۳۴۰۵۲۳
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

در کنفرانس دیشب اپل چه گذشت؟

در اولین قدم از کنفرانس WWDC ۲۰۱۶، سیستم عامل WatchOS ۳ معرفی شد. این سیستم عامل جدید ساعت‌های هوشمند اپل در نطق اصلی معرفی شد. یکی از اصلی‌ترین قابلیت‌های WatchOS ۳ سرعت قابل توجه آن است.

مجله دیجی کالا :

WatchOS ۳ معرفی شد

در اولین قدم از کنفرانس WWDC 2016، سیستم عامل WatchOS 3 معرفی شد. این سیستم عامل جدید ساعت‌های هوشمند اپل در نطق اصلی معرفی شد. یکی از اصلی‌ترین قابلیت‌های WatchOS 3 سرعت قابل توجه آن است. به لطف قابلیتی که « Instant Launch» نامگذاری شده، این سیستم عامل هفت برابر سریعتر از نسخه قبلی کار می‌کند. تقریبا بخش بزرگی از رابط کاربری این سیستم عامل هم تغییر کرده. اپل سعی کرده از طریق تغییر رابط کاربری دسترسی به اپلیکیشن‌ها و اطلاعات را آسان‌تر کند. همچنین قابلیت نوشتن کلمات برای پاسخ به پیام‌ها فراهم شده است. قابلیتی به نام Scribble معرفی شده که با استفاده از آن کاربر می‌تواند روی نمایشگر بنویسد.

در کنفرانس دیشب اپل چه گذشت؟

اپل تعدادی واچ فیس جدید هم معرفی کرده. با سوایپ کردن می‌شود این واچ فیس‌ها را تغییر داد.

اپلیکیشن‌های ریمایندرز و فایند‌فرندز مجددا طراحی شده‌اند و اپ‌های متفرقه می‌توانند در بخش اپلیکیشن‌های ثابت اجرا شوند. برخی قابلیت‌های مربوط به ایمنی افراد هم در این نسخه در نظر گرفته شده‌اند. برای مثال یک قابلیت جدید امکان تماس با پلیس را ظرف چندثانیه با نگه داشتن دکمه کناری فراهم می‌کند. یک اپ تناسب اندام جدید هم برای این نسخه طراحی شده است. این اپ امکان ارتباط میان افراد برای دیدن فعالیت و پیشرفت ورزشی را فراهم می کند و برای مثال ضربان قلب یک فرد را برای دیگری می‌فرستد. برخی قابلیت‌ها هم در این سیستم عامل برای کمک به معلولان در نظر گرفته شده اند.


اپل از iOS ۱۰ رسما رونمایی کرد

شاید سیری، دستیار صوتی اپل بسیاری از توجه‌ها را در کنفرانس WWDC 2016 به خود جلب کرده باشد اما هنوز هم درخشان‌ترین ستاره‌ی نرم‌افزاری اپل، سیستم‌عامل آیفون و آیپد است. بله، از iOS حرف می‌زنیم.

در کنفرانس دیشب اپل چه گذشت؟

اپل رسما از iOS ۱۰ پرده‌برداری کرد. گفته شده در این نسخه از سیستم عامل موبایل‌های شرکت اپل ۱۰ قابلیت جدید اضافه شده‌اند.

صفحه قفل گوشی مجددا طراحی شده، نوتیفیکیشن‌ها بهبود یافته‌اند، تعامل با اپلیکیشن ها تسهیل شده‌اند و استفاده از لمس سه‌بعدی هم گسترش یافته است.

در iOS جدید قابلیت Raise to wake به کار رفته و همانطور که از نام این قابلیت بر می‌آید با برداشتن گوشی صفحه نمایش روشن می‌شود و می‌توانید نگاهی به نوتیفیکیشن‌ها و آپدیت‌ها بیندازید. چهره بخش نوتیفیکیشن تغییر کرده و با استفاده از لمس سه‌بعدی می‌توانید با اپلیکیشن‌ها کار کنید.

با گسترش قابلیت لمس سه‌بعدی در صفحه خانگی ویجت‌هایی برای استفاده خواهند بود که با استفاده از آنها نیازی نیست خود اپ را اجرا کنید. با این قابلیت بدون باز کردن اپ می‌توانید نتیجه یک مسابقه یا حتی هایلایت‌هایی از یک ویدیو را تماشا کنید.

اپل درهای سیری را هم به روی توسعه‌دهندگان باز کرده است. SDK این دستیار صوتی در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌گیرد. از این به بعد در اپ‌هایی مثل وی‌چت، واتس‌اپ، اوبر، دیدی، اسکایپ و چندین و چند اپ دیگر می‌توانید از سیری استفاده کنید.


طراحی اپل موزیک به کلی تغییر کرد

اپل درکنفرانس WWDC 2016 از طراحی جدید اپل موزیک رونمایی کرد. مدیر اجرایی اپل ادی کیو طراحی جدید را در جریان کنفرانس WWDC 2016 روی صحنه معرفی و سپس نمایش آن را به بوزوما سنت جان مدیر بازاریابی اپل موزیک واگذار کرد. تب‌های پایین این اپلیکیشن تقریبا همان تب‌های قبلی هستند ولی اپل آن‌ها را به گونه‌ای تغییر داده تا کار کردن با آن‌ها ساده‌تر باشد. سرویس اپل موزیک حال در تب For You از نمایش ترانه (Lyrics) هم پشتیبانی می‌کند. همان‌طور که انتظار می‌رود بخش اجتماعی اپلیکیشن به نام Connect ظاهرا حذف شده است.

در کنفرانس دیشب اپل چه گذشت؟

بخش Now Playing در نسخه‌ی جدید به وضوح مشخص خواهد کرد که شما در چه محلی قرار دارید. در طراحی جدید بخشی به نام Downloaded Music اضافه شده که اجازه می‌دهد تمام موسیقی‌های دانلود شده را به راحتی ببینید. بخش Recently Added هم موسیقی‌هایی را که جدیدا به آرشیو خود اضافه کرده‌اید نمایش می‌دهد.

در کنفرانس دیشب اپل چه گذشت؟

‌بر اساس گفته‌ی امروز ادی کیو سرویس موسیقی اپل که در کنفرانس WWDC سال گذشته آغاز به کار کرد در طول یک سال ۱۵ میلیون عضو جذب کرده است. البته با توجه به فعال بودن نزدیک به یک میلیارد گجت iOS در جهان برخی تحلیل‌گران معتقد هستند که اعضای آن باید تا کنون به رقم بالاتری می‌رسید. در یک سال گذشته اپل با اضافه کردن اپل موزیک به چارچوب قدیمی آیتونز دچار مشکلات زیادی در زمینه‌ی طراحی بوده است. و در برخی موارد کاربران قدیمی آیتونز پس از عضویت در سرویس اپل موزیک متوجه حذف شدن صدها فایل از آرشیو خود شده‌اند. طراحی جدیدی که امروز معرفی شد قصد دارد درک کل اکوسیستم رسانه‌ای اپل را آسان‌تر کند. کاربران اپل موزیک پاییز امسال هم زمان با انتشار iOS 10 به نسخه‌ی جدید اپل موزیک دسترسی خواهند داشت.


اپل با اپلیکیشن Playground کدنویسی را آسان می‌کند

دو سال پیش شرکت اپل یک زبان برنامه‌نویسی جدید به نام سوئیفت را معرفی کرد که در این دو سال مورد اقبال کدنویسان قرار گرفت.

در کنفرانس توسعه‌دهندگان اپل، این شرکت اشاره کرد که بسیاری از کدنویسان جوان در چالش کدنویسی با این زبان برنامه‌نویسی درگیر شده‌اند و برخی از آنها بسیار جوان‌اند، افرادی که حتی ۹ سال سن دارند. حال برای کمک به جذب برنامه‌نویسان جدید، اپل در این کنفرانس از یک اپلیکیشن جدید رونمایی کرد. اپی به نام Swift Playground که به هدف آموزش اصول اولیه کدنویسی به کودکان ساخته شده.

در کنفرانس دیشب اپل چه گذشت؟

Playground اصول اولیه کد‌نویسی مثل حلقه‌ها و شرط‌ها را آموزش می‌دهد. در این اپ از یک شخصیت انیمیشنی هم استفاده شده تا فرایند یادگیری برای کودکان جذاب‌تر شود. این اپ مجانی خواهد بود و مدیر عامل شرکت اپل، تیم کوک آن را راهی آسان برای آموزش برنامه‌نویسی به کودکان دانسته و کدنویسی را همچون سواد خواندن و نوشتن ضروری قلمداد کرده است.

کریگ فدریگی، معاون ارشد اپل در بخش مهندسی نرم‌افزار هم در این کنفرانس گفت آرزو می‌کرده چنین اپی هنگامی که او کدنویسی را آغاز کرد وجود می‌داشت. او افزود این اپ تنها نمونه‌ای است که یادگیری‌اش هم برای دانش‌آموزان آسان است و هم آنقدر قدرت دارد که با آن بتوان کدهای واقعی نوشت. شاید اهمیت این اپ برای اپل در این هم باشد که به کودکان یک زبان برنامه‌نویسی خاص را می‌آموزد، زبانی که با نرم‌افزارهای اکوسیستم اپل به بهترین شکل کار می‌کند.


اپلیکیشن Messages در iOS 10 تغییرات اساسی خواهد داشت

اپلیکیشن Messages در iOS ۱۰ با تغییرات زیادی همراه خواهد بود. این تغییرات شامل پشتیبانی بیشتر از محتوای چندرسانه‌ای، ایموجی‌ها و روش‌های جدیدی برای مشارکت توسعه‌دهندگان در ایجاد عملکردهای جدید خواهد بود.

در کنفرانس دیشب اپل چه گذشت؟

مهم‌ترین تغییر مربوط به سیستم رسانه‌ای جدیدی است که اجازه می‌دهد بدون ترک کردن iMessage محتوایی نظیر لینک‌های یوتوب یا صفحات وب را تماشا کنید. همچنین می‌توانید نحوه‌ی نمایش پیام‌ها را با قابلیت جدیدی به نام Bubble Effects تغییر دهید و انیمیشن‌های مختلفی را به آن اضافه کنید. امکان جالب دیگر به کاربران اجازه می‌دهد کلمات را پس از تایپ کردن پیام به آسانی به ایموجی تبدیل کنند. در این حالت با انتخاب کردن دکمه‌ی ایموجی اپلیکیشن Messages به طور خودکار کلماتی را که امکان جایگزینی با ایموجی دارند با رنگ نارنجی مشخص کرده و تنها کاری که شما باید انجام دهید ضربه زدن روی این کلمات است. نسخه‌ی جدید اپلیکیشن Messages همچنین هم‌زمان با تایپ کردن پیام ایموجی‌های مرتبط را هم پیش بینی خواهد کرد. اندازه‌ی نمایش ایموجی‌ها در نوشته هم سه برابر بزرگتر شده است. تغییراتی کوچک دیگر اپلیکیشن Messages شامل تغییراتی در نوشته‌های دست‌نویس و یک ماژول جدید برای اضافه کردن عکس از دوربین است.

در کنفرانس دیشب اپل چه گذشت؟

یکی از بزرگترین تغییرات اپلیکیشن Messages امکان یکپارچه شدن عملکردهای اضافی توسعه‌دهندگان مستقل با آن است. یک سیستم برنامه‌نویسی جدی به نام iMessage Apps به توسعه‌دهندگان اجازه خواهد داد اپلیکیشن‌های خود را به داکی درون اپلیکیشن Messages اضافه کنند. این اپلیکیشن‌ها می‌توانند از کار ساده‌ای نظیر اضافه کردن استیکر تا عملکردهای بسیار پیچیده‌تری را در بر بگیرند.


اپل MacOS Sierra را معرفی کرد

اپل در جریان کنفرانس توسعه دهندگان خود موسوم به WWDC 2016 سیستم عامل کامپیوترهای خود را این بار با نام جدیدی معرفی کرد. macOS نام جدید سیستم عامل اپل است و قرار است در هر نسخه نام خاصی نیز داشته باشد. نسخه‌ای که امشب معرفی شد macOS Sierra نام دارد.

در کنفرانس دیشب اپل چه گذشت؟

در شرایطی که ٰٰاز ۱۵ سال پیش OS X نام سیستم عامل اپل برای کامپیوترها بوده، کریگ فدریگی اعلام کرد که از امشب نام جدید سیستم عامل‌های اپل macOS است. هر نسخه از مک او اس از این به بعد نام خود را نیز خواهد داشت مثلا macOS Sierra برای نسخه‌ی جدید انتخاب شده است. حالا پس از مدت‌ها به لطف تغییر نام OS X شاهد نام‌گذاری یکسانی در سیستم‌ عامل‌های اپل هستیم و ریتم این اسامی با هم هماهنگ شده است: iOS، macOS، watchOS و tvOS.

در macOS جدید قابلیت Universal Clipboard نیز اضافه شده است. این قابلیت کمک می‌کند تا هر چیزی که در حافظه کپی می‌کنید از طریق پلتفرم‌های مختلف اپل در دسترس باشد. مثلا اگر در macOS چیزی کپی کنید در آیفون یا اپل واچ نیز در دسترس خواهد بود.

یکی از ویژگی‌های جالب این نسخه جدید مک Auto Unlock نام دارد که به کاربر این قابلیت را می‌دهد که با استفاده از آیفون خود قفل مک را باز کند.

حالا iCloud فایل‌های قدیمی‌تر شما را در Cloud دسته‌بندی می‌کند و فضای دسکتاپ بیشتری برای فایل‌های جدید شما اختصاص می‌دهد.

در کنفرانس دیشب اپل چه گذشت؟

حالا اپل پی هم به مک آمده البته قرار نیست برای پرداخت هزینه خرید‌های خود مک بوک خود را در فروشگاه‌ها همراه داشته باشید بلکه اپل پی‌ از طریق مرورگر سافاری و در فضای وب همراه شما است. وقتی خرید آنلاین انجام می‌دهید دکمه Apple Pay‌ را مشاهده خواهید کرد و زمانی هزینه را پرداخت کردید، اعتبار سنجی شما از طریق آیفون یا اپل واچ از طریق TouchID گوشی یا ضربه زدن روی مچ صورت می‌پذیرد.

حالا باید دید کدامیک سریع‌تر صورت خواهد پذیرفت؛ خریدهای تک کلیکی در آمازون یا استفاده از TouchID طبق چیزی که در بالا گفتیم.

پیش از این شاهد کورتانا در ویندوز ۱۰ بودیم و حالا سیری هم به مک آمده است و آیکون آن در سمت چپ بالای نوار منو و البته در داک است. حالا روی آیکن داک کلیک کنید و سیری برای شما آماده به کار می‌شود. سیری برای شما جوک می‌گوید و فایل‌ها را پیدا می‌کند و قابلیت جستجوی تصاویر را نیز دارد.

در کنفرانس دیشب اپل چه گذشت؟

پس اجازه دهید تا اینجا با هم مرور کنیم:‌ گوگل ناو در کروم در سال ۲۰۱۴ عرضه شد، کورتانا در سال ۲۰۱۵ به ویندوز دسکتاپ آمد و حالا سیری در سال ۲۰۱۶ به مک آمده است.

نسخه بتای Sierra در ماه جولای (اواخر تیر ماه) و نسخه نهایی آن در پاییز ارائه می‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج