جاباما
۳۴۰۷۲۹
۴ نظر
۵۰۵۴
۴ نظر
۵۰۵۴
پ

آدم‌ هایی که خودبه‌خود سوختند (۱۶+)

اما ما در این گزارش می خواهیم به ماجراهای عجیب و ترسناکی اشاره کنیم؛ به اشکال نامتعارفی از مرگ با آتش و ماجرای آدم هایی که خود به خود سوختند و آتش گرفتند.

وبسایت تابناک باتو: ماجرای آدم هایی که خود به خود سوختند اختصاصی «تابناک باتو»؛ انسان ها به شکل های مختلفی از دنیا می روند. برخی از آنها بر اثر سوختن و نیروی آتش جان خود را از دست می دهند. گدازه های داغ یک آتشفشان فعّال و یا اصابت ناگهانی صاعقه ای، ممکن است جان انسانی را از او بگیرد. با این حال چنین حوادث و اتفاقاتی از نظر ما معقول و ممکن به نظر می رسند.

اما ما در این گزارش می خواهیم به ماجراهای عجیب و ترسناکی اشاره کنیم؛ به اشکال نامتعارفی از مرگ با آتش و ماجرای آدم هایی که خود به خود سوختند و آتش گرفتند. تصور کنید کسی جلوی تلویزیون نشسته و در حال تماشای برنامه مورد علاقه اش است که ناگهان خود به خود و بدون وجود عامل خارجی آتش می گیرد و می سوزد؛ به این پدیده Spontaneous Human Combustion می گویند.

آدم‌ هایی که خودبه‌خود سوختند (16+)

خود به خود سوختن Spontaneous Human Combustion چیست؟

این اصطلاح به آتش گرفتن و سوختن خود به خودی و بدون وجود عامل خارجی در مدت زمان اندک و ناگهانی گفته می شود. در طول سیصد سال گذشته، بیش از ۲۵۰ مورد از آن در سراسر جهان اتفاق افتاده است.

آدم‌ هایی که خودبه‌خود سوختند (16+)

آدم هایی که خود به خود سوختند!

۱) در سال ۱۶۳۷ یک فرانسوی به نام دیوناس دوبونت کتابی در این باره تألیف کرد. او درباره زنی اهل پاریس به نام نیکول میلیت نوشت، این زن معتاد به الکل بود. نیکول را در رختخوابش پیدا کردند. او بر اثر آتش تبدیل به خاکستر شده بود و نکته جالب این بود که اثری از آتش روی رختخواب او به چشم نمی خورد.

آدم‌ هایی که خودبه‌خود سوختند (16+)

۲) در سال ۱۹۱۹جسد یک نویسنده انگلیسی به نام تمپل تامسون را در حالیکه به طور کامل سوخته بود پیدا کردند. عامل سوختگی داخل بدن او بود.

آدم‌ هایی که خودبه‌خود سوختند (16+)

۳) در سال ۱۹۳۸زنی به نام ماری کارپنتر همراه خانواده اش برای گردش سوار قایق می شود. او ناگهان در وسط قایق آتش می گیرد و تلاش خانواده برای خاموش کردن آتش با آب دریا بی نتیجه می ماند. ماری در مقابل چشم همسر و فرزندش به خاکستر تبدیل می شود.

آدم‌ هایی که خودبه‌خود سوختند (16+)

۴) در سال ۱۹۶۶ یک پیرمرد ۹۲ساله در حمام خانه اش دچار آتش سوزی خود به خودی می شود و می سوزد. از بدن اوفقط دو ساق پا باقی ماند.

آدم‌ هایی که خودبه‌خود سوختند (16+)

در این باره دهها و صدها مورد دیگر هم وجود دارد که گفتن از آنها در این مجال نمی گنجد.

فرضیّات دانشمندان

تا کنون دانشمندان دلیل قاطع و محکمی برای این حوادث پیدا نکرده اند؛ اما فرضیاتی را در این زمینه بیان داشته اند که به ذکر چند نمونه از آن می پردازیم؛

اعتیاد به الکل

افرادی که به این شیوه جان خود را از دست داده اند، بیشتر افرادی معتاد به الکل بوده اند. دانشمندان می گویند بین اعتیاد به مشروبات الکلی و خود به خود سوختن رابطه ای وجود دارد.

چربی های اضافه بدن

تحقیقات دیگری هم نشان داد که سوختن خود به خودی در افراد چاق غیر عادی و دارای چربی های زائد نامعمول اتفاق افتاده است.

الکتریسیته های ساکن بدن

میدان های الکتریسیته داخل بدن در یک لحظه کوتاه با هم تماس پیدا می کنند و ناگهان گرمای شدیدی در بدن به وجود می آورد و تا مغز استخوان فرد را می سوزاند.

در همه فرضیاتی که دانشمندان تا کنون ذکر کرده اند، سه عنصر مشترک وجود دارد: قدرت، غافلگیری و زمان بسیار کوتاه.

نویسندگان بسیاری در کتاب های خود از این پدیده نوشته اند؛ از جمله نیکولای گوگول در کتاب نفوس مرده و چارلز دیکنز در کتاب خانه غمزده و احمد خالد توفیق در کتاب شعله آبی.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • فرنوش

      ترسناکه........

    • ایلناز

      برام قابل باور نیست

    • سمیه

      فقط پاهاشون سالم مونده!!!!

    • علی

      اگه الکل بوده چه طور تو بدن جرقه زده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج