جاباما
۳۴۱۵۸۳
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

خودروهای مرسدس خودآموز می شوند!

ممکن است خودروی هوشمند شما در آینده کم حرف به نظر بیاید، اما کم و بیش فکر شما را می‌خواند.

zoomit.ir - مالک قلی پور: مرسدس بنز به عنوان یکی از پیشروان خودروهای هوشمند در حال توسعه و بهره‌گیری از علم یادگیری ماشین در خودرو‌های است. ممکن است خودروی هوشمند شما در آینده کم حرف به نظر بیاید، اما کم و بیش فکر شما را می‌خواند. خودروی شما همچنین مکانی که بودید را نیز در خاطر خود نگاه می‌دارد. همچنین با توجه به تاریخچه مکان‌یابی شما می‌تواند مکان‌هایی که قصد رفتن به آن‌ها را دارید، حدس بزند؛ حدسی که بر اساس اطلاعات و بررسی‌های مبتنی بر الگوریتم انجام می‌گیرد.

خودروهای مرسدس خودآموز می شوند!

این‌گونه حدس زدن تنها مثالی از مقوله‌ای است که در علوم کامپیوتر به آن یادگیری ماشینی گفته می‌شود. به این صورت که با آمار از پیش ارائه شده و استفاده از الگوریتم‌های از پیش تعیین شده، می‌تواند اتفاقاتی را در آینده پیش‌بینی کند. اکنون شرکت‌های خودروسازی قصد دارند این فناوری را در خودروهای آینده خود تعبیه کنند. به عنوان مثال می‌توان برنامه موبایل شرکت مرسدس بنز، موسوم به همراه (Companion) را در نظر گرفت. برنامه‌ای که یک سال است در App store اپل در دسترس است.

بعد از نصب این برنامه بر روی گوشی آیفون، تنها کافی است که مقصد خود را معین کنید. حال این برنامه با استفاده از مسیر‌یاب گوشی، شما را ابتدا به خودروتان راهنمایی می‌کند و همزمان بارگذاری ادامه مسیر بر روی سیستم مسیریاب خودرو را نیز انجام می‌دهد. بعد از رسیدن به مقصد، بار دیگر ادامه مسیر بر روی گوشی آیفون نمایش داده می‌شود تا برای پیاده روی مشکلی پیش نیاید.

علاوه بر این، در موارد خاص همانند وقت پزشک، دستگاه هوش بیشتری به خرج می‌دهد و به شما هشدار می‌دهد که به قرار خود نخواهید رسید و سعی می‌کند با انتخاب مسیر کوتاه‌تر و با ترافیک کمتر شما را به ‌موقع به مقصد برساند.

اما توانایی یادگیری ماشینی تعبیه شده در این برنامه، در وقایع تکرارشونده خود را نشان می‌دهد. همانند تمرین هفتگی تنیس یا رانندگی هر روز صبح به محل کار. به مرور زمان که یک مسیر در محدوده‌ای زمانی خاص تکرار شود، خودرو سعی می‌کند تا آن را فراگیرد و الگویی برای خود ترسیم کند. این کار کمک می‌کند که خودرو همیشه بداند که چه زمانی چه کار خاصی را انجام خواهید داد. همانند قبل، اگر در مسیر ترافیک باشد، خودرو با توجه به محدودیت زمانی که با کمک گرفتن از الگوهای به دست آمده در حافظه دارد، سعی می‌کند تا با اصلاح مسیر، برنامه همیشگی شما را حفظ کند.

کاربر همیشه این توانایی را دارد که این قابلیت را برای مسیر‌های خاص غیر فعال کند و به عبارت دیگر از خودرو بخواهد که هر چه دیده است فراموش کند. همیشه مسیرهایی وجود دارد که نمی‌خواهید حتی خودرو شما آن‌ها را به خاطر بسپارد.

این اپلیکیشن هم‌اکنون با خودروهای سری C و S‌ مرسدس بنز کار می‌کند و با تولید خودروهای جدید این شرکت، نسخه‌هایی با طراحی جدید از این اپلیکیشن نیز ارائه خواهند شد تا به خوبی با خودروها هماهنگ باشند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج