۳۴۰۷۵۶
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

خط و نشان جکی چان برای هالیوود

به نظر می‌رسد جکی چان یکی از طرفداران پروپاقرص «وارکرافت» محصول جدید استودیوی هالیوودی چین باشد، زیرا با توجه به فروش این فیلم برای هالیوود خط و نشان کشیده است.

خبرگزاری مهر: به نظر می‌رسد جکی چان یکی از طرفداران پروپاقرص «وارکرافت» محصول جدید استودیوی هالیوودی چین باشد، زیرا با توجه به فروش این فیلم برای هالیوود خط و نشان کشیده است.

خط و نشان جکی چان برای هالیوود

به نقل از شانگهای نیوز، با وجود این که «وارکرافت» در سطح جهان با انتقاد منتقدان روبه رو شده و در بیشتر بازارهای جهانی موفقیت زیادی نداشته، اما این فیلم در سینمای چین رکوردشکن شده و پرفرش‌ترین فیلم در بازار چین در سه روز افتتاحیه‌اش شده است.

جکی چان که در جشنواره فیلم شانگهای حضور دارد در مراسم امضا دادن به هوادارانش درباره پیامد چنین واکنشی برای چین صحبت کرد.

وی گفت: «وارکرافت» ۹۱ میلیون دلار در دو روز در چین فروخت و این موجب هراس آمریکایی ها شده است. اگر ما بتوانیم فیلمی بسازیم که ۱.۵ میلیارد دلار فروش کند، آن وقت به جای این که ما بخواهیم انگلیسی یاد بگیریم، همه مردم سراسر جهان که دنبال سینما هستند باید چینی یاد بگیرند. این شما هستید که چین را به یک قدرت بدل می‌کنید، نه ما.

«وارکرافت» در حالی در سه روز نخست خود در چین ۱۴۰ میلیون دلار فروش کرده که در آمریکای شمال تنها ۲۴.۳ میلیون دلار فروخته است و این عدم موفقیت بزرگی برای فیلمی است که برای ساختش ۱۶۰ میلیون دلار هزینه شده است.

این فیلم در روز نخستش در چین ۵۵ میلیون دلار، در روز دوم ۶۵ میلیون دلار و تا دیروز ۱۵۶ میلیون دلار فروش کرده است.

با نگاهی به بازار فیلم چین می‌توان دریافت که چین به دومین بازار بزرگ فیلم در دنیا بدل شده و حتی انتظار می‌رود سال آینده از آمریکا نیز جلو بزند. به همین دلیل چین در حال افزایش سالن‌های سینمایش است و ۲۱ سینمای جدید در روز در حال ساخت است. ژنگ موجان رییس سینماهای واندا بر این باور است که تعداد سالن‌های سینما در چین باید به ۸۰ هزار سالن برسد. در سال ۲۰۱۵ چین ۳۱ هزار و ۶۲۷ سالن سینما داشت.

افزایش سالن‌های سینما تا این حد نیازی ضروری برای استودیوهای هالیوودی است. در عین حال «وارکرافت» توسط لجندری استودیو ساخته شده که در ماه ژانویه به قیمت ۳.۵ میلیارد دلار توسط ثروتمندترین مرد چینی خریده شد. با کمک دالیان واندا مدیرعامل استودیو، این فیلم در همه سینماهای متعلق به واندا در پکن به نمایش درآمد و در مجموع ۶۸ سالن سینما در سراسر چین را در اختیار گرفت تا به چنین فروشی دست یافت و ۸۱ درصد باکس آفیس چین را در تصرف گرفت.

البته برای آمریکا این پیش‌بینی جکی چان که باید چین با فیلم‌هایش به فروش ۱.۵ میلیارد دلاری برسد، اندکی زود به نظر می رسد زیرا پرفروش‌ترین فیلم چینی که تاکنون ساخته شده فیلم «پری دریایی» بود که امسال به فروشی ۵۲۸ میلیون دلاری دست یافت.

در هر حال آنچه مسلم است این است که باکس آفیس چین در سال رشدی ۳۰ درصدی را تجربه می‌کند و شاید ظرف ۵ تا ۱۰ سال آینده بتواند به رقم پیش‌بینی شده توسط جکی چان برسد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج