جاباما
۳۴۱۴۷۱
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

افتتاح بزرگترین مرکز تئاتر کشور، به زودی

مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به اینکه احداث بزرگترین مرکز تئاتر حرفه ای ایران در جنوب پایتخت یکی از اساسی ترین اقدامات انجام شده از سوی شهرداری تهران است، گفت: عملیات احداث این مرکز به پایان رسیده و به زودی به بهره برداری می رسد.

هنر آنلاین: مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به اینکه احداث بزرگترین مرکز تئاتر حرفه ای ایران در جنوب پایتخت یکی از اساسی ترین اقدامات انجام شده از سوی شهرداری تهران است، گفت: عملیات احداث این مرکز به پایان رسیده و به زودی به بهره برداری می رسد.

علیرضا جعفری روابط عمومی و امور بین الملل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران با تاکید بر اینکه کم کردن فاصله شمال با جنوب شهر یکی از سیاستها و اولویتهای اصلی شهرداری تهران به شمار می آید، افزود:به همین دلیل بهترین مرکز فرهنگی و سالن تئاتر با تجهیزات و امکانات گسترده در منطقه ۱۵ احداث شده است.

افتتاح بزرگترین مرکز تئاتر کشور، به زودی

او با اشاره به اینکه در حال حاضر مرکز تئاتر حرفه ای خاوران به پیشرفت صد در صدی رسیده است، گفت: این مجموعه به منظور رفع نیاز هنرمندان به مرکز حرفه ای و همچنین نیاز مناطق جنوب شهر به اماکن فرهنگی و هنری ساخته شده تا خلاهای موجود در این حوزه برطرف شود.

جعفری با اشاره به تاکیدات شهرداری تهران مبنی بر اولویت قرار دادن مناطق محروم، تصریح کرد: توسعه فضاهای فرهنگی در مناطق جنوب منجر به کاهش آسیبهای اجتماعی و برطرف شدن برخی از مشکلات و تهدیدات در شهر می شود.

وی با بیان اینکه باید ساکنان مناطق محروم بتوانند با صرف هزینه اندک از امکانات فرهنگی موجود حداکثر استفاده داشته باشند، گفت:ساخت مراکز فرهنگی در این مناطق امری اجتناب ناپذیر است تا ساکنان این محدوده به خصوص نوجوانان و جوانان از اوقات فراغت خود به بهترین نحوء استفاده کنند.

به گفته مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران سرمایه گذاری در مناطق محروم عین عدالت است و مانع از عمیق تر شدن شکاف طبقاتی در جامعه می شود.

وی با اشاره به اینکه مرکز تئاتر حرفه ای خاوران قابلیت میزبانی از جشنواره های بین المللی و اجرای چندین نمایش به طور همزمان را دارد، گفت: این مجموعه فرهنگی و هنری نقش مهمی در راستای گسترش فرهنگ و هنر ایفا کرده و منجر به جلب نظر علاقه مندان خواهد شد.

جعفری با بیان اینکه مرکز تئاتر حرفه ای خاوران دارای یک سالن اصلی با گنجایش هزار نفر و ۴ سالن نمایش تجربی با گنجایش ۱۵۰ نفر است، افزود: این مرکز به سالن نمایش تئاتر عروسکی با ظرفیت ۱۲۰ نفر نیز مجهز است.

وی با تاکید براینکه استانداردهای جهانی مقیاس های شهری در مرکز تئاتر حرفه ای خاوران رعایت شده است، گفت: این مرکز دارای سالن نمایش سینما و آمفی تئاتر ، امکان اجرای کنسرت های بزرگ موسیقی، کارگاه ساخت دکور و خیاطی، سالنهای تمرین، اتاق گریم، برگزاری تئاتر موزیکال، تئاتر سنتی، اجرای ارکستر سمفونیک، کتابخانه تخصصی، سایت اینترنت، گالری ها، ایجاد فضاهای کارگاهی و آموزشی و مکانهایی تفریحی چون رستوران، فروشگاه، سالن بازی کودکان و غرفه های فروش محصولات فرهنگی است.

مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران به بهره برداری از ابر پروژه های دیگر در تهران تا پایان سال ۹۵ اشاره کرد و گفت: پروژه صبا، باغ کتاب، مسجد ۷۲ تن و همچنین بازسازی و مرمت خانه مشاهیر و هنرمندان از جمله خانه سیمین و جلال از دیگر پروژه های ما به شمار می آید.

پردیس تئاتر تهران با نام تئاتر حرفه ای خاوران بزرگ‌ترین مرکز تئاتر حرفه‌ای ایران است که در جنوب شرقی تهران و در نزدیکی فرهنگسرای خاوران ساخته شده است. این مرکز در زمینی به مساحت ۲۷ هزار و ۹۶۰مترمربع و با زیربنای ۱۸ هزار و ۱۸۲ مترمربع جنب فرهنگسرای خاوران قرار گرفته است.

مرکز تئاتر حرفه ای خاوران ناهنجاری های اجتماعی در جنوب تهران را از بین می برد

جمعی از اساتید دانشگاه با اشاره به تاثیر گذاری اقدام شهرداری تهران در راه اندازی مرکز تئاتر حرفه ای خاوران در شکوفایی استعدادهای جوانان ،تاکید کردند: مرکز تئاتر حرفه ای خاوران منجر به ایمن سازی نقاط جرم خیز شهر و از بین رفتن آسیبها و ناهنجاریهای اجتماعی می شود.

مرکز تئاتر حرفه ای خاوران که در جنوب شرق تهران (خیابان خاوران) احداث شده، یکی از مراکز اصلی و مهم تئاتر کشور است که قابلیت اجرایی چندین نمایش همزمان در آن وجود دارد. سالن اصلی مرکز تئاتر حرفه‌ای از محاسبات آکوستیکی برخوردار است وطراحی آن با توجه به استانداردهای سالن‌های تئاتر انجام شده تا بدون نیاز به بازتقویت صدا، بتواند صدای رسایی در فضا ایجاد کند.کتابخانه تخصصی، سایت اینترنت، گالری‌ها و ایجاد فضاهای کارگاهی و آموزشی با مساحتی نزدیک به ۴ هزار مترمربع و مکان‌هایی تفریحی چون رستوران، فروشگاه، سالن بازی کودکان و غرفه‌های فروش محصولات فرهنگی از دیگر امکانات این مجموعه است. این مرکز قابلیت میزبانی جشنواره‌های بین‌المللی را نیز دارد.

مرکز تئاتر حرفه ای خاوران منجر به محرومیت زدایی فرهنگی در جنوب تهران می شود

داوود صفایی در گفت و گو با خبرنگار شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به اینکه راه اندازی هر مجموعه فرهنگی در هر نقطه از کشور ارزشمند و در آینده مردم آن منطقه بسیار تاثیر گذار است، گفت:در کنار تمدن جدید بشری متاسفانه آسیبهای اجتماعی نیز شکل گرفته و گسترش یافته است.
وی با تاکید بر اینکه در زندگی شهری کنونی باید برای از بین بردن آسیبها و کاهش آن، بخش متعالی انسانی خود را تربیت کرده و پرورش دهیم، افزود: در این شرایط خانواده ها به تنهایی قادر به مقابله و در امان بودن از آسیبها نیستند، بنابراین فضاهای فرهنگی مانند مرکز تئاترحرفه ای شهر تهران بهترین راهکار برای مقابله با آسیبها هستند.
این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه مرکز تئاتر حرفه ای خاوران یکی از بهترین مجموعه ها برای تبیین رفتارهای جدید زندگی شهری در قالب نمایش است، افزود:البته مجموعه های مختلف از جمله فرهنگسراها، کتابخانه ها و نهادهای مدرن تر مانند این مرکز در این رفتار سازی دخیل هستند.

به گفته این استاد دانشگاه نقش مراکز فرهنگی مانند مرکز تئاتر خاوران در اجتماعی شدن و فرهنگ پذیری کودکان و نوجوان بهتر و بیشتر از رسانه هاست؛ چرا که از طریق این مراکز فرهنگی ارتباطات پیامی چهره به چهره و با تاثیرگذاری بیشتری صورت می گیرد.

وی با اشاره به اینکه در مناطق محروم و جنوب شهر تهران تنها با محرومیت اقتصادی مواجه نیستیم بلکه با محرومیت فرهنگی نیز رو به رو هستیم، گفت: بنابراین راه اندازی مجموعه های فرهنگی مانند مرکز تئاتر حرفه ای خاوران منجر به رفع محرومیت فرهنگی در این مناطق شده و فرهنگ متعالی ایرانی اسلامی را در بین شهروندان این بخش از تهران تقویت می کند.

این عضو هیات علمی دانشگاه با تاکید بر اینکه وجود چنین مراکز فرهنگی در سرنوشت نوجوانان و جوانان این منطقه از شهر بسیار تاثیر گذار است، افزود: مرکز تئائر حرفه ای خاوران باعث می شود اقشار مختلف مردم از طریق هنر نمایش به درک درستی از زیبایی های جهان دست یافته و در آینده زندگی بهتری را برای خود و دیگران رقم بزنند.

به گفته این استاد دانشگاه ساخت چنین مراکز فرهنگی تاثیرات بسیار عمیق تر و ماندگارتری نسبت به ساخت کارخانه ، احداث بزرگراه و پل دارد، البته هرچند ساخت این اماکن هم ضرورت دارد ، اما ساخت مراکز فرهنگی از اهمیت ویژه تری برخوردار است چرا که انسان ساز خواهد بود و همین افراد در آینده به دستاوردهای برزگی در عرصه های مختلف پزشکی، علمی و فنی دست می یابند.

مرکز تئاتر حرفه ای خاوران از طریق هنر نمایش می تواند گره های کور معضل اجتماعی را باز کند

حسین افخمی،عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی نیز در ادامه این گفت و گو به خبرنگار روابط عمومی و امور بین الملل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به اینکه سیاست فرهنگی تابع سیاستهای کلان کشور است، گفت:مراکز و مجموعه های فرهنگی باید در مردم ایجاد آرامش کنند.

وی با اشاره به ضرورت احداث مرکز تئاتر حرفه ای خاوران در منطقه جنوب تهران، گفت: وجود چنین مراکزی در مناطق که شهروندان آن از رفاه اجتماعی کمتری برخوردارند لازم و ضروری است.

وی با اشاره به بعد سرگرمی مرکز تئاتر حرفه ای شهر تهران افزود: این مجموعه ضمن ایجاد فضای شاد و تفریحی برای مردم، از جنبه های آموزشی و مثبتی هم برخوردار است.

به گفته این عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی مرکز تئاتر حرفه ای شهر تهران آموزش موازی و به عبارتی آموزش غیر مستقیم زندگی سالم را به شهروندان ارائه خواهد داد.

وی به تاثیر چنین مراکزی در افزایش دانش عمومی جامعه اشاره و خاطر نشان کرد:از طریق تولید محتوا و در قالب طنز و نمایش در مرکز تئاتر حرفه ای شهر تهران می تواند مسایل و مشکلات جامعه را به نقد کشید.

به گفته این استاد دانشگاه می توان از طریق مرکز تئاتر حرفه ای شهر تهران می توان رفتارجمعی شهروندان در قانونگرایی و مطالبه گری از مسئولان را افزایش داده و آگاهی آنان را بالا برد.

وی با اشاره به اینکه احداث مرکز تئاتر حرفه ای خاوران حق طبیعی شهروندان جنوب شهر است، افزود: البته هر اندازه راه اندازی چنین مجموعه های فرهنگی لازم است، اما مدیریت آن از اهمیت بیشتری برخوردار است.

افخمی با اشاره به اینکه مدیریت این مراکز فرهنگی را باید افراد مجرب و آگاه به عهده بگیرند، گفت: باید با بهره گیری از افراد ارزنده در عرصه فرهنگی برای مدیریت این مراکز ، دانش عمومی را از طریق تولید محتواهای مناسب افزایش داد.

وی با اشاره به اینکه نباید با فرهنگ ابزاری برخورد کنیم، گفت:باید از طریق مرکز تئاتر حرفه ای خاوران ضمن نشاندن لبخند به لبان شهروندان و انتقال اندیشه ها،آنان را به اندیشیدن و فکر کردن وادار کنیم.

مرکز تئاتر حرفه ای خاوران یکی از بزرگترین و بهترین اقدام شهرداری تهران در منطقه جنوب شهر است

امید علی مسعودی، عضو هیات علمی دانشگاه سوره نیز در ادامه این گفت و گو با خبرنگار روابط عمومی و امور بین الملل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به اینکه از یونان و رم باستان تئاتر و نمایش از تقدس خاصی برخوردار بوده است، گفت: در ادبیات آیینی ما نیز تعزیه و پرده خوانی از جمله هنرهای نمایشی ارزشمند به شمار می آیند.

وی ادامه داد: راه اندازی و ایجاد مجموعه های فرهنگی عظیم به مانند مرکز تئاتر حرفه ای شهر تهران باعث می شود هنرهای دیگر از جمله موسیقی،معماری، گرافیک، صحنه آرایی، شعر و ادبیات داستانی نیز شکوفا شود.

عضو هیات علمی دانشگاه سوره با اشاره به ضرورت راه اندازی مرکز تئاتر حرفه ای شهر تهران در مناطق جنوب به ویژه نقاط جرم خیز و گره های کور شهری ، بیان داشت: خوشبختانه به همت شهرداری تهران در راه اندازی و توسعه مراکز فرهنگی در شهر تهران فاصله فرهنگی شمال و جنوب در حال از بین رفتن است.

وی با تاکید بر اینکه مرکز تنائر حرفه ای خاوران در کشف استعدادهای جنوب شهر تهران تاثیر گذار خواهد بود، افزود:این مرکز مطمینا استعدادهای بالقوه جوانان جنوب را شکوفا می کند.

مسعودی هنر نمایش را یکی از هنرهای ماندگار دانست و گفت: در کشورهای پیشرقته بهترین نماها و ساختمانهای برای سالنهای نمایش در نظر گرفته شده است،اقدام مدیریت شهری در راه اندازی مجموعه عظیم تئاتر حرفه ای خاوران کار بزرگی است.

وی ادامه داد: بسیار ارزنده است که مدیریت شهری در کنار توسعه شهری اتوبانها، بزرگراه ها و پیاده روها، به توسعه فضاهای فرهنگی نیز اهتمام ویژه ای دارد.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: مرکز تئائر حرفه ای خاوران می تواند جایگاه هنر نمایشی ایران را نیز در عرصه بین المللی افزایش دهد و باعث شود ما همانطور که در هنرهای سینمایی در جهان حرف جدیدی برای گفتن داریم در عرصه نمایش و تئاتر نیز جهانی شویم.

وی بااشاره به اینکه مرکز تئاتر حرفه ای خاوران منجر به انتقال میراث فرهنگی و حفظ انسجام فرهنگی در بین شهروندان جنوب تهران می شود،گفت: این مرکز ضمن تاثیرگذاری در کاهش آسیبها و ناهنجاریهای اجتماعی، منجر به افزایش رفاه اجتماعی شهروندان جنوب شده و فاصله طبقاتی بین شمال و جنوب را کاهش می دهد.

مرکز تئاتر حرفه ای خاوران نقطه عطف فرهنگی و هنری در منطقه جنوب تهران است

علی گرانمایه پور، عضو هیات علمی دانشگاه نیز در گفت و گو با خبرنگار روابط عمومی و امور بین الملل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران گفت:آموزش فرهنگ شهروندی و ایجاد انسجام بین شهروندان یکی از اهداف راه اندازی اماکن فرهنگی مانند مرکز تئاتر حرفه ای خاوران است.

وی راه اندازی چنین مراکز فرهنگی را نقطه عطف فرهنگی و هنری در شهر تهران دانست و گفت:اقدامات شهرداری تهران به خوبی نشان می دهد که مدیریت شهری در پی تحقق استراتژی نزدیک کردن شمال و جنوب به یکدیگر از طریق توسعه و رشد فضاهای فرهنگی و ارائه زیر ساختهای فرهنگی و گسترش پارکها است.
این استاد دانشگاه مرکز ئتاتر حرفه ای خاوران را در گذراندان اوقات فراغت نوجوانان و جوانان بسیار تاثیر گذار دانست و گفت:البته تئاتر نمایشی سرگرم کننده و در قالب ظنز د رجنوب تهران موفق تر از ارائه تئاتر فاخر است.

وی ادامه داد: توسعه و گسترش فضاهای فرهنگی در جنوب شهر تهران منجر به کاهش بزهکاری ها و آسیبهای اجتماعی در نقاط جرم خیز شهر می شود.

گرانمایه پور با اشاره به اینکه راه اندازی مرکز تئاتر حرفه ای خاوران در ایجاد فضای امن درجنوب تهران بسیار حایز اهمیت است،افزود: شکل گیری این مراکز منجر به ایجاد احساس امنیت روانی در بین مردم می شود.

مرکز تئاتر حرفه ای خاوران که به همت شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران در منطقه 15 احداث شده است، دارای سالن اصلی به ظرفیت 1000 نفر برای اجرای نمایش های حرفه ای با امکانات کامل پشت صحنه و کارگاه دکور و دو سالن تئاتر با قابلیت چیدمان های مختلف برای اجرای تئاتر تجربی هر کدام به ظرفیت 200 نفر و سالن نمایش عروسکی برای کودکان و نوجوانان به ظرفیت 130 نفراست.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج