۳۴۰۹۳۷
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

حقو‌ق‌های نجومی زیر ذره بین

روز گذشته دادستان ديوان محاسبات اعلام كرد بررسي پرونده پرداخت حقوق‌هاي كلان غيرمتعارف از سال ۱۳۹۳ را آغاز كرديم و تخلف در برخي پرونده‌ها محرز و به تعقيب متخلفان منجر شده است.

روزنامه آرمان: روز گذشته دادستان ديوان محاسبات اعلام كرد بررسي پرونده پرداخت حقوق‌هاي كلان غيرمتعارف از سال ۱۳۹۳ را آغاز كرديم و تخلف در برخي پرونده‌ها محرز و به تعقيب متخلفان منجر شده است.

فياض شجاعي اظهار داشت: براي بررسي اين پرونده، سه روز قبل به يكي از دادياران در اين باره ماموريت دادم تا موضوع را با استناد به ماده ۲۱ قانون ديوان محاسبات كشور پيگيري و حداكثر تا ۱۰ روز گزارش كند. فارس نوشت؛ فياض شجاعي افزود: بر اساس اطلاعات دريافتي تاكنون مشخص شده كه حداكثر پرداختي‌ها در اين پرونده، ۱۷۰ ميليون تومان و به پزشكان خاص و در قالب كارانه بوده است.

وي گفت: در بررسي اين پرونده مشخص مي‌شود كه كدام پرداخت‌ها مبناي قانوني ندارد كه تخلف است و بايد از افراد بازپس گرفته شود. همچنين مشخص مي‌شود كه برخي پرداخت‌ها مبناي قانوني دارد اما نامتعارف است. شجاعي تاكيد كرد: براي جلوگيري از پرداخت‌هاي نامتعارف بايد با اصلاح قوانين در مجلس شوراي اسلامي، سقف پرداخت‌ها مشخص و منفذهاي سوءاستفاده از قانون بسته شود.

وي گفت: بر اساس اطلاعاتي كه از بررسي پرونده پرداخت‌ها در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي كسب كرده‌ايم پرداخت‌ها با عنوان كارانه و ديگر مزايا به پزشكان خاص پرداخت شده كه گرچه قانوني است اما متعارف نيست و بايد با اصلاح قانون، سقفي براي آن تعيين شود. شجاعي افزود: البته اين كارانه و مزايا متناسب با ميزان كار برخي پزشكان مانند برخي جراحان قلب و عروق پرداخت شده است وگرنه برخي پزشكان دريافتي بسيار كمتري دارند.

دادستان ديوان محاسبات گفت: ما بررسي پرداخت‌ها را از سال ۹۳ آغاز كرده‌ايم و برخلاف برخي تصورات اينگونه نيست كه در پي رسانه‌اي شدن اين موضوع، درصدد رسيدگي برآمده باشيم. برخي پرونده‌هايي كه تاكنون بررسي كرده‌ايم و مبناي قانوني نداشته به تعقيب پرداخت‌كننده و دريافت‌كننده آن منجر شده است. وي افزود: ديوان محاسبات كشور با استناد به ماده ۲۱ قانون اين ديوان به يكي از دادياران ماموريت داده است تا پرداخت‌هاي ده‌ها ميليون توماني در بانك‌ها، بيمه‌ها و شركت‌هاي دولتي، سازمان اموال تمليكي، سازمان امور مالياتي، شركت نفت و شركت‌هاي تابعه بررسي شود.

شجاعي اضافه كرد: همچنين به پرداخت‌ها در بانك‌ها، شركت‌ها و بيمه‌هايي كه طبق مقررات، دولتي محسوب نمي‌شوند اما بخش قابل توجهي از سهامشان متعلق به دولت، نهادهاي عمومي و سهام عدالت است رسيدگي مي‌شود. گفتني است رئيس مجلس در جلسه صبح ديروز و در پاسخ به انتقاد يكي از نمايندگان از پرداخت‌هاي نجومي در برخي دستگاه‌ها اعلام كرد: گزارش ديوان محاسبات در اين باره اوايل هفته آينده به مجلس ارائه مي‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج