۳۴۱۴۳۱
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

بازگشت حمید امجد به تئاتر پس از ۱۲ سال

حميد امجد پس از ١٣ سال به كارگرداني تئاتر بازمي‌گردد. «سه خواهر و ديگران» عنوان نمايشي است كه امجد پايان تيرماه در سالن اصلي تئاتر شهر به صحنه خواهد برد.

روزنامه اعتماد: حميد امجد پس از ١٣ سال به كارگرداني تئاتر بازمي‌گردد. «سه خواهر و ديگران» عنوان نمايشي است كه امجد پايان تيرماه در سالن اصلي تئاتر شهر به صحنه خواهد برد.

متن اين نمايش را حميد امجد به نگارش درآورده است و در آن به غير از اشاره به رخدادها و شخصيت‌هايي واقعي از زندگي شخصي آنتوان چخوف، از محتواي چند اثر او همچون «باغ آلبالو» و «سه خواهر» نيز در كنار پاره‌هايي از موقعيت و رخدادهاي «شاه لير» شكسپير استفاده كرده است. در اين نمايش رد پاي گرايش حميد امجد به شناخت و تجربه نمايش‌هاي سنتي ايراني و تاريخ ايران نيز جستني است. اما افشين هاشمي كه به تازگي در نمايش «طرب نامه» بهرام بيضايي در خارج از ايران به صحنه رفته بود قرار است يكي از بازيگران نمايش «سه خواهر و ديگران» باشد.

بازگشت حمید امجد به تئاتر پس از 12 سال

هاشمي درباره نقشش در نمايش حميد امجد مي‌گويد: باغِ آلبالو»ي چخوف شخصيتي دارد به نامِ فيرز كه از قديم در آن باغ كار مي‌كرده. اين شخصيت از آن نمايشنامه به «سه خواهر و ديگران» حميد امجد آمده و در كنار الگا، ماشا و ايرينا كه از «سه خواهر» چخوف آمده‌اند قرار گرفته، اما فيرز نمايشِ ما روس نيست بلكه نشانه‌هايي از سياه تخته‌حوضي دارد و نامش فيروز است كه اهالي خانه به اشتباه او را فيرز صدا مي‌زنند. به همين دليل من هم در بازي آن - همانطور كه نمايشنامه خواسته - از بعضي مولفه‌هاي اين شخصيت نمايش سنتي استفاده مي‌كنم.

يكي از نكات جالب درباره اين اجرا اين است كه بلافاصله پس از اجراي «مجلس ضربت زدن» به نويسندگي بهرام بيضايي و كارگردان محمد رحمانيان به صحنه خواهد رفت. بسياري رحمانيان و امجد را از شاگردان بيضايي مي‌‌دانند.

افشين هاشمي مي‌گويد جز در تاكيد بر متن هيچ‌وجه اشتراكي در كارگرداني اين سه نيست شايد براي‌تان عجيب باشد، اما با اطمينان مي‌گويم كه جز تاكيدشان بر درست و عين به عين گفتن متن، هيچ‌وجه اشتراك ديگري در كارگرداني ندارند و تقريبا هركدام شيوه خودشان را براي كار با بازيگر دارند. اما در عين حال اگر با يكي‌شان كار كنيد با بقيه هم احساس راحتي و نزديكي خواهيد كرد. چيزي مثل ويزاي شينگن! كه اگر از يك كشور بگيريد به ديگر كشورها هم مي‌توانيد سفر كنيد!

هاشمي درباره تجربه اخيرش در همكاري با بهرام بيضايي نيز مي‌گويد: بودن و كار در كنار آقاي بيضايي آنقدر لذت‌بخش و آموزنده است كه هرگاه اين فرصت پيش بيايد، آن را از دست نمي‌دهم. «طرب‌نامه» امكاني بود تا دوباره دانسته‌هايم از نمايش سنتي را مرور كنم و البته از حضور در يك نمايش شادي‌آور لذت ببرم.

افشين هاشمي كه با فيلم «خسته نباشيد» نخستين كارگرداني سينمايي خود را نيز تجربه كرد درباره ساخت جديد اثر سينمايي‌‌اش نيز مي‌گويد: پس از درخواست‌مان براي دريافت پروانه‌ساخت، با ۷ مورد اصلاحيه روبه‌رو شديم، كه در گفت‌وگو با آقاي فرجي، خوشبختانه به ۴ مورد كاهش يافت كه انجام داديم و در نتيجه به زودي پروانه نمايش‌مان را دريافت خواهيم كرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج