جاباما
۳۴۰۶۲۱
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

هاشمی: روحانی مخالف برکناری‌ اتوبوسی بود

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در رابطه با تغییر مدیران دولت قبل با روی کار آمدن دولت جدید، گفت: مطمئنم دکتر روحانی نمی‌خواست اتوبوسی مسئولان را برکنار کند.

پایگاه خبری انتخاب: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدار مدیر، دبیران سرویس‌ها و مسئولان خبرگزاری دانش‌آموزی (پانا)، آزادی بیان را برخاسته از ذات انسان و مصرّح قانون اساسی جمهوری اسلامی دانست و گفت: متخلّف کسانی هستند که آزادی دیگران را به خاطر بیان تفکرات خویش سلب می‌کنند.

اهم اظهارت رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به این شرح است:

*خودسانسوری نتیجه اختلال در آزادی بیان و آزادی پس از بیان است.جامعه‌ای که به فرزندان و فرهیختگانش اجازه گفتن حرف‌هایشان را بدهد، به سوی بهتر شدن می‌رود.

*ماهیت انقلاب مردم ایران، فرهنگی است که با اکثر انقلاب‌ها از جمله انقلاب‌های کمونیستی متفاوت بود و نمی‌خواستند نیروهای رژیم سابق را در اردوگاه‌های کار داشته باشند، اما برای پیشبرد اهداف انقلاب، نهادهای موازی تأسیس کردیم.

*در دولت‌های پس از انقلاب، مسیر استفاده از مدیران دولت قبل ادامه داشت. متأسفانه در دوران دولت نهم و دهم، از یک سو نیروهای کارآمد را حتی از دانشگاه‌ها با اجبار بازنشستگی پیش از موعد کنار گذاشتند و از سوی دیگر خیلی از افراد را بدون انتخاب کارشناسانه و ظرفیت‌سنجی وارد دستگاه‌ها و نهادها کردند و پس از استخدام به آنها مسئولیت‌هایی دادند که بعضاً هیچ سازگاری با تحصیلات آنها نداشت.

*مطمئنم دکتر روحانی با همان اندیشه مسئولان اول انقلاب نمی‌خواست اتوبوسی مسئولان را برکنار کند و این باعث کارشکنی بعضی‌ها در روند حرکت جامعه به سوی بهتر شدن، گشت و کاملا پیداست که بعضی‌ها منافع باندی را بر مصالح ملی ترجیح می‌دهند.

*با نگاه به اخبار جهانی، نوعی التهاب اجتماعی را می‌بینیم که شاید به خاطر افزایش ابزار اطلاع رسانی و گسترش فضای مجازی و عدم انطباق جوامع انسانی با این پدیده‌های نوظهور است که انتظارات بیشتری دارند.

*مجلس شورای اسلامی و شوراهای شهر و روستا فرصت مناسبی برای افزایش حضور خانم‌هاست که دیدید در انتخابات اخیر مجلس، هشت زن عضو لیست امید با رأی بالا به مجلس رفتند و اگر همین روند در شهرهای دیگر تکرار می‌شد، شاهد حضور بیشتر زنان در مجلس بودیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج