۳۴۰۵۰۴
۱۰ نظر
۵۱۴۹
۱۰ نظر
۵۱۴۹
پ

هزینه یک شب اقامت در بیمارستان چند؟

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: تعرفه یک شب اقامت در بیمارستان درجه یک دولتی در اتاق های عمومی ۱،۳۳۲،۰۰۰يال ، در بیمارستان عمومی غیردولتی ۱،۹۳۰،۰۰ريال و در بیمارستان خصوصی ۳،۶۰۰،۰۰۰ ریال است.

خبرگزاری مهر: معاون درمان وزارت بهداشت، اظهارداشت: تعرفه های پزشکی سال ۹۵ در بخش های دولتی، خصوصی و عمومی در چارچوب مصوبه ۹ خرداد ۹۵ هیئت وزیران به صورت رسمی در تاریخ ۲۰ خرداد از سوی دولت اعلام شد.

دکتر محمد آقاجانی به تشریح جزییات تعرفه های پزشکی سال ۹۵ پرداخت و گفت: به رغم مشکلات و تنگناهای مالی دولت در سالجاری، درصد پرداختی مردم در بیمارستان های وابسته به وزارت بهداشت تغییر نخواهد کرد.

وی خاطر نشان کرد: در تدوین تعرفه های ۹۵ راهبردهایی چون ویزیت سرپایی پزشکان برای کاهش خدمات بستری و خدمات پاراکلینیکی غیر ضرور و لزوم ارتقاء طب بالینی، توجه به هزینه اقامت بیماران در بیمارستان، نظر به اهمیت کیفیت این خدمات برای مردم، افزایش پزشکان تمام وقت جهت حفاظت مالی از مردم در برابر هزینه ها و ارایه خدمات بهتر به ایشان، عدم افزایش درصد پرداختی مردم در مراکز دولتی و حفظ فرانشیز ۶ درصد و ۳ درصد برای خدمات بستری جهت ساکنین شهرها و روستاها مورد توجه بوده است.

معاون درمان وزارت بهداشت افزود: تعرفه سال جاری منطبق با برنامه پنجم توسعه، مراکز درمانی را به سه گروه دولتی، خصوصی و عمومی غیردولتی تقسیم کرده است که رشد متوسط تعرفه در هر سه گروه ۱۰ درصد است. در این ابلاغیه حق العلاج پزشکان (ضریب k) در هر سه بخش دولتی، خصوصی و عمومی ۵ درصد رشد داشته است و به این ترتیب مبلغ ریالی ضریب k در بخش دولتی ۹۲۴۰۰ ریال و در بخش خصوصی ۴۰۰،۰۰۰ ریال خواهد بود.

وی ادامه داد: در سال ۹۵ طبق تعرفه مصوب در بخش دولتی ویزیت پزشک عمومی ۱۰۶,۰۰۰ ريال، پزشک متخصص ۱۳۲,۰۰۰ ريال و پزشک فوق تخصص ۱۶۰,۰۰۰ ریال و در بخش خصوصی ویزیت پزشک عمومی ۲۲۰,۰۰۰ ريال، پزشک متخصص ۳۴۵,۰۰۰ ريال و پزشک فوق تخصص ۴۳۰,۰۰۰ ریال است.

آقاجانی افزود: تعرفه یک شب اقامت در بیمارستان درجه یک دولتی در اتاق های عمومی ۱،۳۳۲،۰۰۰يال ، در بیمارستان عمومی غیردولتی ۱،۹۳۰،۰۰ريال و در بیمارستان خصوصی ۳،۶۰۰،۰۰۰ ریال است.

وی گفت: تعرفه خدمات پاراکلینیک (آزمایشگاه ، رادیولوژی و...) در بخش دولتی نسبت به سال گذشته ۵ درصد و در بخش خصوصی ۷/۱۱ درصد رشد داشته است.

معاون وزیر بهداشت در پایان گفت: اصل مهم در مورد این مصوبه رعایت دقیق قانون و تعرفه های ابلاغی از سوی دولت است و تمامی موسسات پزشکی، بیمارستانها و مراکز تشخیصی و درمانی و تمامی صاحبان حرف پزشکی مکلفند تعرفه های ابلاغی را به دقت رعایت نمایند.

وی افزود: دریافت هرگونه وجهی بابت خدمات بستری خارج از صندوق بیمارستان و خارج از صورت حساب ممنوع است و سیستم های نظارتی حوزه سلامت بر اجرای تعرفه ها نظارت خواهند داشت. همچنین به منظور نظارت مردمی و جلوگیری از تخلفات احتمالی سامانه ۱۶۹۰ در سراسر کشور آماده دریافت گزارشات مردمی است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      یه دروغی گفت خودشم باور شد
      همکار بغل دستیم دیشب پدرشونو توی بیمارستان خصوصی در شیراز بستری کردند امروز صبح زنگ زدند گفتن تا الان 6 میلیون تومان هزینه تون شده ( اونم بجز هزینه ی خرید خیلی از لوازم دیگه ) مشکلی که ندارید ادامه بدیم!

    • بدون نام

      اخه چقدر دروغ به مردم میگین

    • بدون نام

      واقعا اونی که مریض توبیمارستان داره میدونه هزینه یه شب بیمارستان چقدره؟؟؟آاونی که پشت میزنشسته چه خبرداره بیمارستاتها چه خبره !!!!!

    • یوزر

      جناب وزیر زیرمیزی بگیرها هنوزهم میگیرند
      لطفا تعرفه ای هم برای این موردناپسند اعلام فرمائید

    • اريا

      درد مالي رفتن به مراكز درماني خيلي بيش از خود بيماريست
      من كه ترجيح ميدم درد بكشم و بيماري رو تحمل كنم ولي داروندارم رو بدست بيمارستان و پزشك ندهم تا شرمنده خانواده نشوم
      ولي اگه خانواده دچار بيماري بشن ديگه روزگار وحشت و بدبختي فرا رسيده
      جامعه ي پزشكي مرفح بيدرد هستن و از درد مردم سواستفاده ميكنن و وجدان تعطيل هست شرافت هم در قبال دريافت پول هاي گزاف محقق ميشه...

    • مهدی

      الهی دروغ گو رسوابشه

    • بابك

      چى بگم؟
      از كجا بگم؟
      چطور بگم؟
      همتون ميدونين لازم به گفتن نيستش.
      كى كجا و چگونه بايد درست بشه خدا ميدونه.
      يا رب از ابر كرامت برسان يارانى

    • علی داد

      سلام خسته نباشید من عاجزانه ازمسولین درمان وسلامت میخواهم برای یکروز هم شده سری به بیمارستان ... واقع در حسن اباد بزنید ببینید پرسنل بیمارستان در درمانگاه بیمارستان چه کاری میکنند

    • حسن

      ده روز پیش رفتیم تهران ، خیابان ظفر ویزیت آقای دکتر بود 65000 تومان ، حالا چند شده؟؟؟؟؟؟؟

    • هادی

      هه خدایش با روزی 30 هزارتومن درامد خدا سمت بیمارستانم نشون نده اگر هم نشون داد مسیر قبرستون بهتره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج