۳۴۰۲۱۶
۱۰ نظر
۵۰۰۹
۱۰ نظر
۵۰۰۹
پ

آمار زندانیان «مهریه» و «نفقه» در کشور

رئیس سازمان زندان ها از زندانی بودن ۲ هزار و ۳۰۲ نفر به دلیل عدم پرداخت مهریه خبر داد و گفت: ۵۶۲ نفر به علت ترک نفقه در زندان هستند.

خبرگزاری مهر: رئیس سازمان زندان ها از زندانی بودن ۲ هزار و ۳۰۲ نفر به دلیل عدم پرداخت مهریه خبر داد.

اصغر جهانگیر در بیست و نهمین جشن گلریزان ستاد دیه با اشاره به وجود ۲۱۳ هزار زندانی در کشور گفت: ۱۲هزار و ۲۷۹زندانی جرائم غیرعمد در زندان ها تحمل کیفر می کنند که این تعداد برابر ۶درصد از آمار کل زندانیان است.

جهانگیر در خصوص تعداد مشمولین دیه و جرائم مالی غیر عمد گفت: ۱۲هزار و ۷۰۳زندانی جزءمشمولین دیه هستند، در این راستا بیشترین زندانی با ۹۷۴ مورد مربوط به تصادفات منجر به جرح است که از این تعداد زندانی،۹۷۰ نفر مرد و ۴نفر زن هستند.

وی افزود: زندانیان با جرم تصادف منجر به فوت که مشمول پرداخت دیه شدند، ۵۵۱ مورد است که از این تعداد ۵۵۰ نفر مرد و یک نفر زن هستند. در رابطه با قتلهایی که ناشی از غیر از رانندگی بودند، ۵۰۰ نفر در زندان داریم.

رئیس سازمان زندان ها با بیان اینکه حکم ۲هزار و ۶۰۰نفر مشمول پرداخت دیه، قطعی شده است، گفت: از حیث قضایی، پرونده ۳۴۱مشمول پرداخت دیه در مرحله اتهامی و رسیدگی قرار گیرد و حکم ۲ هزار و ۶۰۰ نفر قطعی شده است که در صورت پرداخت دیه این تعداد از زندانیان آزاد می شوند.

جهانگیر تصریح کرد: ۹هزار و ۹۷۶ نفر مشمولین جرائم مالی غیر از دیه داریم که با کمک های مردمی آزاد می شوند که از این تعداد، ۲هزار و ۳۰۲نفر به خاطر عدم پرداخت مهریه و ۵۶۲نفر به علت ترک نفقه و به خاطر نحوه اجرای محکومیت های مالی ۶هزار و ۲۵۰نفر در زندان هستند.

استانهای فارس و تهران بیشترین و سیستان و بلوچستان کمترین زندانیان غیرعمد را دارند

رئیس سازمان زندان ها در خصوص استان های دارای بیشترین و کمترین زندانی جرائم غیرعمد، گفت: استان های فارس و تهران متاسفانه بیشترین تعداد زندانیان غیر عمد را دارند و در آن سوی طیف هم استان سیستان و بلوچستان با کمترین زندانی قرار دارد.

وی با اشاره به جزئیات مدت ماندگاری محکومین به دیه در زندان ها، اظهار داشت: ۲هزار و ۷۶۳ نفر بابت دیه در زندان ها هستند که از این تعداد هزار و ۲۷۹ نفر کمتر از ۶ ماه در زندان بودند. ۳۶۹ زندانی بین ۶ماه تا یک سال، ۶۵۴ زندانی بین ۱ تا ۳ سال و ۱۷۱ نفر بین ۳ تا ۵ سال و ۲۰۳ زندانی بیش از ۵ سال داشتیم.

جهانگیر در خصوص میزان بدهی این تعداد از زندانیان گفت: ۲۶۰میلیارد تومان بدهی دارند که با پرداخت این رقم مشمول آزادی خواهند شد.

وی در رابطه با میزان ماندگاری زندانیان جرائم غیرعمد غیر از دیه در زندان ها، گفت: ۵ هزار و ۹۳۱ نفر کمتر از ۶ماه، ۶ماه تا یک سال یک هزار و ۵۵۳زندانی، یک تا سه سال ۲هزار و ۵۳ زندانی، ۳ تا ۵ سال ۳۲۶ زندانی و ۱۱۴زندانی بیش از ۵سال در زندان بودند.

رئیس سازمان زندان ها با تاکید بر ضرورت فرهنگ سازی در رابطه با دیه، اظهار داشت: هنوز نگاهمان به مسئله مهریه یک نگاه منطقی و واقعی نیست به طوری که هنوز فردی به علت عدم توانایی پرداخت یک سکه مهریه در یکی از زندان های استان خراسان رضوی زندانی است. از سوی دیگر بیشترین تعداد سکه مهریه هم مربوط به ۱۵۱۴سکه بوده است.

جهانگیر برگزاری جشن های گلریزان برای آزادی زندانیان را یک اقدام بسیار موثر دانست و افزود: امیدواریم این تلاشها همچنان ادامه داشته باشد تا شاهد زندانی بودن حتی یک زندانی جرائم غیر عمد در زندان ها نباشیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ازقدیم گفتن مهریه رو کی داده کی گرفته ،زیادبه حرف قدیمیااعتمادنکنید

      پاسخ ها

      • user

        خب دلیل نمیشه که هرچی قدیمیا گفتن درست باشه

      • مهدی

        اتفاقاهم دادن هم خوب گرفتن

    • بدون نام

      چرا قدیم اینقدر طلاق نبود وزندگی باتمام کمبود ها همیشه پایدار بود ولی حالا بخاطر مهریه های سنگین دختر ها ازدواج میکنند باامید اینکه هرچه زودتر طلاق بگیرن وباپولی کهبدست اوردن خانه وماشین وویلا بخرن واختیارشان دست خودشان باشه قبل ازاینکه بچه دار بشن

    • بدون نام

      من که نمیتونم مهریه روتهیه بکنم بلانسبت غلط میکنم مهریه سنگین ازطرف خانواده عروس روقبول کنم

    • Ebrahim

      ازدواج نيست كه خفتگيريه عاشقانه ست

    • بدون نام

      حالا باز بگید قانون طرفه آقایونه

    • بدون نام

      باید در این مورد مسئولین یه فکری بکنند بخاطر چه جمعیت کم میشه بخاطر همین طلا ق هاست

    • ایرانی

      چرا دیدگاه من رو انتشار ندادی؟
      اگر بگیرمت می دونم چه بلایی به سرت بیارم!!

    • سلام

      خانوما دوس دارن مهریه سنگین طلب کنن ... شماها چرا قبول می کنید مگه نمی دونین مهریه هم یه جور بدهی هست که باید پرداخت کنید اونم عندالمطالبه ... می فهمین؟ عندالمطالبه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج