تحویل مردم میدهد ؟

    • علی

      تقریبا دارند میگند میکشیمت دیه ات رو میدیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج