جاباما
۳۴۱۴۲۶
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

تکذیب شایعه تبدیل برنج به الکل!

۱۲۰۰ تن برنج وارداتی شرکت بازرگانی دولتی ایران به‌دلیل منقضی‌شدن تاریخ مصرف و ممنوعیت مصرف انسانی و دامی تبدیل به الکل می‌شود.

خبرگزاری تسنیم: ۱۲۰۰ تن برنج وارداتی شرکت بازرگانی دولتی ایران به‌دلیل منقضی‌شدن تاریخ مصرف و ممنوعیت مصرف انسانی و دامی تبدیل به الکل می‌شود.

سال گذشته محموله بیش از ۱۲۰۰ تن برنج وارداتی شرکت بازرگانی دولتی به‌اتهام قاچاق توقیف شده بود که شعبه هفتم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب بندرعباس در خردادماه امسال، درباره اتهام شرکت بازرگانی دولتی و شرکت خدمات غله و بازرگانی منطقه شش قرار منع تعقیب صادر کرد، ولی مصرف انسانی و دامی برنج‌های موصوف را به‌دلیل اینکه تاریخ مصرف آن منقضی شده، ممنوع اعلام و صرفا مجوز مصرف صنعتی و تبدیل آن به الکل را بنابر ماده ۱۴ قانون مواد خوراکی و آشامیدنی صادر کرد. در حالی که برخی رسانه‌ها از تبدیل ۱۲۰۰ تن برنج وارداتی شرکت بازرگانی دولتی ایران به الکل ناشی از منقضی شدن تاریخ مصرف و ممنوعیت مصرف انسانی و دامی، خبر داده‌اند، معاون بازرگانی داخلی این شرکت ضمن تکذیب این خبر اعلام کرد که برای تصمیم‌گیری در این زمینه منتظر جواب آزمایش سازمان غذا و دارو هستیم.

چیزی به نام برنج آلوده نداریم!

حسن عباسی معروفان اظهار کرد که با توجه به اینکه در دولت قبلی و در سال‌های ۱۳۹۱ و ۱۳۹۲ ناشی از اوج فشار و احتمال تحریمی که علیه کشور وجود داشت، دولت تصمیمی اتخاذ کرد تا بیش از حد نیاز برنج وارد کند و هم خود و هم بخش خصوصی بیش از یک میلیون تن برنج وارد کردند که شاید در زمان خودش با شرایط آن زمان تصمیم بجایی بوده است، اما از آنجا که چهار ماه واردات برنج ممنوع شد و از سویی دیگر بخش خصوصی اقدام به عرضه برنج وارداتی خود کرد، عرضه و فروش برنج وارد شده در آن زمان به تاخیر افتاد.

او ادامه داد تاریخ انقضای برنج یا همان تاریخ مصرف بهینه این محصول دو سال پس از تولید است که اگر خوب نگهداری شود می‌توان آن را مجددا تمدید کرد که باید با دستور دستگاه‌های نظارتی مانند سازمان غذا و دارو، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باشد که در این راستا پیرو نامه‌نگاری‌های صورت گرفته‌اندک ذخایر باقیمانده برنج از آن زمان که کمتر از ۱۰ هزار تن است، از سوی سازمان غذا و دارو تا پایان خرداد‌ماه امسال برای مصرف مورد تایید قرار گرفت.

معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی با بیان این‌که ذخایر باقیمانده برنج وارداتی مذکور در چهار استان وجود دارد، تصریح کرد که در این راستا در جلسه اخیر ستاد تنظیم بازار تصمیم‌گیری شد تا برنج‌های ته‌انباری بازرسی شود و مورد آزمایش قرار گیرد تا در صورت قابلیت مصرف انسانی، دامی یا صنعتی برای آن تصمیم‌گیری‌های لازم اتخاذ شود. او همچنین اینطور ادامه داد که این کار اقدام دلالان برنج داخلی در کشور بود که با کمک سایرین به هدفشان رسیدند، برنج را گران کردند و اکنون با قیمت ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان می‌فروشند.

حسن‌عباس ‌گفت که مطرح کردن وجود برنج آلوده در جامعه التهاب ایجاد می‌کند چرا که شرکت بازرگانی دولتی هیچ چیزی که آلوده باشد، نداشته، ندارد و نخواهد داشت.معاون شرکت بازرگانی دولتی ایران افزود برنج‌هایی که سال گذشته در مورد آن صحبت می‌شد و در رسانه‌ها درباره آن نوشته می‌شد، آزمایش شده و به فروش رفته و هیچکدام از آن برنج‌ها آلوده نبود. معروفان تصریح کرد اما با توجه به جو سیاسی که در مورد برنج‌های شرکت بازرگانی دولتی در سال گذشته به وجود آمد، قوه قضائیه در برخی از استان‌ها آن برنج‌ها را تا تعیین تکلیف توقیف کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      سلام چراخبررامی نویسیدبعدتکذیب می کنیدلطفامردم راسرکارنگذاریدممنون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج