۳۳۹۸۶۷
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

مشاور بازاریابی کیست و چه‌ کارهایی انجام می‌دهد؟

امروزه اضافه کردن یک برچسب با عنوان مشاور در انتهای نام هر شغل و کسب درآمد زیاد تا حدودی ممکن شده و این موضوع موجب سردرگمی برای کسانی است که به دنبال چنین شغلی بوده یا در پی کسب خدمات مشاوره می‌باشند.

وب سایت آی بازاریابی: امروزه اضافه کردن یک برچسب با عنوان مشاور در انتهای نام هر شغل و کسب درآمد زیاد تا حدودی ممکن شده و این موضوع موجب سردرگمی برای کسانی است که به دنبال چنین شغلی بوده یا در پی کسب خدمات مشاوره می‌باشند. با اغلب فارغ‌التحصیلانی که از این رشته و حوزه کاری صحبت کرده ام، از یک مشاور بازاریابی تصوری . . . در حد کار کردن در یکی از دپارتمان‌های بزرگ مثلاً برندهای معتبر و بزرگ مصرفی و ارائه ایده‌های تبلیغاتی را در نظر دارند - که درواقع می‌توان گفت بسیار متفاوت از وظایف و شغل یک مشاور بازاریابی در یکی از این شرکت‌ها است.

مشاور بازاریابی کیست و چه‌ کارهایی انجام می‌دهد؟

اغلب مشاوران بازاریابی پس از کار و فعالیت و کسب تجربه‌ای 10 تا 15 ساله در حوزه بازاریابی، که چیزی معمول و منطقی به نظر به نظر می‌رسد، به این عنوان شغلی دست پیدا می کنند. درواقع می‌توان گفت این شغلی نیست که هرکسی بتواند بلافاصله پس از خارج شدن از دانشگاه به آن دست پیدا کند. نکته اصلی در این رابطه این است که فرد مشاور باید بتواند تبدیل به یک کارشناس بی طرف شود که یک شرکت برای پرداختن به موضوعات و مسائل خاص بتواند از آن استفاده کند. در این صورت است که فرد مشاور می‌تواند بلافاصله پس از مطرح‌شدن مسئله به عمق آن نفوذ کرده و جزئیات آن را تحلیل کند، که بدون درگیر بودن در جنبه‌های مختلف بازاریابی و فروش ممکن نیست.
مشاور بازاریابی
به عبارت دیگر مشاور بازاریابی فردی است تجربه کار و فعالیت عملی در حوزه‌های مختلف بازاریابی، جمع‌کردن کمپین های بازاریابی و تبلیغات برای شرکت های بزرگ و کوچک و همچنین اجرا آن‌ها با کمترین و محدودترین بودجه و همچنین بودجه‌های بسیار بزرگ و گسترده را شاهد بوده باشد و قادر به کمک به مشتریان و مراجعین به خودش برای بهره‌برداری مثبت از ریال به ریال بودجه خودشان باشد.

مهم‌ترین تفاوت بین یک بازاریاب استخدام‌شده در یک شرکت و یک مشاور بازاریابی تنوع نوع فعالیت این دو فرد است. یک مشاور در چندین و چند شرکت مختلف به‌طور هم‌زمان کار و فعالیت دارد که این شرکت‌ها می‌توانند شامل شرکت های عرضه‌کننده انواع طلا و جواهر لوکس تا شرکت های ارائه‌کننده نرم افزارهای پیشرفته باشند. ممکن است یک فرد که در یک آژانس بازاریابی و تبلیغات مشغول به فعالیت است هم‌چنین تنوع شغلی و کاری را هم داشته باشد. اما به‌طور مستقیم کار کردن با هر یک از این شرکت ها موجب به دست آوردن تصویری کامل‌تر و دقیق‌تر از کل بازار آن کسب‌وکارها می‌شود.

یک مشاور بازاریابی یک فرد کاملا حرفه‌ای و بامهارت است که قدرت درک و تحلیل عوامل انگیزشی مصرف کنندگان و چگونگی استفاده از استراتژی ها برای رشد هر کسب‌وکاری را دارا می‌باشد.

مشاور بازاریابی کیست و چه‌ کارهایی انجام می‌دهد؟

برخی مردم آژانس‌های تبلیغاتی را با مشاوران بازاریابی به‌اشتباه می‌گیرند، با فرض اینکه مشاوران بازاریابی همان کارها و خدمات آژانس‌های تبلیغاتی را اما به‌صورت مستقل و انفرادی ارائه می‌کنند. با این وجود با اینکه این دو عملکردی مکمل یکدیگر دارند، ولی تفاوت‌های بسیار زیادی بین دو می‌باشد. اگر شما بدانید که چه پیامی را باید به تبلیغ بگذارید، مطمئنا سراغ یک آژانس تبلیغاتی برای تهیه تبلیغات می‌روید. چرا که آن‌ها تیم های اجرایی واقعا خلاقی متشکل از کارگردانان هنری، نویسنده و طراحان گرافیک در اختیاردارند که به شما کمک می‌کنند تا پیام تبلیغاتی خود را در قالب یک کمپین تبلیغاتی یا یک تبلیغ تلویزیونی نو جدید ارائه کنید.

در مقابل یک مشاور بازاریابی، شخصی است که به یک کسب‌وکار چگونگی ارتباط و تعامل با مشتریان و بازار فعلی خودش را معرفی کرده و در این رابطه راهکار می‌دهد. علاوه بر این، مشاور بازاریابی در تعیین این موضوع که غیر از بازار فعلی و شناخته‌شده دیگر چه گروهی از مصرف‌کنندگان ممکن است نسبت به استفاده از محصول یا خدمت ترغیب شده و اینکه چگونه می‌توان بازار موجب را توسعه داد نیز کمک می‌کنند. وی با نگاه کردن و بررسی طرح بازاریابی فعلی و سپس استفاده از ابزارهای تحلیلی و در نظر گرفتن پتانسیل بازار استراتژی را برای دستیابی به اهداف بزرگ‌تر ارائه می‌نماید. مشاور در طی این فرایند، پایبندی به ماموریت شرکت را تضمین کرده و میزان موفقیت را از طریق بررسی نتایج در حین اجرا یک طرح بازاریابی استراتژیک اندازه‌گیری و گزارش می‌کند.

شما به یک مشاور بازاریابی نیاز دارید، اگر:
  • کسب‌وکار خود را راه‌اندازی کنید
  • به تعیین اهداف به‌خوبی تعریف‌شده دارید
  • به یک طرح منسجم بازاریابی استراتژیک دارید
  • نظارت بر معیارهای کلیدی به منظور اندازه‌گیری میزان موفقیت به کمک نیاز دارید
  • تعیین معیارهای کلیدی شک دارید (ترافیک روزانه مشتریان یا مراجعین، نرخ تبدیل مراجعه‌کننده به مشتری، تعامل با مشتریان در شبکه‌های اجتماعی، تماس های دریافتی، حاشیه سود)
  • بهبود روابط و میزان وفاداری با مراجعین و مشتریان فعلی هستید
  • به ورود به بازارهای جدید و جذب مشتریان جدید دارید
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج