۳۴۱۳۷۹
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

ترامپ و کلینتون با چند رأی پیروز شدند؟

رقابت‌های درون حزبی در آمریکا با برتری «هیلاری کلینتون» و «دونالد ترامپ» به پایان رسیده است؛ در این گزارش نگاهی داریم به شمار آرای نامزدهای پیروز حزب دموکرات و جمهوری خواه.

خبرگزاری فارس: انتخابات روز سه‌شنبه دموکرات‌ها که در واشنگتن برگزار شد و با پیروزی «هیلاری کلینتون» به پایان رسید، ایستگاه آخر رقابت‌های درون‌حزبی برای مشخص شدن نامزدهای نهایی انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا بود.

در پایان این رقابت‌های پر فراز و نشیب، در اردوگاه‌ها دموکرات‌ها کلینتون پیروز شد و در بین جمهوری‌خواهان هم «دونالد ترامپ» در جایگاه نخست قرار گرفت.

حضور دو نامزد جنجالی یعنی «برنی سندرز» و ترامپ در این رقابت‌ها موجب شد تا انتخابات درون حزبی امسال در آمریکا با استقبال بیشتری نسبت به سال‌های گذشته مواجه شود. هم سندرز سوسیالیست و هم ترامپ سرمایه‌دار طرفدارانی مختص به خود داشتند که برخی از آن‌ها پیش از این از رأی دادن خودداری می‌کردند.

البته میزان مشارکت در انتخابات مقدماتی در تمام مناطق یکسان نبود و تفاوت قوانین انتخاباتی در ایالت‌های مختلف موجب شده بود تا شمار رأی‌دهندگان متفاوت باشد.

هرچند شمار رأی دهندگان در رقابت‌های امسال افزایش یافت، اما باز هم رأی هیچ‌یک از نامزدها، چه دموکرات و چه جمهوری‌خواه به عدی چون ۲۰ میلیون رأی نزدیک هم نشد.

در جناح دموکرات، هیلاری کلینتون با کسب کمی بیش از ۱۶ میلیون رأی در جایگاه نخست قرار گرفت و سندرز هم که صدها هزار جوان رأی اولی را به سمت خود جذب کرده بود، نزدیک به ۱۳ میلیون رأی به دست آورد.

جمع آرای حامیان حزب دموکرات در رقابت‌های مقدماتی کمتر از ۳۰ میلیون بوده است.

در حزب جمهوری‌خواه هم آمارها تقریبا در همین حدود است، اما به واسطه تعدد نامزدها، این رقم بین کاندیداها تقسیم شده است.

ترامپ که پیشتاز بلامنازع انتخابات مقدماتی بود، ۱۳ میلیون و ۶۰۰ هزار رأی به دست آورد. این بالاترین رأیی است که تاکنون یک نامزد جمهوری‌خواه توانسته در تاریخ رقابت‌های مقدماتی به دست آورد.

نزدیک‌ترین رقیب ترامپ، تد کروزی بود که تعداد آرایش به ۸ میلیون هم نرسیده است. پس از وی «جان کیسیک»، «مارکو روبیو» و «بن کارسون» قرار دارند که به ترتیب ۴.۲ میلیون، ۳.۵ میلیون و ۸۳۵ هزار رأی به دست آورده‌اند.

جب بوش هم که به واسطه نسبت خانوادگی با دو رئیس‌جمهور سابق در ابتدای رقابت‌ها حساب زیادی رو او می‌شد، اما در بین راه به دلیل عدم اقبال عمومی مجبور به کناره‌گیری شد، تنها نزدیک به ۳۰۰ هزار رأی کسب کرده است.

مجموع آرا جمهوری‌خواهان ۳۰.۶ میلیون رأی اعلام شده است.

انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا روز ۱۸ آبان (۸ نوامبر) برگزار می‌شود و در صورتی که در گردهمایی حزبی اتفاق غیرمعمولی رخ ندهد، ترامپ و کلینتون نامزدهایی نهایی دو حزب خواهند بود.

هنوز آمار دقیقی از تعداد واجدین شرایط رأی دادن در انتخابات پیش رو منتشر نشده است. در انتخابات سال ۲۰۱۲ حدود ۲۳۵ میلیون نفر از جمعیت ۳۱۸ میلیونی آمریکا واجد شرایط رأی دادن بودند. در آن سال باراک اوباما نزدیک به ۷۰ میلیون رأی کسب کرد و رئیس‌جمهور باقی ماند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمود

      خبراها خوبه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج