جاباما
۳۴۰۲۴۵
۲ نظر
۵۰۰۹
۲ نظر
۵۰۰۹
پ

جریمه خودروهای فاقد معاینه فنی

ریس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از جریمه ۴۰ هزار تومانی برای خودروهای فاقد معاینه فنی بعد از ماه مبارک رمضان خبرداد.

خبرگزاری فارس: ریس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از جریمه ۴۰ هزار تومانی برای خودروهای فاقد معاینه فنی بعد از ماه مبارک رمضان خبرداد.

سردار تیمور حسینی امروز در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه خودروها باید معاینه فنی داشته باشند، گفت: در ایام ماه مبارک رمضان اطلاع رسانی می‌کنیم تا خودورهای فاقد معاینه فنی دریافت کنند و بعد از ماه رمضان خودروهایی که فاقد معاینه فنی هستند ۴۰ هزار تومان جریمه می‌شوند.

وی با بیان اینکه بعد از ماه مبارک رمضان سفرهای تابستانی آغاز می‌شود، گفت: الزام است که خودروها دارای معاینه فنی باشند و فلسفه معاینه فنی یعنی مبحث ایمنی خودرو.

سردار حسینی تاکید کرد: شرایط را برای تسهیل خودروها برای حضور در مراکز معاینه فنی آماده کردیم و خودروهای فاقد معاینه فنی را به سمت مراکز معاینه فنی گسیل می‌کنیم تا تست‌ها و آزمایش‌های لازم را انجام دهند تا در سفرهای تابستانی با آرامش خاطر به مسافرت بروند.

وی با بیان اینکه در سالهای قبل هم بحث کنترل معاینه فنی در دستور کار قرار داشت گفت: سال گذشته براساس بررسی‌های میدانی کمتر از ۱۵ درصد خودروها فاقد معاینه فنی بودند.

سردار حسینی با بیان اینکه از ابتدای سال ۹۰ با تصویب قانون افزایش معاینه فنی از ۲ سال به ۵ سال گفت: بر همین اساس امروز در شهر تهران بیش از ۴۰ درصد خودروهایی که در حال تردد هستند مشمول دریافت معاینه فنی نمی‌شوند.

وی در ادامه گفت: از روز اول هم درخواست ما این بود که به این قانون اعتراض شود و ۵ سال معاینه فنی برای خودروها زمان طولانی است و آن را کاهش دهند.امیدواریم که قانون بازنگری شود و حداقل خودروها بعد از ۲ سال مشمول دریافت معاینه فنی شوند.

به گفته سردار حسینی، معاینه فنی در آلودگی هوا تاثیر زیادی ندارد.

وی در ادامه افزود: وقوع تصادفات ناشی از معاینه فنی کمتر از ۹ درصد است، نقص فنی خودرو مستقیماً در بروز تصادفات دخالت دارد.

وی بیان کرد: بخش قابل توجهی از تصادف‌ها به علت عدم توجه به جلو، عدم رعایت فاصله طولی و عدم رعایت حق تقدم بخصوص در معابر شهری است.

وی در خصوص طرح LEZ گفت: این طرح در شورای عالی ترافیک در حال بررسی است و منتظر ابلاغ آنها هستیم.

سردار حسینی در پایان تاکید کرد: بعد از عید فطر اقدامات سختگیرانه برای خودروهای فاقد معاینه فنی در دستور کار داریم و در ایام ماه رمضان اطلاع رسانی می‌کنیم تا رانندگان متوجه حساسیت موضوع معاینه فنی شوند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      سلام.... خودرو ایی که کاملا سالم است و در پارکینگ منزل خوابیده و مالک آن بیشتر از وسیله عمومی استفاده میکند با خودروایی که دایم در حال تردد است برابر نیستند . پس منطق حکم میکند خودرو دودزا و دارای نقص فنی احیانا جریمه و برای رفع عیب به پارکینگ هدایت شود... اما تیتر شما بیشتر بازار معاینه فنی های آماده درب منازل را گــــــــرم تر میکند....

    • توحید جدیدی

      با سلام ماشین هایی که گازسوز دستی میباشند چرا معاینه نمیدن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج