۳۴۱۵۵۰
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

نیکولا، شرکتی که کامیون برقی می سازد

وقتی شرکت تسلا موتورز گزارش داد که ۴۰۰ هزار دستگاه خودروی تسلا مدل ۳ رزرو شده، عده‌ی زیادی شگفت‌زده شدند. اما مطبوعات مختلف توجه زیادی به تسلا دارند.

مجله دیجی کالا - زهرا غلامی: وقتی شرکت تسلا موتورز گزارش داد که ۴۰۰ هزار دستگاه خودروی تسلا مدل ۳ رزرو شده، عده‌ی زیادی شگفت‌زده شدند. اما مطبوعات مختلف توجه زیادی به تسلا دارند. شبکه‌‌ی فروشگاه‌ها، مراکز خدماتی و ایستگاه‌های شارژ این کشور روز به روز گسترش می‌یابد. بنابراین این ارقام چندان تعجب‌آور نیستند و می‌توان انتظار آن را داشت.

نیکولا، شرکتی که کامیون برقی می سازد

در این میان، شرکت نه چندان معروف نیکولا موتور در ماه می اعلام کرد که روی ساخت یک کامیون برقی هیبریدی به ارزش ۳۷۵ هزار دلار کار می‌کند. قرار است این کامیون، «نیکولا وان» (Nikola One) نام بگیرد. این شرکت وعده داده که این کامیون از هر نظر از نسل فعلی کامیون‌های دیزلی بهتر است. نیکولا وان به باتری‌های لیتیومی و ژنراتور گاز طبیعی فشرده مجهز خواهد بود. نیکولا گفته که این کامیون از نظر توان خروجی، بازدهی، وزن، سرعت، امنیت، هزینه و دوام رقیبان را پشت سر خواهد گذاشت. تیم نیکولا موتور همچنین گفته که در کابین خواب این کامیون یک تلویزیون ۴K خمیده قرار دارد.

حالا نیکولا موتور می‌گوید برای کامیون‌اش بیش از ۷۰۰۰ سفارش به ارزش ۲٫۳ میلیارد دلار دریافت کرده است. این در حالی است که نیکولا هنوز حتی نمونه‌ی اولیه‌ی این دستگاه را نساخته. قرار است نمونه‌ی اولیه‌ی این دستگاه در دسامبر سال ۲۰۱۶ آماده شود. تاکنون این شرکت فقط رندرهای گرافیکی دو مدل وسیله‌ی نقلیه و لیستی از ویژگی‌های آن را نشان داده است.

طبق گفته‌ی این شرکت، دامنه‌ی حرکتی این دستگاه ۱۹۰۰ کیلومتر است. نیروی آن را در مرحله‌ی اول باتری‌های ۳۲۰ کیلووات ساعت تامین می‌کنند. سپس یک توربین با استفاده از سوخت فسیلی باتری‌های آن را شارژ می‌کند. باک این کامیون ۵۶۷ لیتر ظرفیت گاز طبیعی دارد. یکی عوامل تاثیرگذار در موفقیت نیکولا وان تاسیس شبکه‌ی ایستگاه‌های گاز طبیعی در سطح کشوری است.

«ترور میلتون»، (Trevor Milton)، بنیان‌گذار و مدیرعامل این شرکت می‌گوید: «تکنولوژی ما در زمینه‌ی بازدهی سوخت از هر شرکت دیگری ۱۰ تا ۱۵ سال از جلوتر است. ما تنها تولیدکننده‌ای هستیم که کامیون‌هایی با آلایندگی نزدیک به صفر دارد و در عین حال از کامیون‌های دیزلی عملکرد بهتری دارند.

بیعانه ثبت نام این کامیون ۱۵۰۰ دلار است، به این ترتیب نیکولا در حال حاضر ۱۰٫۵ میلیون دلار در اختیار دارد. نیکولا موتور ارتباطی با تسلا موتورز ندارد جز اینکه هر دو شرکت خودروهای الکتریکی انقلابی را معرفی کرده‌اند و هر دو نام‌شان را به احترام «نیکولا تسلا»، مخترع و مهندس برق انتخاب کرده‌اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج