۳۴۰۰۹۰
۹ نظر
۵۰۰۶
۹ نظر
۵۰۰۶
پ

ربنای شجریان می‌تواند باعث نزدیکی شود

محمد سریر؛ رئیس هیات مدیره خانه موسیقی گفت: وقتی خواست مردم، شنیدن ربنای شجریان در موقع افطار است، نباید در برابر آن مقاومت کرد. صداوسیما نباید با محروم کردن مردم، مقابل خواست آنها بایستد.

خبرگزاری ایلنا: محمد سریر؛ رئیس هیات مدیره خانه موسیقی گفت: وقتی خواست مردم، شنیدن ربنای شجریان در موقع افطار است، نباید در برابر آن مقاومت کرد. صداوسیما نباید با محروم کردن مردم، مقابل خواست آنها بایستد.

محمد سریر به ما گفت: محروم کردن مردم از شنیدن ربنای شجریان در تلویزیون، یکی از سیاست‌گذاری‌هایی بود که در آن به‌جای مقابله با یک شخص، با یک ملت مقابله می‌کنند. وقتی جامعه علایقی دارد، به‌خصوص در قضیه‌ای که از نظر فرهنگی و حتی معنوی تاثیرگذار است، چرا باید در مقابلش ایستاد و از چنین امکانی چشم‌پوشی کرد؟

ربنای شجریان می‌تواند باعث نزدیکی شود

او ادامه داد: پخش ربنای شجریان امکانی است که می‌تواند جامعه را به هم نزدیک‌تر کند و احساسات معنوی و فرهنگی را تقویت کند. سریر پخش نشدن صدای شجریان از صداوسیما را نمونه‌ای از جفا به کار هنری در این سازمان دانست و گفت: قطعاً به نفع جامعه و به نفع تصمیم‌گیران است که زمینه پخش ربنای شجریان را مهیا کنند و این خواسته بسیار انسانی و معنوی را در اختیار مردم بگذارند.

او در ادامه با اشاره به اینکه نباید جلوی خواسته مردم ایستاد، گفت: بسیاری از مردم این نوع محدودیت‌ها را برنمی‌تابند؛ آنها ربنای شجریان را موقع افطارشان در خانه پخش می‌کنند و هیچ توجهی به سیاست‌های صداوسیما ندارند. با این کار تنها اتفاقی که می‌افتد، فاصله‌ای است که بین دولت و ملت ایجاد می‌شود.

عضو شورای عالی پژوهش صداوسیما، در ادامه به نقش موسیقی در جذب مخاطب برای این سازمان اشاره کرد و گفت: موسیقی همیشه بخش جذاب و تاثیرگذاری در صداوسیما و به‌خصوص رادیو در ایران بوده که مخاطبان بسیاری را جذب این رسانه کرده است. سریر با بیان اینکه برای بررسی موضوع موسیقی در رادیو ابتدا باید نگاهی کلی به وضعیت موسیقی در ایران شود، گفت: متاسفانه امروز آثار بسیار زیادی منتشر می‌شود که جنبه‌های هنری آنها در قیاس با آنچه که در گذشته بوده یا انتظار می‌رود، در حد قابل قبولی نیست. او خاطرنشان کرد: در موسیقی امروز ایران، تعدادی از جوان‌های تازه‌نفس و جدید وارد بازار کار شده‌اند که چه در حوزه ساخت موسیقی و اجرای آن و چه در خواندن کارهای خوبی انجام می‌دهند؛ خوب از این جهت که این نوع فعالیت‌ها باید تداوم پیدا کند، ولی متاسفانه برخی از این آثار، آن کیفیتی را که در گذشته بوده و حداقل امروز از آن انتظار می‌رود، در خود ندارند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      من بخاطرپخش نشدن ربنای استادشجریان روزه نمی گیرم

    • رضایی

      قطع ربنای شجریان کار غلطی بود، ربنا هویتی مستقل از شجریان پیدا کرده بود و توده مردم موقع افطار به شجریان فکر نمیکردند بلکه به وقت روحانی افطار می اندیشیدند.

    • چوپون

      منم به خاطرپخش نشدن ربنای استاد ازامشب موقعه خواب پتوسرم نمیندازم

    • وطن

      صدا وسیمای میلی ما اراده نداره از خودش که طبق میل مردم باشه .تحت سیطره گروه خاصی میباشه و طبق خواسته و میل آنان عمل میکنن .برای همینه مردم تمایلی به دیدن تلویزیون ندارن میرن سراغ ماهواره

    • بدون نام

      آقای سریراحتمالا صدای شجریان راباصدای وحی اشتباه گرفته

    • user

      بابا خواست مردم کیلو چنده کی به خواست مردم اهمیت میده؟
      همینه که مردم هم از صدا و سیما بریدن

    • محمدرضاامیری

      مگر شرط قل قبولی روزه شنیدن صدای شجریان است که اینقدر امسال تو بوق شده است.
      شرط قبولی پاک ستی، . پاکدامنی، پاک دلی،
      پاک فکری، وپاک نیتی و با تقوی بودن است و هواداران آقای شجریان کجای این راهند؟

    • علی

      خودش خواسته"هیچ اثری"ازش در صدا و سیما پخش نشه.

    • بدون نام

      ان چند سالی که بود واین چندسالی که نیست چه اتفاقی افتاده اصلا خیلی از مردم رادیو گوش نمیدهند حالا ....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج