۳۴۰۸۸۶
۵۶ نظر
۵۰۱۴
۵۶ نظر
۵۰۱۴
پ

روحانی: دولت بابت بیکاری شرمنده است

رئیس‌جمهور گفت: در مذاکرات هسته‌ای، حقوق هسته ای ملت ایران را تثبیت کردیم و قطعنامه‌های ظالمانه لغو شدند.

خبرگزاری ایسنا:‌ رئیس‌جمهور گفت: در مذاکرات هسته‌ای، حقوق هسته ای ملت ایران را تثبیت کردیم و قطعنامه‌های ظالمانه لغو شدند.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی طی سخنانی در دیدار مسئولان نظام با رهبر انقلاب و پیش از سخنرانی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، ماه رمضان را ماه رحمت الهی خواند و با اشاره به شرایط کشور در زمان آغاز به کار دولت یازدهم گفت: دولت، کنترل و مهار تورم را اولویت خود قرار داد و توانستیم تورم را از ۴۰.۱ درصد در سال ۹۲ به ۱۱.۹ درصد در پایان سال ۹۴ برساند و در ماه آینده نیز به تورم یک رقمی دست خواهیم یافت.

وی کنترل بازار ارز، رشد اقتصادی و خروج از رکود را از دیگر دستاوردهای دولت دانست.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات دولت در بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: از سال ۹۲ تا ۹۴ تولیدات کشاورزی از ۹۷ میلیون تن به ۱۱۲ میلیون تن رسید.

روحانی افزود: در زمینه ذخایر و مواد غذایی استراتژیک مثل گندم و برنج، ذخایر سال ۹۴ نسبت به سال ۹۲ سه برابر شده و پیش بینی تولید گندم در سال جاری ۱۰ میلیون تن است که تقریباً برابر با نیازهای کشور است.

وی با اشاره به پیشرفت‌های صنعت نفت، گفت: فازهای ۱۲ ، ۱۵ ، ۱۶ و ۱۷ پارس جنوبی به افتتاح رسید و سه تا چهار فاز دیگر نیز تا پایان امسال افتتاح خواهند شد.

رییس جمهور افزود: تولید گاز کشور در این مدت ۱۵۰ میلیون مترمکعب در سال افزایش پیدا کرده است.

وی به افزایش خطوط ریلی کشور اشاره کرد و گفت: با اضافه شدن ۴۷۵ کیلومتر به خطوط ریلی و برنامه ریزی برای ۷۰۰ کیلومتر دیگر، شاهد تحول بزرگی در زمینه ریل و ترانزیت خواهیم بود.

روحانی با بیان اینکه در زمینه تجارت خارجی شاهد تحول مثبتی بودیم، تاکید کرد: در سال قبل بعد از ۶۰ سال برای اولین بار صادرات غیرنفتی کشور از واردات غیرنفتی پیشی گرفت.

وی ادامه داد: به طور متوسط در هشت سال گذشته تراز تجاری کشور، منفی ۲۵ میلیارد دلار بوده اما برای اولین بار این تراز تجاری مثبت شده است.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به مذاکرات هسته‌ای گفت: در این مذاکرات، حقوق هسته ای ملت ایران را تثبیت کردیم و قطعنامه‌های ظالمانه لغو شدند.

روحانی اولین قدم پس از رفع تحریم را دستیابی به بازار صادراتی نفت خواند و گفت: در این زمینه تقریبا به همان شرایط قبل از تحریم نزدیک شده ایم.

وی با بیان اینکه تولید میعانات از ۳۷۰ هزار بشکه به ۳۹۰ هزار بشکه در ماههای اخیر رسیده است، افزود: صادرات نفت خام امروز به دو میلیون بشکه افزایش پیدا کرده و تولید نفت هم از ۲.۷ میلیون بشکه به ۳.۸ میلیون بشکه رسیده است.

رییس جمهور تاکید کرد: امروز به اتحاد و ایستادگی برای دستیابی به اهداف نیاز داریم.

وی مهم‌ترین مسئله پیش روی کشور را مسئله اشتغال دانست و با بیان اینکه یکی از افتخارات دولت یازدهم در طول ۳ سال گذشته، ایجاد یک میلیون و ۳۴۰ هزار اشتغال خالص جدید است، گفت: طبق اعلام مرکز آمار هم اکنون بیش از ۲۲ میلیون شاغل در کشور داریم.

رئیس جمهور یکی از مشکلات برای رسیدن به رشد اقتصادی را کمبود تقاضا دانست و افزود: بدون بازار جدید نمی توانیم به رشد اقتصادی مطلوب برسیم و بدین منظور باید به دنبال بازار جدید داخلی و خارجی و نیز سرمایه گذاری خارجی باشیم.

روحانی با اشاره به سخنان اخیر رهبر انقلاب در مورد بیکاری جوانان تاکید کرد: برای دولت هم مایه شرمساری است که جوان تحصیلکرده ایرانی بیکار باشد.

وی با بیان اینکه از سال گذشته ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به دستور رهبر انقلاب تشکیل شده گفت: این ستاد تا کنون ۱۹ جلسه تشکیل داده و ۱۱۰ طرح را در اولویت قرار داده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه نباید اعتماد میان مردم و جامعه سست شود، افزود: اگر در گوشه‌ای چند نفر حقوق بالاتری را برداشت کردند، آن را تبدیل به مسئله ملی نکنیم و دولت نیز گوش شنوایی برای شنیدن نقدها دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      با تجربه این سالها شرمندگی چه فایده 96 یکی رو تایید صلاحیت کنید واقعا رئیس جمهور باشه تا حالا که همه ...!

    • بدون نام

      من مهندس فوق لیسانس با 8 سال سابقه از شهرداری تعدیل شدم همسرم با مدرک دکترا از اروپا هنوز کار پیدا نکرده و عروسیم 2 سال عقب افتاده شرمندگی دولت به چه درد من میخوره وقتی یه عده تو این مملکت حقوقای نجومی میگیرن باید منو امثال من تعدیل بشیم که حق مارو بکنن حقوق نجومیه این افراد آقایون قبول کنید پاقدمی برای این مردم نداشتید

      پاسخ ها

      • یک مهندس

        دوست عزیز، نگرانیتون قابل درکه
        اما، منم مهندسم متاهل، فعلا سرباز معلم هستم، با این وجود حدود 6 ماهه یک شرکت پیمانکاری زدم، هم اشتغال زایی کردم و هم خداروشکر چرخ زندگیمو میچرخونم
        با 8 سال سابقه برو راحت یه دفتر نظام مهندسی+شرکت پیمانکاری با رتبه 5 واسه خودت بزن و پول پارو کن، به کسی هم جز خدا محتاج نباش
        یاعلی

    • بدون نام

      ایکاش درمورد افغانیها که بازار کار ساختمانهارا به دست گرفتن هم شرمنده بود تا برای بیکاری جوانان شرمنده نباشه

    • سعید

      باز آقای روحانی حداقل ابراز شرمندگی میکنه و معذرت میخواد.
      آقای احمدی نژاد که کلا میزد زیرش و میگفت همه چی عالیه!

      پاسخ ها

      • محمد

        به نظرشما هردو کارنامه منفی دارند؟

    • بدون نام

      این کار های بزرگ شده مشکل رکود و اشتغال هم فقط خودت میتونی حل کنی مرد بزرگ خدا حفظت کنه

    • بدون نام

      شرمندگي شماها به چه درد ميليونها جوان بيکار ميخوره!؟

    • غلامرضا فرهمندکیا

      انشاالله دولت با این افراد که حقوق چند ماهشون چندین برابر سی سال حقوق بعضی کارمندان می باشد ، به صورت جدی برخورد نماید.

    • mohamaad

      شرمندگی این و آن به چه درد بیکار ها می خوره

    • مصطفی کرایی

      الان دیگه فایده نداره این حرفا...

    • بدون نام

      وعده ی ۱۰۰ روزه ی اقتصادی کجای؟؟؟؟ دقیقا کجایی؟؟؟؟؟؟کی بود که میگفت من جدی ترین برنامه رو برای اقتصاد دارم ................روحانی متشکریم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ....اقتصاد را بسازه یا جواب حملات را بدهد ...ماشا اله دوستان فرصت نمیدن بهش

    • توتو

      شرمندگی شما چه فایده ای برای مردم داره

    • بدون نام

      خوب تو که این همه میگی شرمندم یه کاری کن تا جوونامون نرن بخاطر بیکاری خودشون رو اتیش بزنن

    • بدون نام

      همسرمن برق کاراست الان یکسال است که بیکار است شغل ازاد دارد چون که ساختمان سازی نمی شود تمام کارهای ساختمانی خوابیده باید دیگر برود دزدی چراکهواقعا باوجوددوفرزند دیگر راهی باقی نمانده شرمندگی شما به دردمن وفرزندانم چه می شود دیگر واقعا خسته شدیم ............

    • محمد

      آفرين به دولت تبخير اميد

    • بدون نام

      بجای شرمنده ام و معذرت خواهی یه فکری به حال جوونای بیکار این مملکت بکنین

    • علی

      زمانی که کارمند با هفت سال سابقه فوق لیسانس از طریق ازمون سر کار رفته نهصد میگیرد سازمان محیط زیست کی باید شرمنده باشد زمانی که وعده صد روز داد شد بایستی فکر میکردیوقتی که وعده برجام وبعد پسا برجام طوری نیست چند ماه دیگه از شرمندگیتون در میایم

    • حسین

      جناب آقای رئیس جمهور حدود سی هزار کارگر و کارمند برای شرکت پدیده مشغول به کار بودند که به لطف تدبیر دولت شما بیکار شدند

    • مهدیه

      توروخدا یه کاری کنید نه فقط حرف و شعار

    • بدون نام

      من نمیدونم این اطلاعات غلط که بهتون میده....ازهمین کارا هم بااحمدی نژادمیکردن....لطفا دیگه ازاین تزا ندهید لطفا....کاملا مشخصه که چندتا کارخونه تعطیل شدن .. بسه دیگه.....

    • بدون نام

      حداقل کاش مدیران لایقی بودند و واقعا کاری انجام داده بودند

    • user

      گفتن شرمنده مشکلات حل نمی شه ...

    • بدون نام

      سه ساله کشور رو با بدترین وضع اداره میکنند. از پژوهشگاه هوافضای وزارت علوم بیش از 60 نفر تعدیل شدند کسانی که متخصص بودند و برای کشور کارهای بزرگی انجام داده بودند. دولت روحانی باید جواب بدهد. شرمندگی که معیشت مردم را درست نمیکند.

    • بدون نام

      سه ساله کشور رو با بدترین وضع اداره میکنند. از پژوهشگاه هوافضای وزارت علوم بیش از 60 نفر تعدیل شدند کسانی که متخصص بودند و برای کشور کارهای بزرگی انجام داده بودند. دولت روحانی باید جواب بدهد. شرمندگی که معیشت مردم را درست نمیکند.

    • بدون نام

      شرمنگی به درد بیکاران ایرانی اصلا نمی خورد.

    • بدون نام

      دولت روحانی کارنامه خوبی نداشته. باعث رکود در اقتصاد شده، دستش که تو جیب مردمه، به صنایع ضرر زده، یارانه مردم رو که قطع کردن به جاش حقوق چند صد میلیونی به خودشون میدن. این چه وضعیه آخه؟

    • ژکس

      تو کدوم دوره دولت به فکر شغل جوونای مملکتش بوده !!!؟ بیاید بگید مثلا تو این دوره انقدر رشد مثبت داشته !؟؟

    • عطا

      احمدی نژاد هم از این آمارها میداد.
      بابا جان! نان کجاست؟تدبیر کجاست؟ امید کجاست؟ارزانی و قدرت خرید کجاست؟
      شما شرمنده ملتید
      ملت شرمنده زن وبچه.ایکاش چندمدیر جوان با ایده های نوین در راس کار بودند که میتوانستند همه را از شرمندگی خارج کنند.

    • بدون نام

      من دو دختر دارم که قرار است انشاالله به خانه بخت بروند و شش ماه است که عقد نموده اند ، اما برای تهیه جهیزه اندک برای آنان نیازمند به وام ازدواج هستیم تا شاید بتوانم با اندک جهیزه ای به خانه بخت روانه اشان کنم ولی بانک بعلت نبودن بودجه برای این امر مهم از سوی دولت ، وام پرداخت نمی کند . اگز دولتی نتواند این مبلغ را ناچیز را به جوانان وام بدهد ، پس معلوم می شود یا همه بودجه را می دادند و یا اینکه وضع پولی خراب تر از چیزهایی است که روحانی می گوید.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        جهزیه در حد خودتون بدهید خب ...نه در حد دهان مردم ! ...خدایا یکمی عقل به این مردم بده

    • میلاد م

      خواستم بگم شرمندگی دولت به چه درد ما جوونا میخوره آقا بخدا اکثر جوانهای متولد 60به بالا ازروی بیکاری رو به اعتیاد آوردن ازتون خواهش میکنم دس به کار بشین اخه اون بیچاره که زن بچه داره با چه رویی نگاه به زن بچه اش کنه توروخدا به فکر مردم بیچاره هم باشین ممنون

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اکثر جوانهای متولد 60به بالا ازروی بیکاری رو به اعتیاد آوردن؟؟؟؟!!!! .....بهتره بگی از روی تنبلی وبیعرضگی ...اگر کسی بخواهد کار کند کار تو این مملکت فراوونه منتها همه دنبال کار راحت وپشت میزی هستند کار که نباید حتما با مدرک بخونه ...کار واقعی حاصل زور بازوی وعرق جبین است. .....این بچه ها هم اگر راضی به عرق ریختن بودن بیکار نمی ماندن

      • بدون نام

        آقای متخصص 10:28 اولا خودت بی عرضه و تنبلی دوما با احترام به تمام کارگران، شاید شما علاقه به عملگی داشته باشی یا لذت ببری همه که مث شما نیستن.افرادی که مدرک مهندسی معدن دارن یا شیمی یا باستنشناسی برن چکار کنن حفری غیر مجاز یا اختراع؟؟؟

    • مهران

      همه متاسفند و بیچاره جوونا باید بیکار و مستاصل باشند و باشند و باشند...این همه ثروت در کشور و ..........

    • بدون نام

      جناب ریس جمهور شرمندگی شما برای زن بچه ما ها اب ونان نمی شود بجای شعار عمل کنید و بفکر اشتغال باشید امار بیکاری خیلی بیشتر ار از ان چیزیست که اعلام میکنید تورم وگرانی هم که بیداد میکند در این چند سال اخر ملیاردر های زیادی به وجود امدند ودر عوض میلیونها نفر به نان شب محتاج شدند من بعد از بیست سال کار وتجربه دوسال است خانه نشین وبیکار شدم ونمی دانم به کی وکجا باید دردم را بگویم وبد تر از ان حرفها و وعده ها وشعار ها را که میشنوم نمک است بر زخمم

    • محمد

      باحقوق ها ی چند میلیونی مسئولان که تعداد کمی از آنهارسانه ائی شده میشدماهانه باهر 2 میلیون تومان جوان بیکاری را صاحب کارنموده واز بیکاری نجات داد ودر نتیجه تعداد کثیری از جوانان با آبرو مشغول کار میشدند نه شرمنده خانواده هایشان.

    • بدون نام

      شرمندگی هم نوعی کار افرینی واشتغال زایی شده جدیدا.ازیکطرف دولت قبل را مقصر میکنند واز طرف دیگر اظهار ناتوانی میکنند واظهار شرمندگی میکنند.بفرمابید شرمندگی فعلا میل کنید.

    • بدون نام

      وقتی با مهندسی مخابرات وتخصص رفتی حمالی این واون رو کردی وجیبت همیشه خالی بودو شرمنده پدرومادرت شدی ودلت خواست ازدواج کنی ولی دست وبالت خالی بودو هر جا برای کار رفتی چون کسی رو نداشتی هیچی محل بهت نگذاشت و....خدایا ما دستمون جلوی تو درازه، غیر از تو کسی رو نداریم تو هوای ما رو داشته باش ولا غیر

    • بدون نام

      وقتی با مهندسی مخابرات وتخصص رفتی حمالی این واون رو کردی وجیبت همیشه خالی بودو شرمنده پدرومادرت شدی ودلت خواست ازدواج کنی ولی دست وبالت خالی بودو هر جا برای کار رفتی چون کسی رو نداشتی هیچی محل بهت نگذاشت و....خدایا ما دستمون جلوی تو درازه، غیر از تو کسی رو نداریم تو هوای ما رو داشته باش ولا غیر

    • رهگذر

      آقاي روحاني شرمندگي به چه درد منه بيكار و صدها بيكار ديگه ميخوره ، ما كه هرروز و شب در حال خوردن شرمندگي پيش خانواده هايمان هستيم در كل شرمنده از متولد شدن ، شرمنده از درس خواندن ، شرمنده از اينكه عمرمان تلف شد ، شرمنده از اينكه چرا و به چه منظوري آفريده شده ايم و... به جاي اين حرفها از ژاپن 130ميليوني و چيني كه ميلياردها نفر جمعيت دارن چند اقتصاد دان بياريد و برنامه ريزي كنن براي جمعيت 80 ميليوني ايران

    • رضا

      واقعآ شرمندگیتون فقط مال بیکاری جوانهاست یا این یکی از هزار تاست !!!!!!!!

    • محمد حسین علوی

      روخانی خسته نباشی یکیشو بگم فقط بقیهدبیشتر بدونن
      کشاورزی بیشار شده ولی نمیدونم .چرا قیمتش بیشتر شده
      قربون دستت همه رو صادر داری میکنی قیمتش سوبله شده بابا.نوکرتم کلاس چه کاریته میزاری .

    • بدون نام

      توقع دارین پس از سونامی ویرانگر احمدی نژآد که اقتصاد ایران را به فنا داد معجزه بشه فقط برا تکمیل طرحهای نیمه کارهش 35 سال وقت لازمه

    • Aryan

      اگر به جاي اين كسي ديگر مي آمد خيلي بدتر هم مي شد

    • یک مادر

      هزار بارشرمنده چون توی هر خانه کمتر از دو تحصیل کرده بیکار نیست که با سی سا ل عمر هنوز سر سفره پدر نون می خوره

    • بدون نام

      فقط یه جمله :ازماست که برماست

    • بدون نام

      درتبلیغات انتخابات قول صدروزه دادی.وگفتی انچنان شغل ایجادکنم وانچنان رونق اقتصادی ایجادکنم که مردم محتاج یارانه۴۵هزارتومانی نباشندومردم به دولت وام بدهند.حالابعدازگذشت سه سال می گویی که شرمنده مردمم.این شرمندگی چه دردی ازجوانان بیکاردوامی کند؟بهتراست ازهمان جایی که به مردم قول دادی وبه واسته ان رای ازمردم گرفتی ازمردم عذرخواهی کنی.

    • بدون نام

      اقای بی نام بهانه قراردادن احمدی نژادبعدازسه سال قدیمی شده دیگه.اقای روحانی ازاوضاع ان روزهاخبرداشت که قول صدروزه داد.اگربگویی خبرنداشت که بازعذربدترازگناه است که وقتی کسی ازوضع اقتصادی موجوداطلاع نداردچطورمی خواهدرییس جمهوربشه,وبه مردم قول صدروزه میده؟

    • بی نام

      شرمندگی به چه درد میخوره ، تحریمها هم که فقط روی کاغذ رفع شده ، پس توی این سه سال چه گلی به سر این مردم زدین ، حقوقهای نجومی هم که از دولت قبل مونده پس توی این سه سال چکار میکردین که بعد از سه سال فهمیدین ، والا بخدا دیگه بسه یکم هم به فکر این مردم باشید و کمتر بفکر جیبتان.........

    • بچه های گیلان همه امید من است

      چای چرا دولت نمی خرد مردم چرا باید باع چای دست بکشند چای چی شد جواب بدین

    • بدون نام

      به فکر مردم باشین .....

    • بدون نام

      اگردولتمردان تمام ادوارایرانی 20روزاز ماه مثل منه حقوق بگیروباداشتن فوق لیسانس بیکاره تو خونه وکاسه گدایی چکنم چکنم بخودشان دیدنداون موقعه است شرمندگی عزیزان قابل قبوله ولاغیر

    • بدون نام

      شرمندگی شما به درد ما نمیخوره منو طبق قانون که همه کارکنان شرکت نفت استخدام میکن.چون دو سال عمر من دانشگاه شرکت نفت گذرانم .اما استخدامی نکردن به لطف دولت شما دولت امید ..وزیر نفت افتضاح ترین وزیر در کل جهان وزیری که مخالف نون دادان به مردمش هست یک نفر ازش راضی نیست وزیری که میگه ۵۰ هزار کارمند اضافی...

    • حسن حبیبی

      سلام اقای روحانی ایاشرمندگی خوبه منی که بخاطراینکه نمیتونم بعدازیکونیم سال که دخترم عقدکرده جهازیه شو جورکنم تاعروسی کنندچکارکنم بخدا چندبار ازشرمندگی خواستم خودکشی کنم لطفا چاره ای بکنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج