۳۳۹۹۸۰
۲۵ نظر
۵۰۰۰
۲۵ نظر
۵۰۰۰
پ

نوبخت: نباید حقوقی بیش از ۹ میلیون باشد

سخنگوی دولت تاکید کرد: به هیچ عنوان اجازه نمی‌دهیم چند نفر با حقوق‌های آنچنانی دولت را بدنام کنند.

خبرگزاری ایلنا: محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت با حضور در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو سیما، در مورد حقوق‌های نجومی یک عده از مدیران و دستور رئیس جمهور برای رسیدگی به این مسئله عنوان کرد: ما به هیچ عنوان اجازه نمی‌دهیم چند نفر با حقوق‌های آنچنانی دولت را بدنام کنند حتی اگر از نظر خودشان هم مجوزهای قانونی را برای این مسئله داشته باشند.

وی ادامه داد: هر فردی که تخلقی انجام دهد ما در دولت به هیچ عنوان تحمل نمی‌کنیم. ممکن است عده‌ای بگویند در بانک‌های خصوص دریافتی ما بیشتر است. ما ضمن تشکر از آنها، به آنان می‌گوییم اگر می‌خواهند با این دولت کار کنند باید مثل دیگران شبانه روز زحمت بکشند و در معرض پاسخگویی و رفتار شفاف باشند.

سخنگوی دولت تاکید کرد: ما تازه آماده شرایط بعد از تحریم شده‌ایم. این ظلم به دولت است که یک عده از برخی مقررات این چنین استفاده کنند و باعث شوند کل دولت پاسخگوی رفتار آنها باشد. ما برای این مساله از همه مردم عذرخواهی می‌کنیم و قطعا با اصلاح قانون و مقررات در آینده اجازه چنین اقداماتی را نخواهیم داد و ضوابطی را برای پیشگیری از این مسائل هم در نظر خواهیم گرفت.

حقوق میلیونی یکی از مدیران بانک ها مربوط به یک بانک غیردولتی است

وی در ابتدای اظهاراتش در رابطه با دو فیش حقوقی چند میلیونی برخی مدیران اظهار داشت : یکی از این فیش های حقوقی مربوط به یکی از مدیران بانک ها است و اساساً این بانک یک بانک غیردولتی است و از ضوابط خاص خود تبعیت می کند و فیش حقوقی دیگری که مطرح شده بود مربوط به بیمه بود که آن یک فیش حقوقی نبود بلکه یک دریافت موردی بود که رقم از دو محل تشکیل می شد.

نوبخت ادامه داد: یکی مربوط به سلسه مطالباتی بود که طبق رای که دیوان عالی عدالت اداری داده بود که از آن استفاده شده بود بخش دیگر مربوط به فوق العاده خاصی بود که باید با موافقت سازمان مدیریت و برنامه ریزی انجام می شد که سازمان آن را موجه ندانست و به همین جهت به رغم پیگیری هایی که مدیران بانک ها و بیمه ها داشتند سازمان پرداخت آن را تایید نکرد اما علی رغم عدم تایید سازمان مدیریت آن ها از فوق العاده خاص استفاده کرده بودند و به همین جهت اقدام آن ها غیرقانونی بود و آن بخشی که به صورت غیرقانونی دریافت کرده بودند از آن ها دریافت شد.

سخنگوی دولت بیان داشت: حتی وجود یکی از این موارد برای دولتی که قصد دارد طبق قانون عمل کند کافی است تا رئیس جمهور دستور برخورد قاطع با این دست اقدامات را صادر کند چرا که همه مساعی دولت در حال حاضر این است که بتواند برای مردم رفاه بیافریند و نسبت به حقوق بازنشستگان و کارمندان دولت عادلانه عمل کند و به همین جهت نیز رئیس جمهور نامه ای را به معاون اول خود ابلاغ کردند تا این مسئله با دقت رسیدگی شود تا اگر خطایی صورت گرفته نیز برخورد قانونی نسبت به آن صورت گیرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور خاطر نشان کرد: هفته قبل نیز بعد از ابلاغ قانون بودجه مقرر شد که در ارتباط با ضوابط اجرایی بودجه سازمان مدیریت اقدام کند که آقای رئیس جمهور قبلاً نیز به سازمان تاکید کرده بود که این ضوابط باید آن چنان دقیق مستدد و شفاف باشد که هیچ راه نفوذی و سوء برداشتی برای هیچ فردی فراهم نشود که بتواند یک حقوق غیرمتعارف را دریافت کند.

ضوابط اجرایی بودجه سعی کرده تا راه های دریافت حقوق های میلیونی را سد کند

وی با اظهار تاسف از این که در قوانین و مقررات ما فقط یک قانون مدیریت خدمات کشوری نیست که حقوق و مزایا را تعریف می کند اظهار داشت: طبق ماده ۱۱۳ همین قانون برخی دستگاه ها از این قانون مستثنی هستند و یا طبق ماده ۹۰ قانون برنامه سوم بانک ها، بیمه ها، برخی وزارت خانه ها، هیئت علمی دانشگاه و یا قضات از یک مقررات خاصی در این رابطه پیروی می کنند و برای این که در این بخش هم سوء استفاده اتفاق نیفتد در روابط اجرایی بودجه تصویب شد هر کسی که در هر اداره و سیستمی قرار دارد که از یک مقررات خاص پیروی می کند و می خواهد حقوق و مزایایش را از آن مقررات خاص اضافه کند باید موضوع حتماً از شورای حقوق و دستمزد که در سازمان مدیریت است مجوز بگیرد که البته به این ضوابط اجرایی بسنده نشده و اعلام کردیم که ممکن است برخی افراد بخواهند غیر از بحث حقوق از یک تسهیلات و اعتبارات رفاهی خاص استفاده کنند که در این جا نیز ساز و کارهایی مشخص شده است.

نوبخت با تاکید بر این که در ضوابط اجرایی بودجه تمامی راه هایی که امکان داشته باشد یکی از این اتفاقات در آن جا بیفتد راه ها بسته شده گفت: حتی در مورد تسهیلاتی که ممکن است بانک ها به کارمندانشان بدهند نیز دستورالعملی مشخص شده تا این موضوع نیز تحت کنترل باشد.

هر افزایش حقوقی باید از طریق شورای حقوق و دستمزد صورت گیرد

سخنگوی دولت در ادامه برنامه با اشاره به دستور فوری رئیس جمهور و مصوبه هیئت وزیران گفت: هر افزایش حقوقی حتی نسبت به بیمه ها و بانک ها باید حتماً از طریق شورای حقوق و دستمزد صورت گیرد تا بتوانیم کنترل های لازم را انجام دهیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که آیا موارد بیشتری از حقوق های چند ده میلیونی به دست رسیده است یا خیر ادامه داد: قوانین مدیریت خدمات کشوری، برنامه سوم و پنجم توسعه هیچ کدام مصوبه دولت یازدهم نیست.

وی با اشاره به این که این قوانین و مقررات به دوره های قبلی است ادامه داد: البته یک مصوبه در سال ۹۳ در راستای محدود کردن حوزه اختیارات داشتیم.

نوبخت گفت: حقوق و مزایا به سه دسته تقسیم می شود به طوری که دسته اول مرتبط با حقوق ثابت است و دو دسته نیز فوق العاده به صورت مستمر و غیرمستمر پیش بینی شده است.

سخنگوی دولت با اشاره به این که حداقل و حداکثر مشخص شده است اظهار داشت: حداقل حقوق باید ۹۰۰ هزار تومان و حداکثر آن می تواند ۷ برابر این رقم باشد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور با اشاره به قانون تجارت افزود: طبق قانون تجارت شرکت هایی که تابع این قانون هستند می توانند به هیئت مدیره هایشان اجازه دهند تا به میزان سود خالصشان پاداش دریافت کنند.

نباید هیچ دریافتی بیشتر از ۹ میلیون تومان باشد

وی با اشاره به این که در این دولت طبق قانون حتی برای مقادیر ناخالص سقف در نظر گرفته شده است عنوان کرد: نباید هیچ دریافتی بیشتر از ۹ میلیون تومان باشد.

از مجلس انتظار اصلاح این قانون را داریم

نوبخت با اشاره به این که قانون به بسیاری از دستگاه ها اجازه داده است تا از قوانین و مقررات خاص استفاده کنند ادامه داد: قانون مدیریت خدمات کشوری به صورت آزمایشی اجرا می شود لذا از مجلس انتظار اصلاح این قانون را داریم

سخنگوی دولت با بیان این که از نظر دولت نظام پرداخت غیرعادلانه است خاطر نشان کرد: طبق دستور رئیس جمهور سازمان ها و سایر دستگاه های نظارتی باید پیگیری های لازم را به عمل آورند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور با بیان این که حداکثر حقوق برای شرکت های بزرگ ۷ میلیون تومان است عنوان کرد: دولت علاقه مند است که عدالت را اجرا کند.

وی با اشاره به این که هر کسی که می خواهد قانوناً حقوقی را افزایش دهد باید اجازه شورای حقوق و دستمزد را بگیرد گفت: آن چیزی که باعث شد تا بیمه ها و بانک ها بتوانند پاداش بدهند مجوزات قانونی بوده است لذا این مجوزات قانونی در قوانین مختلف به دستگاه ها داده شده است.

نوبخت با اشاره به این که باید تبعیض ها برداشته شود گفت: باید جلوی تمامی گریزگاه ها که به موجب قانون داده شده است گرفته شود لذا نباید بیمه ها و بانک ها و برخی از دستگاه ها از مقررات خاص استفاده کنند.

سخنگوی دولت افزود: امروز رئیس جمهور به معاون اول ابلاغ کردند که به این موضوع رسیدگی کنند و گزارشات لازم را آماده سازند لذا همه وزرا موظف به رسیدگی به مسئله حقوق های چند ده میلیونی هستند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور با اشاره به این که سازمان مدیریت کار خود را آغاز کرده است گفت: بیش از ۳ میلیارد و ۴۱۸ میلیون دلار سرمایه گذاری مستقیم خارجی صورت گرفته است و دولت مصمم است تا ۷ هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی را فعال کند.

وی با بیان این که دولت با همه مساعی برای رفاه جامعه کار می کند عنوان کرد: دولت از کیان و حیثیت خود دفاع می کند لذا دولت اولین کسی است که مدافع حقوق کارکنان خود است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ضلم به دولت؟؟دولت که مایه داره ،چنگ اندازی به بیت المال ظلم به همهٔ مردمه بخصوص قشرمتوسط وفرودست

    • براتعلی

      آقای نوبخت مردم آنقدرشعوردارندکه همه اهمال رابه گردن دولت نوپای شمانندازند ،این قصه سری درازدارد ،دزدی محترمانه (اختلاص) نتیجه چندسال گذشته نیست ....

      پاسخ ها

      • user

        کی یاد می گیریم احمال و غفلت خودمون رو توجیه نکنیم و گردن این و اون نیاندازیم. اونا که رفتن شما تو این دو ساله تو کدوم غار خوابتون برده بود. اومدین که خیر سرتون اصلاح کنین دیگه ما که می دونستیم مملکت خراب شده شما هم به جای الکی جای زخم رو نشون دادن لطفا درمان بفرمایید. مردیم از بس شعار شماها را گوش دادیم . خسته شدیم بابا.

      • احمد

        اینها خودشان متخصص گردن دیگران اندازند لازم نیست شما پاچه خواری کنید

    • بدون نام

      باشه
      تا گفتی همه چی حله

    • باران

      لالمونی گرفته بودی این همه مردم بدبختی کشیدن تازه یادت افتاده مردم کور و کر نیستن

    • بدون نام

      حتی نه ملیونم زیاده بخدا من دارم با ماهی هفصدو پنجاه زندگی میکنم چخبره.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نه میلیون پول توجیبی بچه هاشون است برای من و تو پول زیادیه

    • غلامرضا قربانی

      خدا یا هرکه به این آب خاک بدی میکنه
      خودت تنبیه اش کن

    • بدون نام

      خجالت بکشید موقع افزایش حقوق طبقه پایین کاسه چه کنم بدست می گیرد بیخودی شعارندهید ....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اون وقت که میگویند مصیبت عظما داریم

    • simin farzin

      لطفا تشریف بیارید دانشکده .... اهواز مشاهده کنید چه حقوق هایی به اساتید و پرسنل رسمی اینجا میدن بعد پول عذای ما رو نمیدن ک ق
      قراردادی ها بازنشستگی زود هنگام میرن

    • زارع

      جناب نوبخت چرا بین جانبازان وایثارگران بابت افزایش حقوق فرق گذاشتید کسی که دارای 3سال درجبهه بوده ودارای جانباری 12درصد است چرا به انها ظلم کردید ایا سه سال جبران 13درصد جانبازی نمیکند که فقط برای جانبازان 25درصد افزایش حقوق در نظر گرفته اید ماهم انسانیم خواهش میکنیم فکری هم به حال ماباشید

    • علي

      جناب نوبخت نوش دارو پس از مرگ سهراب اين بندگان ديگر نيازي به حقوق ندارن شما ما قبل را نيز بررسي كنيد از حالا به بعد ديگر فايده ندارد

    • سیدموسی

      چرا کسی به این سخنگو حالی نمی کنه چرا باید بعضیها حقوق چند ده میلیونی بگیرند. آخر مدیریت شون خیلی خوبه، این حقوق شایسته کارگران است و بس.

    • بدون نام

      9میلیون یا امام زمان اینها چی میگند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عزیز من اونا که ماهی دویست تا سی صد میلیون میگرفتند نه میلیون براشون پول خرده

    • علی

      ای جانم - ظلم فقط به کارگر نکنید.
      منِ کارگر پارتی ندارم - وگرنه اقتصاد ایران را اگر به من بسپارند همانند حداقل دستمزد کارگری که میگیرم و با آن زندگی ام را می چرخانم و با همان حداقل دستمزد علاوه بر خرج خانه پس انداز می کنم
      دختر پسر عروس داماد می کنم .
      مملکت را آباد می کنم بدون هیچ حق و امتیاز بالاتری.فقط با همان دستمزد کارگری ایران را گلستان می کنم .
      امام زمان ظهور کن و به انسانهای صادق اعتماد کن تا کشور آباد گردد.

    • فرشاد

      باعرض سلام به اقای نوبخت اگه حقوق بالاتر از 9میلیون نداشته باشیم بایدحداقل 3 میلیون نفرمدیران بیکار شوند خداروخوش نمیاداین اقایان میلیارد ررابیکارکنیدبعدش اقای نوبخت این دکتر هایی که روزانه10تا50 ،میلیون درامددارندچکارکنندبندهای خدابازم میگن درآمد کمه ،خدایااین مردم مظلوم راازدست ستمگران نجات بده

    • امیر

      جناب نوبخت ما حاضریم بیست و چهار ساعته سنگ رو دوشمان باشه وپای برهنه روی خار راه بریم با دستمزد سالی نه میلیون

    • هادی وارسته چقاقزانی

      باسلام.نه میلیون ماهانه کمه
      خدا
      مارانجات بده

    • بدون نام

      نه میلیون حقوق ووای چقدر زیاد کاش یک میلیون به ما میدادن واقعا اقتصاد خرابه این پولا از کجا میاد مروم گرفتار بازار کساد

    • بدون نام

      چقدر ارزش ریالمان بی ارزش شده که کف حقوق رو 9 میلیون در نظر گرفته . به کجا چنین شتابان . نصف ملت با حقوق 800 تومن اداره کاری دارن سر میکنن و شهریه بچه هاشان را هم با همین حقوق زیر یک میلیونی دارن تامین میکنن پول قبض و مایحتاج اجاره بماند . حقوق اداره کاری کارگری حتما باید یک میلیون و پانصد باشد تا زندگیشان بچرخد . چرا انهمه فاصله است بین حقوق کارگر و کارمند

    • احمدعلی درویشی کوهی

      ازدولت میپرسم با این همه بذل و بخششی که دارد چرا حق مسلم بازنشستگان لشکری را که بارها از طرف نمایندگانشان پی گیری شده پرداخت نمیکندو مدارک معادل تحصیلاتی آنهارا نمیدهد.

    • درسا

      ایشان جهت اختلات گفتن. برای دلخوشی بعضی از مردم .یا اینکه فقط نطرشونو گفتن وگر نه چنین چیزی مگه میشه مگه داریم .یا امکان دارد یا فکر کردن مثل تورم بایدتک رقمی بشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج