۳۳۹۸۶۶
۱۴ نظر
۵۰۰۵
۱۴ نظر
۵۰۰۵
پ

ورشکستگی ارج تقصیر کیست؟ + سند

نابود شدن برند ارج نه ربطی به برجام دارد و نه پسا برجام. شرکت ارج از سال ۸۶ ورشکسته شده است. تا قبل از سال ۹۲ هفتاد درصد از پرسنل شرکت اخراج شدند.

اقتصاد آنلاین: نابود شدن برند ارج نه ربطی به برجام دارد و نه پسا برجام. شرکت ارج از سال ۸۶ ورشکسته شده است. تا قبل از سال ۹۲ هفتاد درصد از پرسنل شرکت اخراج شدند.

طبق اسناد زیر که از صورت‌های مالی شرکت ارج استخراج شده، این شرکت از سال ۸۴ زیان‌ده بوده و از سال ۸۶ ورشکسته محسوب می‌شود. یعنی عملا ۱۰ سال است که این شرکت ورشکسته شده است.

نابود شدن برند ارج نه ربطی به برجام دارد و نه پسا برجام بلکه حاصل مدیریت معجره هزاره سوم است. سرکوب نرخ ارز در آخر دوره خاتمی و در دوره مدیریت احمدی‌نژاد که سبب افزایش شدید واردات و ارزان شدن محصولات خارجی نسبت به محصولات داخلی شد، نه تنها ارج که بسیاری از صنایع داخلی را ورشکسته کرد. در ادبیات اقتصادی به این پدیده صنعتی‌زدایی (deindustrialization) گفته می‌شود که احمدی‌نژاد به نحو فاجعه‌باری آن را در ایران عملی کرد.

شرکت ارج سال ۸۷ با تصمیم هیات پذیرش به دلیل زیان انباشه از بورس اخراج شد یعنی این شرکت از همان سال‌ها عملا تعطیل بود. پرسنل این شرکت در سال ۸۴ (شروع ریاست جمهوری احمدی‌نژاد) ۱۰۳۰ نفر بود که در سال ۹۲ (پایان ریاست جمهوری احمدی‌نژاد) به ۳۰۶ نفر کاهش یافت، یعنی ۷۰ درصد کارکنان شرکت اخراج شده و شرکت عملا تعطیل بوده است.

در مجمع عمومی سالیانه ارج در سال ۸۹، سهامداران تصویب کردند که کارخانه به قزوین منتقل شود و محل فعلی به فروش برسد. نباید از یاد برد که مصادره ارج در سال‌های اول انقلاب، هر چند باعث افت شدید کارایی این شرکت شده بود و با مدیریت دولتی امکان کمر راست کردن نداشت اما دلیل اصلی ورشکستگی برند بزرگی مانند ارج نبود، بلکه سرکوب ارزی باعث ورشکستگی ارج شد.

قانون اخذ مالیات از افزایش سرمایه ناشی از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها باعث شده بسیاری از شرکت‌ها نظیر ارج که در سالیان گذشته مداوم زیان‌ده بوده‌اند نتوانند با اصلاح ساختار مالی خود از افشا شدن ورشکستگی‌شان جلوگیری کنند!

برای مشاهده عکس بر روی آن کلیک کنید

ورشکستگی ارج تقصیر کیست؟ + سند
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      قابل توجه دلواپسانی که همه چیز را به برجام و آقای روحانی ربط میدهند.

    • تاشلی

      متاسفانه دولت بی تدبیر هر بدهکاری را به دولت قبل میچسباند یکی نیست بگه آقای روحانی بیکاری ما شرمندگي ما نزد خانواده تقصیر کیست حتما دولت احمدی نژاد.چنصددستگاه ماشین خاکبرداری در سطح شهرها بیکارشدن خرج روزمره در نمياد.فردای قیامت جواب اعتماد مردم را باید بدی جناب روحانی

    • زهراM

      حالا دلش داره غنج میره که برگرده یه چندتا کارخونه ای رو که نیمه جون کرده اما فرصت نکرده کارشون تموم کنه به خاک سیاه بنشونه بره ...
      یکی بگه چرا محاکمه نمیشه این بابا؟ واقعا چرا؟؟؟

    • بدون نام

      کو گوش شنوا آقا

    • علی

      به اطلاع اون دسته از آقایون بی سواد و دلواپسی که تعطیلی کارخانه ارج رو به دولت فهیم،کوشا و مردمی تدبیر وامید ربط میدن میرسونم که نه تنها ارج که بسیاری از کارخانجات تولیدی بزرگ و کوچک در دوران دولت پاکدست و ... و در دوران قدرت طلبی حلقه انحرافی وابسته احمدی نژاد و مشایی تعطیل شده و قلب تولید از حرکت ایستاد.یادمان نرود که در دوران دولت نهم و دهم بوسیله تحریم های وارده از سوی دول مختلف و سازمانهای بین المللی حرکت صنعت کند و کندتر شد.پس بهتر است به جای ربط دادن تعطیلی کارخانجات تولیدی به برجام و پسابرجام و دولت تدبیروامید کمی هم به گذشته نگاه کنید تا ببینید که دولت نهم و دهم چه برسر مردم آوردن.

    • بدون نام

      حمایت از تولید ملی و خودکفایی اینه؟؟؟!!!!!! تاسف باره

    • بینام

      تعطیلی همچین کارخانه هاییچن تا دلیل داره: اول حمایت نشدن ازطرف مسئولین ودولت،دوم واردات بی رویه محصولات مشابه خارجی،سوم کمکاری کارخانه ها در بروزرسانی محصولات وپایین بودن کیفیت وچهارم هم دوره ریاست جمهوری احمدی نژاد ک همه تقصیرا رو میندازن گردن اون دولت.پایدارباشین

    • بدون نام

      همه چیز به گردن احمدی نژاد انداختن اشتباهه

    • حمید

      واقعا براتون متاسفم که همه را به دولت قبل میچسبانید در دولت قبل همه به کار بودند. اماحالا چی من کارگری هستم که از برج ده تا حالا برج سه هست پولی نگرفتم اخه این روزه ای که میگیریند قبول است .همش دروغ تاکی

    • بدون نام

      اکثر کارخانه ها زیان ده هستند ودر مرحله ورشکستگی

    • سلی

      خدا بانی باعث بدبختی مردم بیکاری کارگرا رو به خاک سیاه بندازه مرض بی علاج بگیرن

    • بدون نام

      زمان احمدی نژاداگردلارده هزارم بودتحت هرشرایطی دست به هرچی میزدی درجابرات پول نقدبودچرااین بدبختیهازمان خوداحمدنژادنبودورسیدبه این دولت ایابه جزاین نیست که دولت روحانی میخواداشتباهات وکوتاهی خودراگردن دولت قبل بندازه عوام فریبی کنه باباتوراخداانصاف داشته باشین زمان احمدی نژادقدرت خریدمردم چقدبالابودکارگرهاشادوشنگول بودن ولی حالا چی خوب تحریمم رفع شدکواثراتش که البته هرروزامریکاییهادبه جدیددرمیارن ومیزنن زیرش حداقل اونوقت ازیکدندگی احمدی نژادترس داشتند

    • بدون نام

      من نمی دانم اگر احمدی نژاد نبود اقایان چه میکردند

    • مهنام

      دلیلش اختلاص بود هر کس اومد خورد و برد ...............

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج