۳۳۹۸۵۶
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

جعفری جوزانی «آسید کاظم» را افتتاح کرد

نمایش «آسید کاظم» نوشته‌ زنده یاد محمود استاد محمد به کارگردانی سعید دولتی با حضور مسعود جعفری جوزانی و مانا استادمحمد در تماشاخانه همای سعادت افتتاح شد.

خبرآنلاین: نمایش «آسید کاظم» نوشته‌ زنده یاد محمود استاد محمد به کارگردانی سعید دولتی با حضور مسعود جعفری جوزانی و مانا استادمحمد در تماشاخانه همای سعادت افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی نمایش،‌ مسعود جعفری جوزانی در ابتدای این مراسم گفت: هنر قلب تپنده‌ی هر جامعه ای است و در شرایط ویژه و کمبودهایی که ما داریم و رنجی که هنرمندان برای روی صحنه بردن یک نمایش می کشند این جریان حرکت ارزشمندی است.

جعفری جوزانی «آسید کاظم» را افتتاح کرد

جوزانی افزود: مگر می شود خوشحال نبودد! شما مرا به دهه چهل بردید. این نوع تئاتر این نوع نگرش و این مردمی بودن در آن زمان خیلی مرسوم بود.آسید کاظم نگین درخشانی در میان آثار"محمود استاد محمد" است. نمایشنامه یی که قهرمان داستان آن لات های لوتی و بامعرفت هستند. کسانی که حتی مرگ کس دیگر را هم گردن می گیرند.

کارگردان"ایران برگر" با بیان اینکه خاطره تک تک کلام زیبای محمود استاد محمد با این نمایش همچون مهری بر دلها ما نقش بسته افزود: امشب اجرایی فوق العاده را از گروهی جوان و در شرایطی سخت شاهد بودم. باورنکردنی است که قهوه خانه آسید کاظم در این فضای کوچک و با این تعداد از بازیگران امشب پیش روی ما جان گرفت و هر لحظه فکر می کردم چه قدر است سخت است ریتم درست و میزانسن و بازی نکردن بلکه زندگی کردن در این نمایش.

جوزانی در جایی از نمایش توسط بازیگرانی که مشغول ترنا بازی هستند، پیش شد تا ترنا بخورد. ولی به جای ترنا خوردن مقرر گردید جرم شود و جرم آقای جوزانی تعریف خاطره ای بود از مرحوم استاد محمد.

او گفت: به قول استاد محمد "مهم اینه که ما هستیم" و مهم اثبات حضور هنرمند در هستی است و هیچ حرکتی نادیده گرفته نمی شود. امشب محمود استادمحمد مارا نگاه می کند و می خندد. مهم نبود چه شرایطی دارد او در روزهای بیماری هم می خندید و محال بود لبخند بزرگش از صورتش دور شود. خوشحالم اثری که او نگاشته نوستالژیک و نامیراست.

جعفری جوزانی با اشاره به اینکه تئاتر کار کردن در این شرایط یک معجزه است گفت: هنرمندان بدون منافع مالی گرد هم می آیند و اثری را روی صحنه می برند اما خوشحال باشید که ناب ترین لحظات زندگی تان را خلق می کند و شاید با گذشت زمان کارهای جدی تر و بزرگتر به اندازه ی این روزها روح تان را صیقل ندهد چراکه فقط هنرمند است که می داند مرگ پایان کبوتر نیست.

این کارگردان در پایان با اشاره به حمایت از کودکان ایدز متذکر شد: ایدز بیماری است که بسیاری از مبتلا شدن به این بیماری ترس و واهمه دارند و تحمل آن برای یک انسان بالغ و بزرگ نیز کمی سخت و دشوار است .حال به این فکر کنید که کودکی به بیماری ایدز دچار شود و در اثر ناآگاهی از مدرسه اخراج شود.

امیدوارم با یاری شما هنرمندان و حمایت از کودکان ایدز این عزیزان در جامعه ایران تنها و گوشه گیر نشوند .

نمایش «آسید کاظم»به کارگردانی سعید دولتی همزمان با ماه مبارک رمضان و با دو گروه بازیگر متفاوت در تماشاخانه همای سعادت به صحنه می‌رود.

علیرضا حاصلی مراد، وهاب امین الرعایا، مهدی رضایی، امیرپورخلیل، علیرضا علیمحمدی، نریمان حیدری، امیرمحمد قیامی، سپهرشفیعی، سعید امیرآبادی، فرید اکبری، فرشیدحاجیان، محمدحسین شهریاری، حمیدرضابلورچی ،امیرحجت عباسی، فردین یغما، میرمنصورکاظمی، ابوالقاسم فلاح، امیردین محمدی در این نمایش ایفای نقش می‌کنند.

سایر عوامل این نمایش عبارتند از: طراح هنری: نوید فرح مرزی، تهیه کننده: مهدی نامداری، دستیار کارگردان: فرشیدحاجیان، مدیر صحنه: محمد حسین هاشمی نسب، طراح پوستر و بروشور: عماد سالکی.

این نمایشنامه که از مطرح ترین نوشته‌های زنده یاد استاد محمد است، به رسم ترنا بازی در قهوه خانه به صورت مستقیم پرداخته شده است. ترنا بازی ریشه در آیین و رسوم ایران باستان دارد و"آسید کاظم" هسته مرکزی داستان های خود را بر مراسم ترنا بازی می گذارد...
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج