۳۴۱۴
۲ نظر
۵۰۰۸
۲ نظر
۵۰۰۸
پ

اگر مي‌خواهيد کبدتان چرب نشود...

اين مرغ‌ها بادی بیلدینگی هستند!

مدت‌های مدیدی است كه همه ما می‌دانیم به مواد خوراكي كه مصرف مي‌كنيم، هورمون‌هاي مختلفي تزريق مي‌شود كه براي سلامت بسيار خطرناك هستند...

اين مرغ‌ها بادی بیلدینگی هستند!

اين مرغ‌ها بادی بیلدینگی هستند!

مدت‌های مدیدی است كه همه ما می‌دانیم به مواد خوراكي كه مصرف مي‌كنيم، هورمون‌هاي مختلفي تزريق مي‌شود كه براي سلامت بسيار خطرناك هستند؛ يكي از اين هورمون‌ها استروئيد‌ هاست كه معمولا به مرغ‌ها تزريق مي‌شود و مشكلاتي را به‌خصوص براي خانم‌ها ايجاد مي‌كند، علاوه بر آن كبد كه يكي از اجزاي بسيار مهم دستگاه گوارش است نيز از عوارض اين هورمون دور نمي‌ماند


چرا بايد از خوردن بال و گردن مرغ پرهيز كنيم

معمولا براي رشد سريع‌تر، به مرغ‌ها هورمون استروئيد تزريق مي‌شود، تزريق استروئيد به مرغ هم اغلب در ناحيه گردن يا بال انجام مي‌گيرد. بنابراين تجمع استروئيد در اين 2 ناحيه از همه جا بيشتر است. نكته مهم اينجاست كه استروئيدها اثرات وحشتناكي روي بدن انسان دارند. هورمون استروئيد علاوه بر تسريع رشد، اثرات بسيار خطرناك‌تري در مجاورت با هورمون‌هاي زنانه ايجاد مي‌كند كه منجر مي‌شود زنان هرچه بيشتر مستعد رشد كيست در رحم خود باشند بنابراين توصيه مي‌شود افراد مراقب رژيم غذايي خود بوده و تا جايي كه امكان دارد از مصرف بال مرغ بپرهيزند.


اگر استروئيد تزريق شود

هورمون‌هاي استروئيدي در سيستم‌هاي مختلف بدن اختلال ايجاد مي‌كنند؛ اين هورمون‌ها باعث افزايش ترشح هورمون‌هاي استروئيدي در بدن مي‌شوند كه همين عارضه به تنهايي مشكلات زيادي را در بدن ايجاد مي‌كند. اين هورمون‌ها چون محلول در چربي هستند از طريق غذاها به راحتي به بدن انسان‌ منتقل مي‌شوند و يكي از عارضه‌هاي بارز اين هورمون‌ها اختلال در روند بارداري يك خانم باردار است. علاوه بر اين عارضه، تغيير دوره سيكل قاعدگي و اختلال رويشي مو هم از مشكلات عمده‌اي است كه خانم‌ها به دليل وجود اين هورمون‌ها با آن مواجه مي‌شوند. اختلالات گوارشي ناشي از اين هورمون‌ها كه در دستگاه گوارش ايجاد مي‌شود معمولا كبد را تحت‌تاثير قرار مي‌دهد و به‌صورت افزايش چربي در اين بافت شاهد آن هستيم كه اتفاقا خانم‌ها در اين زمينه مستعدترند.

اين همان اتفاقي است كه ما در دوپينگ ورزشكارها مي‌بينيم به‌خصوص در افرادي كه در رشته‌هاي بدن‌سازي‌ و زيبايي اندام فعاليت مي‌كنند؛ اين افراد به بدن خود هورمون‌هاي مختلف استروژني و مشابه آن را تزريق مي‌كنند تا بافت چربي بيشتري زير پوست‌شان به‌وجود ‌آيد و به استيل بدني كه ما در اين ورزشكارها سراغ داريم برسند؛ اين كار مي‌تواند علاوه بر اين‌كه آن بافت چربي را زير پوست ايجاد مي‌كند، باعث افزايش چربي در اطراف كبد شود كه به اين عارضه كبد چرب مي‌گويند و اين مشكل مي‌تواند موجب اختلالات عروقي در كبد شود كه از خطرناك‌ترين عارضه‌هاي بيماري‌هاي كبدي است.


مواظب كبدتان باشيد

كبد چرب مي‌تواند به سمت بيماري اي به نام استارتو هپاتايتيسم برود كه در 20درصد افرادي كه به اين بيماري مبتلا مي‌شوند موجب نارسايي كبدي شود كه اين بيماري بسيار خطرناك است و در نوع خودش مي‌تواند باعث مرگ‌ومير شود.
اختلالي كه در اين زمينه بسيار پر اهميت و مربوط به گوارش است، تغييرات سيستم غددي بدن است كه موجب بروز انواع مختلف ناهماهنگي‌هاي هورموني مي‌شود و اين اختلالات در نهايت موجب مشكلات هورموني مي‌شوند.


طرز پخت، تاثير آنچناني در عملكرد اين هورمون‌ها ندارد به دليل اين‌كه اين‌هورمون‌ها محلول در چربي بوده و در بسياري از موارد در برابر حرارت مقاوم بوده و به راحتي از طريق تغذيه منتقل مي‌شوند، شايد مهم‌ترين و بهترين كار حذف كردن اين بافت چربي هنگام طبخ باشد چون اين هورمون‌ها محلول در چربي بوده و تجمع آنها در بافت چربي بيشتر خواهد بود. اين بافت‌ها در مرغ بيشتر در پوست، گردن و بال تجمع پيدا مي‌كنند؛ هرچند اين هورمون‌ها در بافت‌هاي چربي بين گوشتي هم وجود دارند اما ميزان كمتري دارند


درماني كه وجود ندارد

مهم‌ترين راه درمان اين مشكل قطع مصرف هورمون‌هاي استروئيدي است كه مي‌تواند باعث شود اكثر عوارضي كه ايجاد شده دوباره به حالت طبيعي و اوليه‌اش برگردد ولي اگر قرار باشد ما اين هورمون‌ها را به‌صورت دائمي در مواد‌غذايي مصرف كنيم طبيعتا اين اتفاق هرگز نمي‌افتد؛ وقتي كه ما مصرف يك هورمون را به شكل دارويي تجويز مي‌كنيم از ميزان آن و عوارضش اطلاع داريم و به موقع مي‌توانيم از مشكلاتي كه با مصرف آن دارو ممكن است به‌وجود آيد جلوگيري كنيم ولي وقتي نمي‌دانيم چه ميزان از دوز دارويي را به بيمار داده‌ايم قدرت قطع يا تصميم‌گيري براي عوارض دارو را نداريم و در نتيجه وقتي متوجه عوارض مي‌شويم كه بيماري به اندازه بسيار زيادي پيشرفت كرده و ما قدرت برگشت عوارض را از دست داده‌ايم و عملا كساني كه با مصرف بي‌رويه اين هورمون‌ها دچار مشكل شده‌اند راه درمان قطعي ندارند.


دل درد بعد از پيك‌نيك

غذاهايي كه در پيك نيك استفاده مي‌شوند مي‌توانند چندين مشكل داشته باشند يكي از اين مشكلات ناسالم بودن اين غذاهاست؛ معمولا همه ما تجربه دوره‌هاي عفونت روده‌اي را بعد از يك پيك‌نيك داريم به اين دليل كه وقتي در خارج از خانه و در طبيعت هستيم به اندازه كافي به سلامت غذا توجه نمي‌كنيم. برفرض مثال سبزي‌هايي كه در اين شرايط مصرف مي‌كنيم خوب نمي‌شوييم يا گوشتي را كه مصرف مي‌كنيم به اندازه كافي نمي‌پزيم، همين نكته درصورت آلودگي گوشت به عفونت‌هايي مثل كيست هيدراتيك باعث بيماري فرد مي‌شود. انگل‌هايي كه در گوشت حيوانات وجود دارند اگر به اندازه كافي پخته نشوند فرد را به‌راحتي مبتلا به آن انگل مي‌كنند. غير از اين مسئله استفاده از مواد‌غذايي كه مواد نگه‌دارنده دارند مي‌توانند مشكل‌زا باشند حتي در مواقعي كه مقدار اين مواد استاندارد و با دوز پايين باشد و اگر ميزان مصرف زياد باشد، مشكلات گوارشي را به‌دنبال دارد.


اين مرغ‌ها بادی بیلدینگی هستند!

خطرناك‌ترين شيوه پخت غذا

كبابي كردن به‌خصوص در مورد انواع گوشت‌ها يكي از روش‌هاي مورد علاقه ما ايراني‌هاست؛ روشي كه اتفاقا طعم لذيذي به غذاي مورد نظر ما مي‌دهد. در اين روش خبري از چربي‌ و روغن نيست و زمان پخت هم بسيار كوتاه است؛ اما ايراد مهمي كه به اين سبك از پخت وارد مي‌شود همراه شدن غذا با مواد سمي به‌دليل تماس مستقيم با شعله آتش است. در فرآيند كباب كردن، چربي‌هاي موجود در گوشت به‌دليل تماس مستقيم با حرارت مي‌شكنند و هيدروكربن توليد مي‌كنند. هيدروكربن هم تركيبي سرطان‌‌زاست كه مصرف آن در دراز مدت آسيب‌هاي جدي براي سلامت بدن به‌دنبال دارد. در حقيقت وقتي شما گوشت را روي زغال كباب مي‌كنيد مقداري از چربي گوشت روي زغال تراوش مي‌كند. اين چربي در تماس با حرارت بالا مواد سرطان‌زا و مسموميت‌زایی مثل آكرولئین تولید می‌كند. این مواد هم به دليل تماس مستقیم با گوشت به آن نفوذ پیدا می‌كنند و همین منجر به سرطان‌زا شدن گوشت كبابی می‌شود.


در فرآيند كباب كردن، چربي‌هاي موجود در گوشت به‌دليل تماس مستقيم با حرارت مي‌شكنند و هيدروكربن توليد مي‌كنند. هيدروكربن هم تركيبي سرطان‌‌زاست كه مصرف آن در دراز مدت آسيب‌هاي جدي براي سلامت بدن به‌دنبال دارد. در حقيقت وقتي شما گوشت را روي زغال كباب مي‌كنيد مقداري از چربي گوشت روي زغال تراوش مي‌كند. اين چربي در تماس با حرارت بالا مواد سرطان‌زا و مسموميت‌زایی مثل آكرولئین تولید می‌كند


وقتي اجاق گاز سرطان‌زا مي‌شود

مورد دیگری كه خطر كبابی كردن گوشت را بیشتر می‌كند جایگزین شدن اجاق گاز‌های خانگی به جای زغال برای كباب كردن است. حتما رنگ شعله‌های آبی و زرد را هنگام كباب كردن روی اجاق گاز دیده‌اید. این شعله نشان‌دهنده تركیب متان نیم‌سوز با آنزیم‌های گوشت است كه باز هم تركیبی بسیار سرطان‌زاست. با این توصیف‌ها كباب كردن با همه طعم لذیذی كه به غذا می‌دهد یكی از شیوه‌های پختی است كه مشكلات زیادی را به همراه دارد.

البته قرار نیست آگاهی از این عوارض، روش كبابی‌كردن را به‌طور كل از فهرست غذهای‌مان حذف كنيم زيرا با رعایت یكسری نكات هنگام پخت، می‌توان آسیب‌ناشی از این شیوه را تا حد زیادی كنترل كرد مثلا این كه حتما قبل از كباب كردن چربی‌ها را به‌طور كامل از گوشت جدا كنید. دود ناشی از آب شدن این چربی‌ها كه به دليل غلظت زیاد دوباره روی گوشت می‌نشیند بسیار سرطان‌زاست. سعی كنید با بالا بردن دمای زغال و كوچك درنظر گرفتن تكه‌های گوشت زمان كباب كردن را تا جایی كه امكان دارد كوتاه كنید. دقت كنید آغشته كردن گوشت به روغن، به تولید بیشتر مواد سرطان‌زا منجر می‌شود بنابراین این روش بر خلاف طعم و ظاهر مناسبی كه به گوشت شما می‌دهد، اصلا شیوه تايید شده‌ای نیست.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • hooman

      با سلام
      وقتی که این مطلب روخواندم به عنوان یک دامپزشک لازم دونستم که نکاتی رو عنوان کنم
      اول اینکه درکشور ما به هیچ عنوان به مرغها هورمونی تزریق نمی شود و رشد سریع مرغهای پرورشی به خاطر اصلاح ژنتیکی و نحوه خاص جیره غذایی میباشد.
      دوم اینکه تزریق هورمون استرویید به مرغهای پرورشی به هیچ عنوان توجیح اقتصادی ندارد
      ودرآخراینکه اصلا درکشور ما دسترسی به این میزان از حجم هورمون استرویید که به تمامی مرغهای پرورشی تزریق شود وجودندارد
      خواهشمندم درانتخاب و انتشارمطالب دقت کرده وباورهای نادرست راایجاد نکنید.اگرچه خوردن بال وگردن توصیه نمی شوداما بدلیل تزریق هورمون نیست.

    • بدون نام

      هیچ نظری ندارم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج