۳۴۰۷۷۶
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

هزینه نگهداری خودروهای خارجی

وبسایت "YourMechanic" طی تحقیقات گسترده و جامع، مقاله‌ای آماده کرده که هر نفر هنگام خرید یک خودرو برای آشنایی با هزینه‌های نگهداری ۱۰ ساله باید مد نظر داشته باشد.

وب سایت بانک خودرو: وبسایت "YourMechanic" طی تحقیقات گسترده و جامع، مقاله‌ای آماده کرده که هر نفر هنگام خرید یک خودرو برای آشنایی با هزینه‌های نگهداری ۱۰ ساله باید مد نظر داشته باشد. جزییات این تحقیقات طی یک دوره ۱۰ ساله آماده شده و برای جمع آوری آن از مکانیک‌ها، صاحبان خودروهای مختلف و متخصصان خودرویی کمک گرفته شده است.

هزینه نگهداری خودروهای خارجی

این لیست آماده شده از سوی وبسایت "YourMechanic"، شرکت‌های خودروسازی مختلفی را در خود جای داده که نشان می‌دهد محصولاتشان طی یک دوره 10 ساله، چقدر هزینه نگهداری را به پای صاحبشان می‌نویسند. این لیست به ترتیب با گران‌ترین هزینه نگهداری آغاز می‌شود و در انتها به ارزان‌ترین هزینه نگهداری ختم می‌شود. این لیست دارای 30 شرکت خودروسازی است که ما تنها به خودروسازانی خواهیم پرداخت که محصولاتشان در داخل کشور عرضه می‌شود.

در جایگاه نخست که گران‌ترین هزینه نگهداری را دارد، محصولات کمپانی معروف آلمانی یعنی بی ام و قرار دارد که طی یک دوره ۱۰ ساله، متوسط ۱۷ هزار و ۸۰۰ دلار هزینه نگهداری دارند. ولی در قبال این هزینه، کیفیت سواری بالایی را خواهید داشت و شاید این که بی ام و در رتبه نخست این جدول قرار دارد برای خودروبانک قابل پیش بینی بود.

پس از بی ام و نیز شرکت خودروسازی مرسدس بنز قرار دارد که با اختلافی فاحش، به طور میانگین حدود 12 هزار و 900 دلار هزینه نگهداری دارد.

از جایگاه سوم عبور کنیم، در جایگاه چهارم برند تجاری "ولوو" دیده می‌شود که محصولات آن در بازار کشور هم عرضه شده است. در خوص برند ولوو وبسایت یورماشین اعلام کرده که برای نگهداری از محصولات این برند طی یک دوره ۱۰ ساله، مالک خودرو باید حداقل ۱۲ هزار و ۵۰۰ دلار را کنار بگذارد.

در جایگاه پنجم نیز برند پرحاشیه تازه وارد شده به کشور، یعنی برند آئودی قرار دارد که هزینه نگهداری از محصولاتش حدود 12 هزار و 400 دلار برآورد شده است.

برندهای قرار گرفته از جایگاه ششم تا سیزدهم در کشور عرضه نمی‌شوند و گاها به صورت گذرموقت وارد کشور شده‌اند، ولی یک پله پایین‌تر، در جایگاه چهاردم شرکت خودروساز کره‌ای "کیا" قرار گرفته که در دوره ۱۰ سال، حداقل ۸ هزار و ۸۰۰ دلار هزینه نگهداری خواهد داشت.

شرکت خودروسازی هیوندای پس از کیا در این جدول به عنوان برندی که در کشور به صورت گسترده عرضه می‌شود، جایگاه بیستم جدولی دارد که هزینه نگهداری برای آن 8 هزار و 200 دلار عنوان شده است.

در جایگاه بیست و سوم شرکت خودروسازی نیسان قرار داشته و هزینه نگهداری از محصولات آن ۷ هزار و ۶۰۰ دلار قید شده است.

مزدا هم دیگر شرکت خودروسازی ژاپنی است که پس از نیسان، جایگاه بیست و چهارم را با هزینه 7 هزار و 500 دلاری بدست آورده است.

شرکت خودروسازی میتسوبیشی هم با ۷ هزار و ۴۰۰ دلار جایگاه بیست و ششم را بدست آورده است.

محصولات دیگر کمپانی ژاپنی یعنی هوندا که در بازار کشور توسط گلرنگ موتور فامیلی وارد و عرضه می‌شود، هزینه نگهداری 7 هزار و 200 دلاری دارد که پس از میتسوبیشی در جایگاه بیست و هفتم قرار می‌گیرد.

پس از کمپانی هوندا، در جایگاه بیست و هشتم شاهد برند خوش چهره و جذاب لکسوس هستیم که برای صاحبانش بر خلاف هزینه اولیه نسبتا زیاد، هزینه نگهداری ۷ هزار دلاری دارد.

در جایگاه آخر نیز که ارزان‌ترین خودروی دنیا در هزینه‌های نگهداری هم لقب گرفته است، شرکت خودروسازی "تویوتا" ژاپن قرار گرفته و با اختلاف نسبتا زیاد، طی دوره 10 ساله تنها 5 هزار و 500 دلار برای نگهداری و سرویس دوره‌ای آن نیاز است.

در آخر با مروری کلی به جدول آماده شده از سوی این وبسایت معتبر، باید گفت که محصولات آلمانی با کیفیت فوق العاده بالای خود، هزینه‌های فوق العاده بالایی هم دارند. محصولات ژاپنی علاوه بر کیفیت فوق العاده و ایمنی بالا، هزینه‌های نگهداری بسیار پایینی دارند و عموما کم هزینه‌ترین خودروهای جدول از لحاظ نگهداری را دارند. ولی نکته جالب این لیست، هزینه نگهداری بالای محصولات کره‌ای یعنی کیا در درجه اول و هیوندای در درجه دوم است که حتی هزینه نگهداری بیشتری نسبت به برندهای تقریبا لوکس بازار همچون لندروور، شورلت، GMC و تمامی خودروهای ژاپنی به صورت یک مجموعه را دارند.

هزینه نگهدای خودروها

هزینه نگهداری خودروهای خارجی
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علیرضا

      البته اگه هزینه ی نگهداری خودروهای وطنی *سایپا و ایران خودرو* رو هم می زدین شاید بالاترین رده بودند
      البته که عمرشون به 10سال هم نمی رسه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج