۳۴۰۰۷۰
۵۰۱۵
۵۰۱۵
پ

کدگذاری جدید در سدان های بی‌ام‌و

بی‌ ام‌ و از سال ۲۰۱۷ قصد دارد تا سری‌های ۳ و ۴ خود را نیز با کدهای ۳۰i و ۴۰i عرضه کند. این کدها تا پیش از این تنها در سری‌های بالاتر استفاده می‌شدند.

zoomit.ir - حسین ریاحی: بی‌ ام‌ و از سال ۲۰۱۷ قصد دارد تا سری‌های ۳ و ۴ خود را نیز با کدهای ۳۰i و ۴۰i عرضه کند. این کدها تا پیش از این تنها در سری‌های بالاتر استفاده می‌شدند.

کدگذاری جدید در سدان های بی‌ام‌و

بی‌ام‌و از سال ۲۰۱۷ استفاده از پیشرانه‌های جدید را در مدل‌های بیشتری از محصولات خود در دستور کار قرار می‌دهد. ساختار ماژولار پیشرانه‌ی جدید این امکان را به سازنده می‌دهد تا آن را در گونه‌های سه، چهار و شش سیلندر به تولید برساند. این پیشرانه در حال حاضر در مدل‌های مینی و تعدادی از مدل‌های بی‌ام‌و در حال استفاده است. کدهای جدید حاکی از افزایش قدرت پیشرانه‌های جدید نیز هستند و البته همانند سال‌های گذشته دیگر دو رقم آخر کدهای بی‌ام‌و نشان دهنده‌ی حجم دقیق موتور نیست.

بی‌ام‌و جدیدترین پیشرانه‌ی ۲ لیتری چهار سیلندر خود را با نام B۴۸ می‌کند و پیشرانه‌ی شش سیلندر توربوشارژردار نیز دارای کد B۵۸ است. مدل هایی که به پیشرانه‌ی B۴۸ مجهز شده باشند با کد ۳۰i و مدل‌های مجهز به پیشرانه‌ی B۵۸ نیز با کد ۴۰i عرضه خواهند شد. اگر بخواهیم توضیح بیشتری در مورد کد گذاری‌های بی‌ام‌و بدهیم باید بگوییم که پیشرانه‌ی B۴۸ جایگزین پیشرانه‌ی N۲۰ و پیشرانه‌ی B۵۸ نیز جایگزین پیشرانه‌‌ی N۵۵ خواهند شد. حال به مدل‌هایی که این تغییرات در آن‌ها صورت خواهد گرفت می‌پردازیم.

سری ۲: 230i و M240i

کوپه‌ی اسپرت و کوچک بی‌ام‌و در مدل‌های ۲۰۱۷ خود کد‌های ۲۳۰i و M۲۴۰i را بجای کدهای ۲۲۸i و M۲۳۵i دریافت خواهد کرد. پیشرانه‌ی دو لیتری چهارسیلندر جدید دارای قدرت ۲۴۸ اسب بخار و گشتاور ۳۵۰ نیوتون متر است و پیشرانه‌ی شش سیلندر سه لیتری نیز که دارای پیشوند M خواهد بود توانایی تولید ۳۳۵ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتون متر گشتاور را دارد.

سری ۳: کدهای سری ۳: کدهای 330i و 340i

در حالی که در سال ۲۰۱۶ بی‌ام‌و پیشرانه‌ی B۵۸ را تنها در مدل سدان سری سه عرضه می‌کرد، در سال ۲۰۱۷ گونه‌ی گرن توریسموی سری ۳ نیز این پیشرانه را دریافت خواهد کرد و از این پس تمامی مدل‌های ۳۲۸i که به پیشرانه‌ی N۲۰ مجهز بودند به طور کامل با مدل ۳۳۰i مجهز به پیشرانه‌ی B۵۸ جایگزین خواهند شد. البته گونه‌ی استیشن واگن سری سه همچنان فاقد پیشرانه‌ی شش سیلندر خواهد بود و با کد ۳۲۰i و مجهز به همان پیشرانه‌ی N۲۰ عرضه خواهد شد، ضمن اینکه پیشرانه‌ی N۲۰ در مدل ۳۲۰i سدان نیز باقی خواهد ماند. مدل‌های دیزلی سری ۳ سدان و استیشن واگن که به پیشرانه‌ی ۲ لیتری چهار سیلندر مجهز بودند تغییری نخواهند کرد و همانند قبل با کد ۳۲۸d عرضه می‌شوند. بدین ترتیب کد ۳۳۰i که آخرین بار در اتاق E۹۰ استفاده شده بود دوباره به سری ۳ باز می‌گردد.

سری۴: 430i و 440i

تمامی گونه‌های سری ۴ اعم از کوپه، گرن کوپه و کانورتیبل، برای سال ۲۰۱۷ به پیشرانه‌های جدید مجهز خواهند شد. هر دو پیشرانه‌ی جدید در گونه‌های محور محرک عقب یا چهارچرخ محرک xDrive عرضه خواهند شد.

‌سایر مدل ها؟

بی‌ام‌و هنوز اطلاعاتی از مشخصات کراس‌اوورها یا سدان‌هایی لوکس خود برای سال ۲۰۱۷ را منتشر نکرده است اما پیش بینی می‌شود که تمامی مدل‌های X۱، X۳، X۴، X۵ و X۶ به پیشرانه‌های جدید بی‌ام‌و مجهز شوند. مدل‌های ۳۰i و ۴۰i که پیش‌تر موجود بودند فعلا به پیشرانه‌های جدید مجهز نخواهند شد. مدل ۳۳۰e iPerformance که از خانواده‌ی خودروهای هیبرید پلاگین است نیز به پیشرانه‌ی B۴۸ چهار سیلندر مجهز است. مدل‌های ۵۴۰i و ۶۴۰i و ۷۴۰i نیز همچنان به استفاده از آخرین نسل پیشرانه‌های شش سیلندر بی‌ام‌و ادامه خواهند داد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج