۳۴۰۷۳۴
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

پرویز پرستویی و کیمیایی؛ طلسم شکست

پس از ۳۳ سال از آغاز دوران بازیگری پرویز پرستویی او بالاخره طلسم همکاری نکردن با کارگردانان نسل اول سینمای ایران را شکست و به عنوان اولین بازیگر با فیلم «قاتل اهلی» به کارگردانی مسعود کیمیایی قرارداد بست.

آی سینما: پس از ۳۳ سال از آغاز دوران بازیگری پرویز پرستویی او بالاخره طلسم همکاری نکردن با کارگردانان نسل اول سینمای ایران را شکست و به عنوان اولین بازیگر با فیلم «قاتل اهلی» به کارگردانی مسعود کیمیایی قرارداد بست. همکاری با کیمیایی از علائق پرستویی بوده، چند ماه پیش او در گفتگویی به این نکته اشاره کرده بود.

پرویز پرستویی و کیمیایی؛ طلسم شکست

طبق خبرها ۲۴ خرداد پرويز پرستويى براى ايفاى نقش اصلى فيلم تازه كيميايى با دست اندركاران فيلم قرارداد بست تا اولين همكارى اين بازيگر و كارگردان شكل بگيرد. بقيه عوامل و بازيگران «قاتل اهلى» هم در حال انتخاب هستند كه با قطعى شدن اين فهرست طى روزهاى آينده اسامی آنها رسانه اى خواهد شد. طبق برنامه ريزى انجام شده فيلمبردارى «قاتل اهلى» به تهيه كنندگى منصور لشكرى قوچانى تا چند هفته ديگر در تهران آغاز مي شود.

در همین رابطه مسعود کیمیایی یادداشتی به این شرح منتشر کرده:

«با پرويز پرستويى دير شده بود، دوباره فيلم می سازم. از آخرين فيلمم چهار سال مي گذرد. «قاتل اهلى» يكسال پيش توليدِ فقط فيلم نوشت را گذراند. منصور لشكرى قوچانى در يك موقعيت سختى قرار داشت، اين بنده را كامل مي خواست. با تمام سياه و سفيدها... تا آخر. به دنبال «يكجايى» من بود. من نگاهم به اين «فيلم نوشت» تمام شده بود. لشكرى هنوز به دنبال «من» مي گشت... تا شد. اما تا شدم تا شد. دكتر جلال سروش اصل و دانسته «قاتل اهلى» است. فيلم را مي بينيد. يك آدم تازه كه پنهان مانده بود؛ سخت بود. آقاى پرويز پرستويى شد. تا امروز... با پرويز پرستويى دير شده بود. آن تنهاىِ قلدرِ ضرب ديدهِ تنها مانده و مانده تا مو سفيد كرده و از پا نيفتاده من پيدا شد. پيدا بود، دير شده بود. قرار بر اين است سازهاى خود را كوک كنيم تا اركستر «قاتل اهلى» آهنگ و قطعه ى سينماى ملى ما را بنوازد. بازيگران ديگر «قاتل اهلى» همه از قلب انتخابى صحيح مي آيند. در هفتاد و پنج سالگى، فيلم «قاتل اهلى» كه نگاهِ آمده از تجربه هاى سخت كشيده ى امروز من است ساخته مي شود.»

اما این علاقه ای که کیمیایی در یادداشت خود نسبت به پرویز پرستویی ابراز داشته یک علاقه کاملا دو طرفه است چرا که پرویز پرستویی هم علاقه عجیبی به کار کردن با کیمیایی داشته اما به شرطی که فیلمنامه‌ای شبیه بهترین کارهای این کارگردان به دستش می رسید. حالا به نظر می‌رسد فیلم‌نامه قاتل اهلی همان فیلم نامه‌ای است که پرستویی ۳۳ سال پس از آغاز بازیگری خود در سینما منتظرش بوده است.

پرستویی تقریبا یک سال پیش در گفتگویی به وضوح از علاقه‌اش به سینمای کیمیایی سخن گفته بود: «در مورد آقای کیمیایی چند بار پیشنهاد شده بود که همکاری کنیم اما نتوانستم با کارهایی که پیشنهاد داده بودند ارتباط برقرار کنم، متاسفانه نشده، خودم خیلی سینمای آقای کیمیایی را دوست دارم، به خود ایشان هم گفتم، به خصوص آن زمانی که قبل انقلاب فیلم می ساختند. حتی معتقدم با ساخت فیلم «قیصر» و با بازی بهروز وثوقی بدعت جدید در بازیگری سینمای ایران گذاشته شد، علاقه من به سینمای آقای کیمیایی بسیار زیاد بوده حتی زمانی که بازیگر هم نبودم، آن زمانی هم که تازه بازیگری را شروع کرده بودم، از روی کارهای ایشان و بازی بازیگران فیلم‌هایش برای خودم اتود می‌زدم ولی کارهایی که تا به حال به من پیشنهاد داد‌ه‌اند به گونه‌ای بود که تا امروز نشد که بشود. احساس می‌کردم که باید منتظر بمانم تا کار بهتری در کارنامه ایشان اتفاق بیفتد و من هم حضور داشته باشم، من سر فیلم آخر آقای کیمیایی «متروپل» خودم مستقیم نگفتم ولی غیر مستقیم به ایشان رساندم که تو را به خدا این کار را نکنید، من نتوانستم با این موضوع ارتباط برقرار کنم و خواهش کردم از دوستانی که به ایشان نزدیک هستند به آقای کیمیایی بگویند خواهش می‌کنم این کار را نسازید چون همچنان آقای کیمیایی برای من قابل احترام است. ما یک مسعود کیمیایی داریم، الان شاید دچار حاشیه شده و تخطئه‌اش می‌کنند و متاسفانه یک مهر قضاوت غلط دست ماست که هر موقع بخواهیم آن را به دیگران می زنیم. من همچنان منتظرم که آقای کیمیایی یک سناریوی خوب آماده کار کردن داشته باشند و من هم فرصتش را داشته باشم آن وقت از همکاری با ایشان قطعا استقبال خواهم کرد.»

نکته جالب در خصوص پروز پرستویی این است که او هیچ گاه با کارگردانان نسل اول سینمای ایران همچون کیمیایی، مهرجویی، بیضایی و تقوایی همکاری مشترک نداشته است و با بستن قراردادش با فیلم «قاتل اهلی» بالاخره این طلسم شکسته شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      انشاءالله روزی برسد که همه بفهمند کیمیایی چه خطای بزرگی در ساخت قیصر و ضربه به جامعه انجام داده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج