جاباما
۳۳۹۸۹۹
۸ نظر
۵۱۳۱
۸ نظر
۵۱۳۱
پ

روش های طبیعی و سنتی رفع موهای زائد چقدر موثرند؟

رفع موی زائد با روغن مورچه!

در حقیقت همه خانم‌‌ها نمی‌‌توانند از یک شیوه برای از بین بردن موهای زائد استفاده کنند و نمی‌‌توان یک نسخه را برای همه پیچید. به‌همین دلیل برخی‌‌ها ترجیح می‌‌دهند سراغ شیوه‌‌های سنتی رفته و با شیوه گذشتگان به جنگ موهای زائد بروند.

مجله سیب سبز: امروزه با پیشرفت علم در آرایشگری راه‌‌های زیادی برای از بین بردن موهای زائد وجود دارد؛ از استفاده از انواع کرم‌‌های موبر گرفته تا سالن اپیلاسیون و لیزر کردن در کلینیک‌های زیبایی، اگرچه همه این کارها می‌‌توانند سودمند باشند و با انتخاب به‌جای آنها می‌‌توان به‌راحتی از شر موهای زائد خلاص شد اما برخی خانم‌‌ها هم نمی‌‌توانند به‌راحتی از این شیوه‌‌‌‌ها استفاده کنند.

در حقیقت همه خانم‌‌ها نمی‌‌توانند از یک شیوه برای از بین بردن موهای زائد استفاده کنند و نمی‌‌توان یک نسخه را برای همه پیچید. به‌همین دلیل برخی‌‌ها ترجیح می‌‌دهند سراغ شیوه‌‌های سنتی رفته و با شیوه گذشتگان به جنگ موهای زائد بروند. اگر شما هم دنبال از بین بردن موهای زائد با روش‌‌های سنتی رفته‌ باشید، حتما اسم روغن مورچه را شنیده‌‌اید.

رفع موی زائد با روغن مورچه!

ما در این مطلب قصد داریم به این سوال شما که آیا با استفاده از روغن مورچه می‌‌توان موهای زائد را از بین برد، پاسخ داده و راهنمای کاملی درباره استفاده از این محصول دراختیار شما قرار دهیم، به‌همین منظور سراغ دکتر عليرضا عباسيان، متخصص طب سنتي رفتیم تا درباره روغن مورچه و کاربرد آن برای‌مان بگوید.

روغن مورچه، موبر نیست

در منابع طب سنتي مانند تحفه حکيم مومن تبريزي و مخزن‌الادويه خراساني که قدمت 200 ساله دارند درباره روغن مورچه و خواص متنوع آن براي درمان بيماري‌ها مطالبي ذکر شده است. در بخشي از اين منابع به دو نوع روغن مورچه و خواص درماني کم‌نظير آن اشاره شده که يکي از آنها از روغن‌گيري مورچه در روغن گياه زنبق و خيري و ديگري از روغن‌گيري مورچه در روغن زيتون به دست مي‌آيد.

اما در اين منابع درباره کاربرد اين نوع از روغن مورچه براي از بين بردن موهاي زائد اشاره‌اي نشده است که آيا استفاده از اين روغن که اين روزها علاوه بر عطاري‌ها به شکل صنعتي و در بسته‌بندي‌هاي شکيل در فروشگاه‌هاي داخلي و خارجي به منظور از بين برنده موهاي زائد به مردم ارائه مي‌شود، چقدر مي‌تواند در اين زمينه موثر باشد.

نسخه سنتي براي موهاي زائد

در حالي که در بخشي ديگر به اين موضوع اشاره شده که طِلا‌کردن مورچه‌هاي کشته شده به روي پوست مي‌تواند به از بين رفتن موهاي زائد در بدن کمک کند. به اين ترتيب در زمان‌هاي قديم براي از‌بين‌بردن موهاي زائد، مورچه‌ها را مي‌کشتند و مي‌سابيدند و آنها را روي پوست مي‌ماليدند به اين ترتيب مانع رشد موهاي زائد در بدن مي‌شدند. اين شيوه در شرايطي که فرد پيش از اين براي از بين بردن موهاي زائد خود از شيوه‌هاي ديگر استفاده نکرده باشد، توصيه شده است. در اين صورت فرد مي‌تواند به از بين رفتن موهاي زائد اميدوار باشد اما افرادي که پيش از اين روش‌هاي ديگر را تجربه کرده‌اند با تکرارکردن اين شيوه و طِلا‌کردن مورچه‌هاي سابيده شده به روي پوست مي‌توانند براي از بين بردن موهاي زائد اقدام کنند.

روغن مورچه صنعتی نداریم

امروز محصولات شيميايي مختلفي وجود دارد که از آنها براي از بين بردن موهاي زائد استفاده مي‌شود. در برخي از اين محصولات آهک و زرنيخ وجود دارد که استفاده از آنها براي تهيه محصولات موبر بسيار به صرفه است چون راحت تهيه مي‌شود و به وفور يافت مي‌شود اما به نظر مي‌رسد که تهيه روغن مورچه و محصولاتي که از روغن مورچه تهيه مي‌شود چندان منطقي به نظر نمي‌آيد. ممکن است محصولاتي داخلي يا خارجي در بعضي عطاري‌ها يا فروشگاه‌ها عرضه شود اما بايد ديد که چقدر مورچه بايد استفاده کرد تا روغن مورچه براي توليد محصولات صنعتي به دست آيد.

رفع موی زائد با روغن مورچه!

پيدا‌کردن مورچه و پرورش‌دادن آن نيز با اين وسعت به نظر منطقي نمي‌آيد. با اين وجود ممکن است در بعضي عطاري‌ها روغن مورچه که به صورت سنتي تهيه شده باشد، يافت شود و افرادي باشند که در اين زمينه قابل اعتماد و امين باشند اما نکته اساسي اين است که استفاده از اين روغن‌ها نمي‌تواند به کاهش موهاي زائد بدن کمک کند چرا که در متون کهن طب سنتي نيز اشاره‌اي به کاربرد روغن مورچه براي از بين رفتن موهاي زائد نشده و صرفا از طلا‌کردن مورچه ياد شده است.

گوش‌تان را تیز کنید

يکي ديگر از خواص درماني روغن مورچه که از جوشاندن مورچه در روغن زيتون به دست مي‌آيد، درمان و بهبود وز وز گوش و افزايش شنوايي براي افرادي است که با کاهش قدرت شنوايي مواجهه شده‌اند.

درمانگران طب سنتي براي درمان اين عارضه به بيماران‌شان توصيه مي‌کردند که مقدار مشخصي از اين روغن را درون گوش بچکانند و براي درمان اقدام کنند. البته اين نسخه از جمله نسخه‌هاي طبيعي و سنتي است که نياز به کار علمي و پژوهشي بيشتري دارد و بايد بررسي شود که چقدر ميزان اثرگذاري اين روغن زياد است.

علاوه براين بايد به مخاطبان سيب سبز هشدار دهم که هرگز نبايد از داروهاي سنتي به صرف اينکه منشا طبيعي و گياهي دارند به صورت خودسرانه مصرف کنند. اين کار نياز به معاينه و بررسي دقيق وضعيت بيمار دارد. به عنوان مثال اگر فردي خودسرانه اين روغن را در گوشش بريزد چون احتمال وجود زخم يا پارگي کوچک و نامحسوس در گوشش وجود دارد، ممکن است موجب بروز عفونت و آلودگي در گوش و با اختلال‌هاي شنوايي در اين ناحيه رو به رو شود. بنابراين توصيه ما به مخاطبان اين است که هرگز بدون تجويز و مشورت با متخصص طب سنتي سراغ داروهاي طبيعي و گياهي نروند و آنها را بي‌رويه مصرف نکنند.

توصیه طب مدرن چیست؟

برخي متخصصان طب مدرن بر اين باورند که استفاده موضعي از روغن مورچه مي‌تواند رشد موهاي زائد را به تعويق اندازد اما نمي‌تواند باعث از بين رفتن دائمي موهاي زائد شود زيرا اين روغن تنها مي‌تواند ساقه مو را از بين ببرد و ريشه مو همچنان سالم باقي مي‌ماند.

اين گروه بر اين باورند که اسيد فرميک علاوه بر اين مي‌تواند تاثيري روي تغذيه پياز مو بگذارد و موجب كندي روند رويش موها را شود. با اين وجود گروهي ديگر از متخصصان پوست و مو وجود دارند که معتقدند استفاده از اين روغن هيچ تاثيري در کاهش موهاي زائد ندارد و کاري بي‌فايده است.

اين در حالي که درمانگران طب سنتي ديدگاه متفاوتي دارند. آنها بر اين باورند که استفاده از روغن مورچه براي کاهش موهاي زائد باور غلطي است که ميان مردم رايج شده و اين خود مورچه و طلا‌‌ِ کردن و ماسک‌کردن آن روي پوست است که قابليت از بين بردن موهاي زائد را دارد نه روغن تهيه شده از آن.

رفع موی زائد با روغن مورچه!

روغن مورچه جهانی است

در ميان مردم باوري وجود دارد که استفاده از روغن مورچه خارجي تاثير زيادي در کاهش ميزان رويش موهاي زائد دارد. با جستوجويي ساده در يکي از موتورهاي جست‌و‌جو مي‌بينيد که روغن مورچه در ميان زنان اروپايي و آمريکايي شناخته شده است و آنها براي از بين بردن موهاي زائد از آن استفاده مي‌کنند.

مصرف‌کنندگان روغن مورچه خارجي در نظرسنجي‌هاي مختلف از تاثير ماندگار روغن مورچه صحبت مي‌کنند و در اين باره مي‌گويند: بعد از ۴ تا ۵ بار استفاده از روغن مورچه به مرور شاهد کاهش ميزان رويش موهاي زائد بوديم و نتيجه خوبي به دست آورديم. بر‌اساس آنچه روي کاتالوگ اين محصول نوشته شده روغن مورچه خارجي از تخم مورچه استخراج مي‌شود.

شيوه استخراج اين روغن اينگونه است که تخم مورچه را پس از خشک‌کردن، آسياب مي‌کنند و روغن آن را که مايعي قهوه‌اي و قرمز رنگ است طي فرآيندي که در دماي ۵۰ درجه سانتيگراد اتفاق مي‌افتد استخراج مي‌کنند. روغن به دست آمده با اسانس‌هاي معطر خوشبو مي‌شود و مورد استفاده مردم قرار مي‌گيرد. حال بايد بررسي کرد و ديد توليدکنندگان اين محصول چگونه حجم بالايي از تخم مورچه را براي توليد و استخراج حجم انبوه روغن تهيه مي‌کنند!

آيا استفاده روغن مورچه براي نوزادان مجاز است

برخي مردم که صاحب نوزاد دختر پرمو مي‌شوند دل‌ نگران مي‌شوند که دخترشان در آينده مشکلات زيادي داشته باشد. اين گروه بر‌اساس همين باور قديمي و نادرست که روغن مورچه موهاي زائد را کم مي‌کند، اين روغن‌ها را تهيه مي‌کنند و به بدن کودک مي‌زنند. در‌حالي‌که ممکن است آنچه به نام روغن مورچه به آنها ارائه مي‌شود، واقعا روغن مورچه نباشد و ترکيبات ديگري داشته باشد که پوست نوزاد را دچار مشکل کند و عوارضي براي او به همراه داشته باشد. حتي اگر اين روغن، روغن مورچه باشد به دليل آنکه ممکن است مقدار قابل ملاحظه‌اي اسيد فرميک در آن وجود داشته باشد مي‌تواند موجب سوختن پوست يا از بين رفتن ريشه موهاي نوزاد که به صورت کرک در آمده شود و حتي پوست نوزاد را تيره و سياه رنگ کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      حتی یه درصد هم تأثیر نداره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        من شنیدم برا نوزاد تاثیر داره ولی نشنیدم خود مورچه بلکه مقداری از خاکی که لانه مورچه در اونجاست رو به بدن نوزاد می مالند بسیار تاثیرگذار است از مادربزرگم شنیدم

    • ناشناس

      از قدیم می گن میازار موری که دانه کش است. من که با موهای زایدم ساختم و از تیغ استفاده می کنم..

    • قدیمی

      ممنون میشم که اگر کسی در این باره مطلبی ومیدونه وبگه که چقدر موثره

      پاسخ ها

      • خ

        آفرین خوب کاری میکنی

      • بدون نام

        من استفاده کردم تقریبا دوماه یک شب درمیان میزدم اول صورتم رابا صابون می شستم بعدکامل خشک خشک میکردم روغن مورچه برند طلا میزدم محل مورد نظر وکمی ماساژش میدادم بعد می خوابیدم فکرکنم حدود یکی دوماهی طول کشید دقیق نمیدونم ولی دیگه در میومد داقعین بنده مذکر هستم زیرچشمم بدلیل تیغ زدن مودراورده بود ازهیچ چیزی هم تابحال استفاده نکرده بودم البته ناگفته نباشد اول با موچین موها را برمی چیدم بعد اینکارو میکردم یعنی بعداز اینکه صورتم شسته مید موها رامی چیدم ازاین روغن می‌مالید ونمیدونم واقعیت یادم نیست الان این متن رادیدم یادم اومد ولی مطمئنم که اول شستشو وخشک کردم وچیدن موهای زائد بعد مالیدن روغن موقع خواب می خوابیدم وتا مدتی میزدم اگر اشتباه نکنم همینطور چندوقت یکبار میزدم بعد مجدد مدها درمیومد مجددا همینکار تکرار کردم حالا نمیدونم چندبار اینکارو کردم چون ده سال فکرکنم میگذره الان 50 سالمه فکرکنم 40 ساله بودم بطورکلی چون یهو تموم شد ودیگه درمیومد منم یادم رفت چون میگن آدم وقتیکه مشگلش حل میشه فراموش میکنه منم اینچنین شدم الان این متن خبری رادیدیادم اومد ولی دیگه اصلا درمیومد ولی بامدچین خانمم واسم همشو می چید بعضی هاش خیلی ضخیم شده بود وداشت زیاد میشد میرفت داخل چشمم دلیلشم این بود زمان جوانی با تیغ صورتم راکه می تراشید هی میرفتم روبه بالا دخلشون بااینکار اومد وراحت شدم ولی یادمه برندش بنام طلا بود ازاونایی هم که خریدم فکرکنم داروخانه یاعطاری بود تاکید کردم اصلشو میخوام اون زمان فکر کنم سال 88 6 هزارتومن شیشه کوچولویی 10 میل بود خریدم بطورکلی هم چون موفق شدم دیگه به فراموشی یپرده شدادمیزاد همینطوره

    • بدون نام

      سلام...من از روغن های مورچه موجود دربازار برای رفع سبیلام استفاده میکردم نتیجش این شد ک موهای ریز زیادتر شدن ولی موهای درشت کمتر...رنگ پوست گوشه ی لبم تیره وزشت شده بود شبیه لکه...گذاشتمش کنار...الانم سبیلام فاجعه شده به حدی سفت شده ک وقتی برمیدارم خون میاد دقیقا مث سبیل مردا کلفت ومحکم شده...شایدطلا کردن مورچه بهترباشه

    • سمیرا

      سلام .من الان نزدیک یک ماهه دارم استفاده میکنم اگه لک میاره لطفا بگید که استفاده نکنم.ممنون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج