۳۴۱۲۲۱
۹ نظر
۵۰۱۱
۹ نظر
۵۰۱۱
پ

آدامس خروس «چینی» در بازار!

معاون اداره کل نظارت بر فرآورده های غذایی سازمان غذا و دارو، در واکنش به فروش آدامس «خروس نشان» چینی، توضیحاتی ارائه داد.

خبرگزاری مهر: معاون اداره کل نظارت بر فرآورده های غذایی سازمان غذا و دارو، در واکنش به فروش آدامس «خروس نشان» چینی، توضیحاتی ارائه داد.

دکتر سهیل اسکندری در خصوص مطالب منتشر شده درباره آدامس خروس نشانی که تحت عنوان تولید کشور چین مطرح شده است، گفت: این نشان تجاری قدیمی آدامس که صحبت آن در فضای مجازی وجود دارد سالهاست که دیگر در کشور تولید نمی شود و احتمال اینکه برخی منفعت جویان با سوءاستفاده از گرایش جامعه به حال و هوای «نوستالژیک» بخواهند این محصول را بدون ضوابط سازمان غذا و دارو، تولید و به فروش برسانند بعید نیست.

وی ادامه داد: اما آنچه مسلم است اینکه این آدامس به هیچ وجه به صورت رسمی وارد نشده و در صحت و سلامت بهداشتی آن تشکیک جدی وجود دارد.

آدامس خروس «چینی» در بازار!

اسکندری با بیان اینکه تولید این محصول بدون مجوز از دو حال خارج نیست، افزود: یا این محصول به صورت غیر مجاز و تقلبی ولی با عنوان ساخت چین در کشور تولید شده است و یا اینکه به صورت قاچاق از کشورهای دیگر وارد کشور گردیده است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه بر تمام تولیدات و واردات فرآورده های دارای مجوز کامل نظارت ویژه وجود دارد بجاست که مصرف کنندگان این فرآورده و عموما فرآورده های غذایی، هنگام خرید محصولات مورد نظر خود به شماره پروانه بهداشتی و نشان سازمان غذا و دارو که بر روی بسته بندی ها درج می گردد، توجه نمایند.

معاون اداره کل نظارت بر فرآورده های غذایی سازمان غذا و دارو، امکان وجود آدامس های قاچاق در بازار را غیر ممکن ندانست و با تاکید بر اینکه محصولات تایید شده از سوی سازمان غذا و دارو در صورت وجود کوچکترین مشکلی، قابل پیگیری هستند، از عموم مردم خواست در صورت مشاهده محصولاتی مغایر با ضوابط موضوع را به روابط عمومی سازمان غذا و دارو یا معاونت های غذا و داروی سراسر کشور اطلاع دهند.

اسکندری در پایان خاطر نشان کرد: برای مقابله با فرآورده های قاچاق نیاز به تعامل دستگاه های انتظامی، بهداشت محیط و سازمان غذا و دارو است. زیرا مرزهای آبی و خاکی ایران بسیار گسترده است و با توجه اختیارات محدود، ارگان ها و سازمان ها به تنهایی نمی تواند از پس این معضل برآیند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      به آدامس خروسمونم رحم نكردن

    • Ebrahim

      :|

    • بدون نام

      یادش بخیر یه روزگاری ادامس خروس بود ، خب وقتی خودمون نمیتونیم حتا ادامس ایرانی هم تولید کنیم بزارید چینیا درست کنن ، ما که افتخار ملیمون پراید کره ای 20 سال پیشه کشور کره هست همون بهتر که تولید ملی نداشته باشیم ، حتا ادامس .

    • بدون نام

      درست دراومد پس جنس خارجی با کیفیت میخریدیم در جواب معترض ها میگفتیم یه خروس نشان نمیتونیم بسازیم خخخخ

    • کوروش

      خروسشم اون آقا خروسه نیست

    • بدون نام

      تولید لذت بخش ترین شغل دنیاست

      دریغا که توان‌مون رو به هدر میدیم و دنبال سفارش به چین هستیم در همه امور

    • بدون نام

      ای وای یادش ب خیر

    • بدون نام

      ای وای یاد مامانم یا د بابام به خیر خدا رحمتشون کنه عاشق آدامس خرونشان بودن دلم براشو تنگ شد دلم سوخت مامان بابام خوبم ماش قدرتون بیشتر میدانستم حیف که زود رفتین حیف

      پاسخ ها

      • ایلناز

        خدایشان بیامرزد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج